[II 2.0 DID] dławienie się silnika |
Autor |
Wiadomość |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-03-2015, 16:33
|
|
|
emil_d napisał/a: | leszek044 napisał/a: | lexus napisał/a: | PRZEPUSTNICę łatwo sprawdzić na słuch;.Po zgaszeniu silnika słychać po chwili jak się wyłącza,taki cichy pisk, jak coś jest nie tego to ją słychać nawet na włączonym silniku,czasami może stanąć tak że nie ma praktycznie objawów [bo jest całkowicie otwarta] TAK BYŁO U MNIE |
Witaj,u mnie jest dokładnie tak samo cały czas otwarta.Działo Ci się coś z samochodem bo u mnie gasnie za pierwszym odpaleniem silnika ..odpalam drugi raz i niby jest oki.Zero błedów na testerze.Wymienić czy jeżdzić dalej bez przejmowania się tą przepustnicą? |
Sprónbuj dobrze wyczyścić i wylać olej z elektroniki. Jak trochę pojeździsz połamią się tryby (są plastikowe) i wtedy zacznie rzucać błędem. |
Czyli tą metalową pokrywkę ściągnąć?Ona jest na jakiś zaczaskach ? |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-03-2015, 16:38
|
|
|
musisz wyjąć całość żeby wyczyścić ,u mnie cały czas terkotała padły ząbki plastikowe ale palił normalnie ,na wyłączonym silniku odłąćz kostkę prepustnicy i zobacz czy wszystko ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-03-2015, 16:51
|
|
|
lexus napisał/a: | musisz wyjąć całość żeby wyczyścić ,u mnie cały czas terkotała padły ząbki plastikowe ale palił normalnie ,na wyłączonym silniku odłąćz kostkę prepustnicy i zobacz czy wszystko ok |
Ja przepustnicę czyściłem wczoraj profilaktycznie i jak ją zdemontowałem to zobaczyłem multum błota olejowego z nagarem...po wyczyszczeniu klapka nadal nic nie reaguje.Może już są połamane trybiki bo auto mam od niedawna i nie wiem czy wcześniejszy właściciel o tym temacie coś wiedział.A co mysślisz zaślepieniu egera? |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-03-2015, 22:45
|
|
|
leszek044 napisał/a: | A co mysślisz zaślepieniu egera? | Nie, jak co to kup używany po odnowieniu kumpel kupiŁ i jest zadowolony 300zł lub 250 koszt |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 03-07-2016, 22:52
|
|
|
Odgrzewam temat , a co powiecie na dolewkę oleju do ropy , czytałem trochę i podobno może pomóc . Jestem prawie pewien że moja przypadłość to wtryski . Czy ktoś już próbował???? |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-07-2016, 23:57
|
|
|
misiek767 napisał/a: | Odgrzewam temat , a co powiecie na dolewkę oleju do ropy , czytałem trochę i podobno może pomóc . Jestem prawie pewien że moja przypadłość to wtryski . Czy ktoś już próbował???? |
U mnie problem rozwiązany z kiebskim odpalaniem silnika....padl czujnik polozenia walka rozrzadu....tylko orginał wchodzi w gre..pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11-07-2016, 15:39
|
|
|
po dolewce oleju do paliwa silnik się trochę wyciszył , ale nadal problem z telepaniem silnika został ,z tą różnicą że teraz zostało telepanie silnikiem przy spadających obrotach , czyli jak go prze gazuje tak do 3tys to gdy obroty spadają to go telepie nawet na postoju. |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-07-2016, 21:27
|
|
|
misiek767 napisał/a: | po dolewce oleju do paliwa silnik się trochę wyciszył , ale nadal problem z telepaniem silnika został ,z tą różnicą że teraz zostało telepanie silnikiem przy spadających obrotach , czyli jak go prze gazuje tak do 3tys to gdy obroty spadają to go telepie nawet na postoju. |
Nie mozesz gazowac tak wysoko na biegu jalowym bo motorownia wpada w tryb serwisowy.A telepanie moze sie niesie od konajacej dwumasy.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 11-07-2016, 22:52
|
|
|
Nie gazuje go tak sobie , tylko w ramach testu . Poza tym mój problem występuje też przy niższych obrotach. Mój misiek ma na szafie 58 tyś więc na dwumasę za wcześnie |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12-07-2016, 11:05
|
|
|
Taki przebieg w kilkuletnim aucie? Nie robisz czasem tras po 1-3km? Dwumasę można ubić nawet przy takim przebiegu, jeśli jeździ się na zbyt niskich obrotach.
Stawiam na zarąbany EGR. |
|
|
|
 |
Puzonik83
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 78 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 12-07-2016, 13:43
|
|
|
Hej. Planuję zaślepienie egr w swoim 2.0DID. Są jakieś minusy tego? Mechanik u którego planuję to robić powiedział, że jedynie w zimę będzie się dłużej nagrzewał. |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12-07-2016, 14:14
|
|
|
Oprócz ekologii, działający EGR ponoć ma to jakieś dobre (ale niewielkie) właściwości dla życia turbiny (tłumaczył mi to gość od chiptuningu, ale niewiele zapamiętałem poza tym ogólnikiem). Niedziałający EGR się zaślepia i wyłącza w ECU (nie odczuwam żadnych wad). |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 12-07-2016, 17:18
|
|
|
Przebieg autentyczny ,auto w rodzinie od początku .Co do krótkich dystansów masz racje |
|
|
|
 |
alojso
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 194 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12-07-2016, 17:48
|
|
|
Na Twoim miejscu pojechałbym do mechanika z prawdziwego zdarzenia, żeby zdiagnozował czy to dwumasa czy EGR czy jeszcze coś innego. Jeśli koniecznie chcesz reanimować EGR prostymi sposobami ale bez gwarancji poprawy, to kup preparat do czyszczenia kolektora dolotowego firmy wynn's (ok. 40 zł) i zgodnie z instrukcją wpikaj go do dolotu (ja dozowałem do przewodu odmy), a do tego zalej na pół zbiornika paliwa jakiś dodatek do czyszczenia DPF (od firmy K2 jest najtańszy - ok. 6 zł, ale w każdym markecie są inne za 20-30 zł). |
|
|
|
 |
nekoashi
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 249 Skąd: Trzebiatów
|
Wysłany: 14-07-2016, 15:04
|
|
|
W octavii 1.9 tdi pomagało własnoręczne czyszczenie EGRu, demontaż, rozebranie i umycie w benzynie ekstrakcyjnej. Zwykle to problem z syfem i nagarem na sprężynie i blokuje się, spróbujcie, u mnie to działało. |
|
|
|
 |
|