Sprawdzajcie łańcuch rozrządu! Spostrzeżenia własne i opinie |
Autor |
Wiadomość |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-03-2015, 22:05
|
|
|
mkm napisał/a: | Każda marka ma też tzw. "choroby wieku dziecięcego" czyli wpadki się zdarzają. | Ok, rozumiem, że testy ogranicza się do minimum i nie wszystko wyjdzie na testach tylko później wychodzi w praniu. Ale trzeba jakoś wyjść z twarzą
mkm napisał/a: | Jeżeli auto jest serwisowane nie w ASO to w pełni to rozumiem, ale jeżeli w ASO... to coś faktycznie jest nie tak | Wiesz jak serwisują w niektórych ASO.
Przypadek rezona się kłania, sprawa kontroli luzów zaworowych "na słuch" i pewnie wiele innych rzeczy. Byle było szybciej, bo norma na czynność jest taka a nie inna |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 09-03-2015, 07:55
|
|
|
qubek999 napisał/a: | dla Aso jest to ekonomicznie nie uzasadnione |
czy ja wiem ? Jeśli jest akcja naprawcza, to ASO raczej więcej zarobi- chyba to nie poszczególne salony płacą za błędy w fabryce czy projektantów . Może się mylę ... |
_________________
 |
|
|
|
 |
qubek999
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 38 Skąd: z miasta
|
Wysłany: 09-03-2015, 20:33
|
|
|
Wole auto oddawać znajomemu mechanikowi niż do Aso(chyba ze mam znajomego w serwisie) .
Miałem kiedyś fiata Uno którego serwisowałem w Aso bo tam miałem znajomego który wszystkiego pilnował , tylko odszedł zaczęły sie jaja .\
Najlepiej przed oddaniem auta do aso znaczyć częsci ;p
A niby jakim cudem akcja serwisowa ma być opłacalna dla Aso
W czasie akcji Aso musi naprawićza free kilka tysiecy samochodów
w przypadku rozrządu do jest "blokada 1 stanowiska serwisowego na prawie cały dzień
Za miast zarabiać na przegladach tudziez innych naprawach po gwarancyjnych oni musza robić za darmo .
Mia |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 09-03-2015, 21:03
|
|
|
qubek999 napisał/a: |
W czasie akcji Aso musi naprawićza free kilka tysiecy samochodów
w przypadku rozrządu do jest "blokada 1 stanowiska serwisowego na prawie cały dzień
Za miast zarabiać na przegladach tudziez innych naprawach po gwarancyjnych oni musza robić za darmo .
Mia |
ASO nie są podmiotami powiązanymi kapitałowo z importerem - większość ASO to niezależne firmy (np. spółki z o.o.) które działają zgodnie z zasadami rynku. Odstawiając auto do ASO w ramach akcji ASO kasę za obsługę dostaje z centrali. |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Lipson-L1
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 95 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 09-03-2015, 22:39
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Vertigo80 napisał/a: |
Tak czy inaczej umówiłem przy okazji paska na kontrolę łańcucha.
Koszt robocizna i materiały 2050zł brutto.
|
Nie lepiej to zrobić poza ASO? Masz auto na gwarancji jeszcze? |
Większość forumowiczów zastanawia nad ASO/nieASO. Jestem z Wodzisławia do ASO w Rybniku mam 15 km, do najbliższego (nieASO mechanika polecanego na forum z Mikołowa) jest 45 km. Jeśli macie namiary na profesjonalistę nieASO który:
1. Będzie znacząco tańszy niż ASO
2. Będzie bliżej Wodzisławia niż Mikołów to proszę info na priva. |
|
|
|
 |
Vertigo80
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 27 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 09-03-2015, 22:41
|
|
|
gulgulq napisał/a: | ASO nie są podmiotami powiązanymi kapitałowo z importerem - większość ASO to niezależne firmy (np. spółki z o.o.) które działają zgodnie z zasadami rynku. Odstawiając auto do ASO w ramach akcji ASO kasę za obsługę dostaje z centrali. |
Dokładnie. Dla ASO to najlepszy klient bo na pewno przyjedzie zrobić coś za "free", a serwis ma zapłacone z centrali. |
|
|
|
 |
qubek999
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 38 Skąd: z miasta
|
Wysłany: 09-03-2015, 22:41
|
|
|
jezeli kazde ASo albo autoryzowany serwis tak działa to nie masz racji .
Znam z własnego doświadczenia ( moja firma był przedstawicielem handlowym firmy produkującej sprzęt biurowy) i wiem ze tak to nie działa ( przyanjmniej jezeli chodzi o innąbranże )
Tam to jak masz problemy z nowym sprzetem do trzeba wszystko udowadniać ,pisaćekspertyzy etc . mimo ze producent wie ze sprzet jest wadliwy
Ale mogęsie mylić ,
Dlaczego wiec centrala wiedząc ze na całym świecie jest problem z rozrządem to nie zarządiła akcji serwisowej, bo dostała by i tyle , nie dość ze na serwisie to i spora częsc ludzi nie kupiła by ich nowych aut . Za duża kasa do straty , a tak mało kto bedzie kupował zamiennik rozrządu tylko oryginał i na tym tez centrala zarobi
A to ze Kowalski nie kupi juz nigdy Lancera trudno nie ten to kupi go ktoś inny .
Za mało ten problem jest nagłośniony i tyle , pytanie tylko dla czego |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 09-03-2015, 23:33
|
|
|
qubek999 napisał/a: | Dlaczego wiec centrala wiedząc ze na całym świecie jest problem z rozrządem to nie zarządiła akcji serwisowej | Dobre pytanie.
Brak interesu - to odpowiedź. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
Ostatnio zmieniony przez tyku 12-03-2015, 11:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 10-03-2015, 06:46
|
|
|
qubek999 napisał/a: |
Znam z własnego doświadczenia ( moja firma był przedstawicielem handlowym firmy produkującej sprzęt biurowy) i wiem ze tak to nie działa ( przyanjmniej jezeli chodzi o innąbranże )
Tam to jak masz problemy z nowym sprzetem do trzeba wszystko udowadniać ,pisaćekspertyzy etc . mimo ze producent wie ze sprzet jest wadliwy
Ale mogęsie mylić ,
Dlaczego wiec centrala wiedząc ze na całym świecie jest problem z rozrządem to nie zarządiła akcji serwisowej, bo dostała by i tyle , nie dość ze na serwisie to i spora częsc ludzi nie kupiła by ich nowych aut . Za duża kasa do straty , a tak mało kto bedzie kupował zamiennik rozrządu tylko oryginał i na tym tez centrala zarobi
A to ze Kowalski nie kupi juz nigdy Lancera trudno nie ten to kupi go ktoś inny .
Za mało ten problem jest nagłośniony i tyle , pytanie tylko dla czego |
Małe jeszcze wyjaśnienie. Żaden producent nie przyzna się do błędu, ktoś na nim musi to wymusić: albo klienci albo urząd. Które przedmioty wycofywane są z rynku lub naprawiane na koszt producenta masz podane na stronach UOKIK. Mitsubishi ma tam kilkanaście ogłoszeń i wezwań użytkowników by zgłosili się do serwisu, inni producenci też.
Sam ostatnio byłem z moją Toyotą na wizycie w ASO - wymiana turbo, intercoolera, pompy podciśnienia etc... jakaś wada konstrukcyjna. Wszystko gratis - koszt samych części koło 8 tyś. |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-03-2015, 09:29
|
|
|
qubek999 napisał/a: | A niby jakim cudem akcja serwisowa ma być opłacalna dla Aso
W czasie akcji Aso musi naprawićza free kilka tysiecy samochodów
w przypadku rozrządu do jest "blokada 1 stanowiska serwisowego na prawie cały dzień
Za miast zarabiać na przegladach tudziez innych naprawach po gwarancyjnych oni musza robić za darmo . |
O, widzisz jakie to ciekawe! To ja nie wiedziałem, że robię dla MMC za friko, do tej pory myślałem, że kasuję ich 110 PLN netto za roboczogodzinę gwarancyjną a tu... Cholera, czas zweryfikować swoje społeczne podejście
qubek999 napisał/a: | Najlepiej przed oddaniem auta do aso znaczyć częsci ;p |
I jeszcze wynająć detektywa a najlepiej to wprowadzić do takiego ASO swojego szpiega, który zostanie tam mechanikiem i będzie robił zdjęcia Daj spokój.
qubek999 napisał/a: | Dlaczego wiec centrala wiedząc ze na całym świecie jest problem z rozrządem to nie zarządiła akcji serwisowej, bo dostała by i tyle , nie dość ze na serwisie to i spora częsc ludzi nie kupiła by ich nowych aut . |
I tu jest clou - u mnie nie było ŻADNEGO przypadku rozciągniętego łańcucha w Lancerze a sprzedałem tych aut ładnych kilkaset. Poszedłem do przed chwilą do szefa serwisu, żeby mi sprawę wyjaśnił (bo ja sam techniczny jestem tak sobie) - według naszych chłopaków (ale i praktyki) problem jest w oleju - u nas auta śmigają na Lotosie i się zwyczajnie nic nie dzieje. Zakładam, że problem leży w temperaturze pracy silnika. Aha, dodam jeszcze, że lojalność naszych klientów po upływie gwarancji to ok. 60% (przy średniej krajowej 27%) więc samochodów z przebiegami >100 000km mamy sporo. Mamy też 4 Lancery 1,8 w innym dziale firmy czyli DPD. Samochody handlowców więc lekko nie mają, wszystkie powyżej 150 000 (jeden to chyba w ogóle powyżej 200) i jest spokój.
Pozdrawiam
P.S. Jedynym rozciągniętym łańcuchem był u nas łańcuch w Pajero, które robiło za holownik dużej łodzi z tym, że sprawa wynikła już po 30 000km i zrobiliśmy to na gwarancji. Jak będzie dalej? Nie wiem. |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Jalal_79
Forumowicz Booya
Auto: Lancer Sedan Intense BLACK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2012 Posty: 85 Skąd: OTWOCK
|
Wysłany: 10-03-2015, 10:24
|
|
|
Wreszcie odpowiedź konkretna a nie wróżenie z fusów, domysły. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 10-03-2015, 11:43
|
|
|
Jackie napisał/a: | ... problem jest w oleju |
hm... ? ciekawa teoria, ale jak piszesz- Jackie napisał/a: | według naszych chłopaków (ale i praktyki)... |
czyli być może tak jest. Tylko się zastanawiam- ludzie jeżdżą na różnych olejach i myślę, że w 90 % są to oleje spełniające wymagania Mitsubishi dla tego silnika ( te 10 % zostawiam dla tych co leją różne inne ). Więc co, olej spełnia wymagania, ale nie pasuje temu misiu ? ( bo łańcuszki się naciągają też tym co używają odpowiedniego oleju ) ?
To może jakaś sugestia, które mu pasują ?
Jackie - i prośba- ile ASO weźmie za kontrolę łańcucha- taką bez okazji kontroli luzów zaworowych ? Orientacyjnie przynajmniej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-03-2015, 12:55
|
|
|
Uwex napisał/a: | Więc co, olej spełnia wymagania, ale nie pasuje temu misiu ? ( bo łańcuszki się naciągają też tym co używają odpowiedniego oleju ) ? |
Nie wiem. Może chodzi też o pracę napinacza?
Uwex napisał/a: | Jackie - i prośba- ile ASO weźmie za kontrolę łańcucha- taką bez okazji kontroli luzów zaworowych ? Orientacyjnie przynajmniej. |
Dopytam ale zakładam, że nie mało. To masa roboty.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-03-2015, 19:15
|
|
|
Jackie, mam prośbę, przedyskutujcie "technikę jazdy" - chodzi mi o jazdę na niskich obrotach. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 10-03-2015, 20:14
|
|
|
mkm napisał/a: | chodzi mi o jazdę na niskich obrotach. | - Konsekwencją takiej jazdy jest rozciągnięcie łańcucha rozrządu o którym mowa od samego początku. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|