 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Faluja obroty, gasnie na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 14-03-2015, 01:34 [Cari 1.8 GDI] Faluja obroty, gasnie na biegu jałowym
|
|
|
Od października 2014 jestem posiadaczką Cari rocznik 2001 z silnikiem 1,8 Gdi od tygodnia zaczely sie problemy, po wrzuceniu na luz np przy dojeździe na skrzyżowanie obroty zaczynają falować i spadają prawie do zera, nastepnie auto gaśnie, po podłączeniu pod komputer wyszły nieprawidłowości z ciśnieniem paliwa, mechanik zalecił wymiane filtra paliwa, ale kiedy dziś odstawiłam mu auto stwierdził, że moja cari nie posiada filtra paliwa (to możliwe?) i że mam kupić używaną pompę wtryskową ktora do tanich niestety się nie zalicza i nie ma gwarancji, że jej wymiana naprawi problem. Prosze o pomoc, czy ktoś miał podobny przypadek, co moze być powodem gaśniecia auta, dodam, że na wyższych biegach sprawuje się wzorowo, z przyspieszeniem także nie ma problemu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-03-2015, 03:25 Re: Faluja obroty, gasnie na biegu jałowym
|
|
|
zależy jaką masz wersję Carismy poliftowa ma filtr paliwa zintegrowany z pompą paliwa która znajduje się w zbiorniku, przed liftowa ma osobny filtr paliwa ktory znajduje się bodajże koło nadkola, poza tym w samej pompie wtryskowej znajdują się mikrofilterki których przytkanie właśnie może się tym objawiać, że ciśnienie paliwa jest nie wystarczające, niestety to bardzo dobry silnik ale musisz znaleźć kogoś kto ogarnia sprawdzi przy pomocy kabla i laptopa oraz programu evoscan jak zachowuje się pompa wysokiego ciśnienia prawdopodobnie będą to te małe wewnętrzne filterki poprzytykane, ktoś z forum napewno jest z twojego regionu i zna kogoś kto ogarnia. Mam nadzieje ze dadzą ci namiary. Nie ma co dramatyzowac i od razu popadać w skrajności najpierw trzeba zdiagnozować później prawdopodobnie wymienić filterki nie są drogie później filtrami paliwa i sprawdzić jak się auto zachowuje. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-03-2015, 07:28
|
|
|
Najlepiej zrobić pomiar parametrów rzeczywistych pracy silnika, powinno to coś podpowiedzieć, problem może tkwić z zabrudzeniu kolektora, przepustnicy, układu vacum |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 14-03-2015, 09:58
|
|
|
Dzięki, moja Cari jest po lifcie, mechanik pokazywal mi pompę ktora znajduje sie pod maską obok silnika, spisal parametry i kazal kupic uzywana. Jestem z okolic Krzyża Wlkp, niestety o prawdziwych fachowców tu ciezko, choc wydawalo mi sie, ze wreszcie trafilam na dobry warsztat, wole sie upewnić niż wymieniac wszystko po kolei na chybil trafil, kiedy w colcie którego wcześniej posiadałam uszkodzil sie czujnik podciśnienia kolektora dolotowego to przez kilka miesięcy prosilam o naprawę bo nikt nie chcial sluchac, ze kobieta za pomocą kabelka "wymrugala sobie bledy" wiec bede wdzieczna za wszelkie namiary które moga okazac sie pomocne. Pozdrawiam
[ Dodano: 14-03-2015, 10:05 ]
W niedziele planuje wyjazd do Poznania, moge przeczekać i w poniedzialek gdzieś podjechać jeśli ktos znałby dobrego specjaliste w tym miescie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-03-2015, 11:16
|
|
|
Nie wymieniaj od razu pompy wysokiego ciśnienia, jak radzi Twój mechanik. Problem z mechanikami którzy nie ogarniają GDI jest taki, że wpędzą Cię w wielkie koszty, problemu nie rozwiążą, a jeszcze mogą zaszkodzić.
Tak jak koledzy pisali, trzeba sprawdzić evoscanem parametry silnika. Podejrzewam również, że do czyszczenia będzie cały dolot, czyli przepustnica, EGR, kolektor. Nie ma sensu kupować pompy za parę stówek, jeśli problemem okaże się zapchany filterek, który kosztuje raptem 20zł. Przyczyną może być również zawór ustalający ciśnienie w pompie, który można rozebrać i spolerować.
Na forum regionalnym na pewno znajdziesz kogoś z evoscanem, który ogarnie temat. Do mnie miałabyś trochę za daleko |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-03-2015, 16:01
|
|
|
Kup kabel VAGkkl na czipie FTDI, skorzystaj z http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 porób logi i zobaczymny co tam sie dzieje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-03-2015, 16:27
|
|
|
Robert za dużo wymagasz od kobiety hehe. Ogólnie sądząc po objawach stawianym na brudną przepustnice i EGR |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-03-2015, 16:45
|
|
|
Może to być faktycznie brudna przepustnica bo falowanie to typowe objawy, ale jak wytłumaczyć zbyt niskie ciśnienie na listwie? Tutaj trzeba by było zrobić logi z evoscan-a poza tym kobiety są niedoceniane moja żona myślę że by ogarneła na tyle żeby logi z jazdy zrobić gorzej było by z interpretacją... |
|
|
|
 |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 14-03-2015, 17:44
|
|
|
Panowie wyzwań się nie boję i po 7 latach trochę nauczyłam się przy moim colcie, ale przyszedł czas na zmianę i jeśli chodzi o cari niestety jestem nowicjuszem więc jak ktoś będzie tak miły aby mi napisać gdzie, co i jak krok po kroku mam robić to chętnie dowiem sie czegoś nowego i popraktykuję, kabel oczywiście mogę kupić bo pewnie przyda się nie raz, ale chwilowo mam tylko komputer stacjonarny czy w tej sytuacji jestem w stanie odczytać jakiś wynik tak jak w colcie, czy ktoś może orientuje się gdzie mogłabym podjechać w okolicy, czy ktoś dysponuje takim sprzętem, przyznam, że zależy mi na szybkim zlokalizowaniu i usunięciu usterki, z góry dziękuję za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-03-2015, 20:04
|
|
|
Tylko trzeba pamiętać że filterki są dwa, trzeci jest w baku razem z pompą. W pierwszym poście koleżanka pisała że auto jeździ i przyspiesza normalnie, więc być może z ciśnieniem jest wszystko ok. Trzeba zacząć od czyszczenia przepustnicy instrukcję bez problemu znajdziesz na forum |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-03-2015, 13:36
|
|
|
Ostatnio miałem to samo w mojej Cari. Na luzie obroty spadały do zera i samochód gasnął lub czuć było że zaraz zgaśnie oraz duże falowanie obrotów. Rozwiązaniem było przeczyszczenie przepustnicy. Jeśli dawno nie była czyszczona to może pomóc. |
|
|
|
 |
kiekusek
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015 Posty: 13 Skąd: Krzyz Wlkp
|
Wysłany: 16-03-2015, 18:46
|
|
|
Bylam dzisiaj u innego mechanika, niestety rozlożyl ręce bo nigdy nie mial do czynienia z GDI, sprawdzil przepustnice, stwierdził, ze czysta, podlączyl pod komputer który nie wykazał błędów, a auto gaśnie coraz bardziej praktycznie przy każdym zwolnieniu, skręcie, podczas parkowania to juz tragedia, zaczyna także na niższych biegach robić sie takie ociężałe, czy ktoś zna w okolicy Krzyża lub Szamotuł bo tu do jutra jestem kogos kto mógłby pomóc, moze ktos polecic mechanika do którego warto sie udać? |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 16-03-2015, 19:51
|
|
|
Może to być jeszcze kwestia lipnego paliwa albo wody w baku, ale bez złącza diagnostycznego i sprawdzenia istotnych parametrów na pracującym silniku to wróżenie z fusów, trzeba by Sprawdzić ciśnienie jakie pompa daje na jałowych obrotach prawdopodobnie będzie to ten filterek za 20 zł ale warto też sprawdzić pozostałe filtry. Myślę że tutaj trzeba by było założyć temat typu "szukam mechanika z okolic...." Najlepiej jakby jeszcze mechanik założył przed samą pompą wysokiego ciśnienia dodatkowy filtr paliwa bo to mi wygląda na jakieś zanieczyszczenia które jakimś cudem dostały się aż do filtra w pompie wysokiego ciśnienia, i ciągle się tam dostają zatykajac dokumentnie filterek. |
|
|
|
 |
|
|