Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Faluja obroty, gasnie na biegu jałowym
Autor Wiadomość
kiekusek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Krzyz Wlkp
Wysłany: 14-03-2015, 01:34   [Cari 1.8 GDI] Faluja obroty, gasnie na biegu jałowym

Od października 2014 jestem posiadaczką Cari rocznik 2001 z silnikiem 1,8 Gdi od tygodnia zaczely sie problemy, po wrzuceniu na luz np przy dojeździe na skrzyżowanie obroty zaczynają falować i spadają prawie do zera, nastepnie auto gaśnie, po podłączeniu pod komputer wyszły nieprawidłowości z ciśnieniem paliwa, mechanik zalecił wymiane filtra paliwa, ale kiedy dziś odstawiłam mu auto stwierdził, że moja cari nie posiada filtra paliwa (to możliwe?) i że mam kupić używaną pompę wtryskową ktora do tanich niestety się nie zalicza i nie ma gwarancji, że jej wymiana naprawi problem. Prosze o pomoc, czy ktoś miał podobny przypadek, co moze być powodem gaśniecia auta, dodam, że na wyższych biegach sprawuje się wzorowo, z przyspieszeniem także nie ma problemu.
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-03-2015, 03:25   Re: Faluja obroty, gasnie na biegu jałowym

zależy jaką masz wersję Carismy poliftowa ma filtr paliwa zintegrowany z pompą paliwa która znajduje się w zbiorniku, przed liftowa ma osobny filtr paliwa ktory znajduje się bodajże koło nadkola, poza tym w samej pompie wtryskowej znajdują się mikrofilterki których przytkanie właśnie może się tym objawiać, że ciśnienie paliwa jest nie wystarczające, niestety to bardzo dobry silnik ale musisz znaleźć kogoś kto ogarnia sprawdzi przy pomocy kabla i laptopa oraz programu evoscan jak zachowuje się pompa wysokiego ciśnienia prawdopodobnie będą to te małe wewnętrzne filterki poprzytykane, ktoś z forum napewno jest z twojego regionu i zna kogoś kto ogarnia. Mam nadzieje ze dadzą ci namiary. Nie ma co dramatyzowac i od razu popadać w skrajności najpierw trzeba zdiagnozować później prawdopodobnie wymienić filterki nie są drogie później filtrami paliwa i sprawdzić jak się auto zachowuje.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2015, 07:28   

Najlepiej zrobić pomiar parametrów rzeczywistych pracy silnika, powinno to coś podpowiedzieć, problem może tkwić z zabrudzeniu kolektora, przepustnicy, układu vacum
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kiekusek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Krzyz Wlkp
Wysłany: 14-03-2015, 09:58   

Dzięki, moja Cari jest po lifcie, mechanik pokazywal mi pompę ktora znajduje sie pod maską obok silnika, spisal parametry i kazal kupic uzywana. Jestem z okolic Krzyża Wlkp, niestety o prawdziwych fachowców tu ciezko, choc wydawalo mi sie, ze wreszcie trafilam na dobry warsztat, wole sie upewnić niż wymieniac wszystko po kolei na chybil trafil, kiedy w colcie którego wcześniej posiadałam uszkodzil sie czujnik podciśnienia kolektora dolotowego to przez kilka miesięcy prosilam o naprawę bo nikt nie chcial sluchac, ze kobieta za pomocą kabelka "wymrugala sobie bledy" wiec bede wdzieczna za wszelkie namiary które moga okazac sie pomocne. Pozdrawiam

[ Dodano: 14-03-2015, 10:05 ]
W niedziele planuje wyjazd do Poznania, moge przeczekać i w poniedzialek gdzieś podjechać jeśli ktos znałby dobrego specjaliste w tym miescie.
_________________

 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-03-2015, 11:16   

Nie wymieniaj od razu pompy wysokiego ciśnienia, jak radzi Twój mechanik. Problem z mechanikami którzy nie ogarniają GDI jest taki, że wpędzą Cię w wielkie koszty, problemu nie rozwiążą, a jeszcze mogą zaszkodzić.
Tak jak koledzy pisali, trzeba sprawdzić evoscanem parametry silnika. Podejrzewam również, że do czyszczenia będzie cały dolot, czyli przepustnica, EGR, kolektor. Nie ma sensu kupować pompy za parę stówek, jeśli problemem okaże się zapchany filterek, który kosztuje raptem 20zł. Przyczyną może być również zawór ustalający ciśnienie w pompie, który można rozebrać i spolerować.
Na forum regionalnym na pewno znajdziesz kogoś z evoscanem, który ogarnie temat. Do mnie miałabyś trochę za daleko :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2015, 16:01   

Kup kabel VAGkkl na czipie FTDI, skorzystaj z http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 porób logi i zobaczymny co tam sie dzieje
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-03-2015, 16:27   

Robert za dużo wymagasz od kobiety hehe. Ogólnie sądząc po objawach stawianym na brudną przepustnice i EGR
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-03-2015, 16:45   

Może to być faktycznie brudna przepustnica bo falowanie to typowe objawy, ale jak wytłumaczyć zbyt niskie ciśnienie na listwie? Tutaj trzeba by było zrobić logi z evoscan-a poza tym kobiety są niedoceniane moja żona myślę że by ogarneła na tyle żeby logi z jazdy zrobić gorzej było by z interpretacją...
 
 
kiekusek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Krzyz Wlkp
Wysłany: 14-03-2015, 17:44   

Panowie wyzwań się nie boję i po 7 latach trochę nauczyłam się przy moim colcie, ale przyszedł czas na zmianę i jeśli chodzi o cari niestety jestem nowicjuszem więc jak ktoś będzie tak miły aby mi napisać gdzie, co i jak krok po kroku mam robić to chętnie dowiem sie czegoś nowego i popraktykuję, kabel oczywiście mogę kupić bo pewnie przyda się nie raz, ale chwilowo mam tylko komputer stacjonarny czy w tej sytuacji jestem w stanie odczytać jakiś wynik tak jak w colcie, czy ktoś może orientuje się gdzie mogłabym podjechać w okolicy, czy ktoś dysponuje takim sprzętem, przyznam, że zależy mi na szybkim zlokalizowaniu i usunięciu usterki, z góry dziękuję za pomoc
_________________

 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 14-03-2015, 19:07   

po podłączeniu pod komputer wyszły nieprawidłowości z ciśnieniem paliwa, mechanik zalecił wymiane filtra paliwa, ale kiedy dziś odstawiłam mu auto stwierdził, że moja cari nie posiada filtra paliwa

--------------------------------------------------------------------

http://up.programosy.pl/f..._filterka_1.jpg

http://up.programosy.pl/foto/karta_filterka.gif

http://up.programosy.pl/foto/filterek.jpg

jezeli chodzi o sprawdzenie czy pompa w baku kreci wystarczy ze gdy odlaczysz przewod zasilajacy paliwo os pompy WCa musisz chcac wymienic filter , przekrecisz kluczyk powinno sie lac a jezeli nie to wiesz gdzie dalej szukac poza tym jak przedmowcy napisali czyszczenie przepustnicy i ERG
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-03-2015, 20:04   

Tylko trzeba pamiętać że filterki są dwa, trzeci jest w baku razem z pompą. W pierwszym poście koleżanka pisała że auto jeździ i przyspiesza normalnie, więc być może z ciśnieniem jest wszystko ok. Trzeba zacząć od czyszczenia przepustnicy instrukcję bez problemu znajdziesz na forum
 
 
steve161 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-03-2015, 13:36   

Ostatnio miałem to samo w mojej Cari. Na luzie obroty spadały do zera i samochód gasnął lub czuć było że zaraz zgaśnie oraz duże falowanie obrotów. Rozwiązaniem było przeczyszczenie przepustnicy. Jeśli dawno nie była czyszczona to może pomóc.
 
 
kiekusek 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 13
Skąd: Krzyz Wlkp
Wysłany: 16-03-2015, 18:46   

Bylam dzisiaj u innego mechanika, niestety rozlożyl ręce bo nigdy nie mial do czynienia z GDI, sprawdzil przepustnice, stwierdził, ze czysta, podlączyl pod komputer który nie wykazał błędów, a auto gaśnie coraz bardziej praktycznie przy każdym zwolnieniu, skręcie, podczas parkowania to juz tragedia, zaczyna także na niższych biegach robić sie takie ociężałe, czy ktoś zna w okolicy Krzyża lub Szamotuł bo tu do jutra jestem kogos kto mógłby pomóc, moze ktos polecic mechanika do którego warto sie udać?
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 16-03-2015, 19:34   

Żeby sprawdzić przepustnicę trzeba ją zdemontować. Tu jest instrukcja:
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-03-2015, 19:51   

Może to być jeszcze kwestia lipnego paliwa albo wody w baku, ale bez złącza diagnostycznego i sprawdzenia istotnych parametrów na pracującym silniku to wróżenie z fusów, trzeba by Sprawdzić ciśnienie jakie pompa daje na jałowych obrotach prawdopodobnie będzie to ten filterek za 20 zł ale warto też sprawdzić pozostałe filtry. Myślę że tutaj trzeba by było założyć temat typu "szukam mechanika z okolic...." Najlepiej jakby jeszcze mechanik założył przed samą pompą wysokiego ciśnienia dodatkowy filtr paliwa bo to mi wygląda na jakieś zanieczyszczenia które jakimś cudem dostały się aż do filtra w pompie wysokiego ciśnienia, i ciągle się tam dostają zatykajac dokumentnie filterek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.