Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
chce kupić E54A (2,0 V6 automat) - kilka pytań
Autor Wiadomość
szneqz 
Nowy Forumowicz

Auto: 100 NX GA16DS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Marcinki
Wysłany: 12-03-2015, 17:14   chce kupić E54A (2,0 V6 automat) - kilka pytań

Jakoś nie znalazłem żadnego tematu na co zwrócić uwagę w galancie 2,0 V6 przed zakupem. Jeżeli gdzieś istnieje taki temat prosiłbym o link.
Proszę o w miarę możliwości odpowiedzi na pytania:
1. jakie są osiągi 2,0 V6 w automacie - przyspieszenie , v-max, spalanie benzyna /gaz
2. czy ten silnik dobrze znosi LPG
3. jakieś typowe i częste bolączki silnika i jak je zdiagnozować i czy są jakieś kosztowne części (typu nie równe obroty na zimnym lub ciepłym brak odcięcia zapłonu jakie ceny takich cześci jak świece, kable zapłonowe, filtr oleju, filtr paliwa, rozrząd, alternator, rozrusznik)
4. jak z trwałością automatycznej skrzyni biegów jak często powinno się zmieniać olej i jaki czy są jakieś objawy już padającej skrzyni
5. sprawy blacharskie gdzie najbardziej gnije gdzie szukać dziur i korozji
6. jak z cenami części zawieszenia, łożysk układu wydechowego przegubów czy są jakieś półłapki cenowe
7. czy są jakieś problemy z elektryką lub z innymi częściami które psują się każdemu typu siłowniki szyb klamki itp.
Jeżeli są jakieś rzeczy które wydają się że nie będzie problemu z ich naprawieniem a potem okazuje się że nie ma zamienników tylko drogie oryginały lub są elementy które łatwo zdiagnozować i naprawić a utrudniają życie.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 12-03-2015, 19:47   

1. przyśpieszenie dobre ale szybko można rozwalić skrzynię , vmax 190 km.h , benzyna w mieście 15 litrów trasa 9 , gaz nie miałem
2. nie mam pojecia
3. popychacze , krokowiec z bolączek .... części ani nie drogie ani nie tanie ... wszystko zależy jakiej firmy kupisz
4. jest to stara skrzynia 4 biegowa lubi szarpać ... jak jej dajesz to sypie się konwerter olej i filtr tani
5. kielichy odpadają jak nie będą zrobione na czas , progi głównie koło pasażerów z tyłu na rogach możliwe dziury na wylot , podłoga bagażnika , przednia belka co trzyma chłodnicę .... E54A rdzewieje
6. tak jak pisałem zależy jakiej firmy kupisz są drogie i tanie
7. w zimie przy mrozie z centralnego nie otworzysz przednich drzwi tylko tylnie , kendziory w ECU do wymiany , reszta jest trwała

nie ma takich rzeczy ... troszkę poszperasz i dostaniesz częsci ... dużo pasuje od EAx czyli galanta rekina ...

ogólnie to jest auto któremu musisz poświecić sporo czasu i kasy .... tyle na ten temat z mojej strony :wink:
miałem takiego i raczej drugi raz bym nie kupił :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-03-2015, 20:22   

szneqz napisał/a:
1. jakie są osiągi 2,0 V6 w automacie - przyspieszenie , v-max, spalanie benzyna /gaz

http://carvector.com/inde...atalog&id=16461
szneqz napisał/a:
2. czy ten silnik dobrze znosi LPG
Jak dobrze zamontowane to bez problemu
szneqz napisał/a:
3. jakieś typowe i częste bolączki silnika i jak je zdiagnozować i czy są jakieś kosztowne części (typu nie równe obroty na zimnym lub ciepłym brak odcięcia zapłonu jakie ceny takich cześci jak świece, kable zapłonowe, filtr oleju, filtr paliwa, rozrząd, alternator, rozrusznik)
Dużo rzeczy jest tutaj na forum opisane, w sumie specjalnie kłopotliwy nie jest, silniczek krokowy to jeden z częstszych problemow, standardowe świece od około 10zł za sztuke a jakies lepsze irydówki to od 40zł za sztuke, filtr paliwa koło 40zł, alternator, rozrusznik to z demobilu w cenie od 100zł kupisz, ale takie rzeczy z reguły się regeneruje. Rozrząd dobry markowo w okolicach od 600zł
szneqz napisał/a:
5. sprawy blacharskie gdzie najbardziej gnije gdzie szukać dziur i korozji
podloga z tyłu i podłużnice, kielichi i fartuchy przednie
szneqz napisał/a:
6. jak z cenami części zawieszenia, łożysk układu wydechowego przegubów czy są jakieś półłapki cenowe
Chinole od 100zł kupisz, a jakieś lepsze to już musisz mnożyć średnio razy 3
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 13-03-2015, 00:18   

Ja dodam od siebie, mam :mrgreen: jeszcze :mrgreen: :mrgreen: ciut inny model, buda jest ta sama, silnik też V6.
2 jak napisał robertdg,
3 jak wyżej, od siebie dodam dużo można w InterCarsie zaleźć, jak nie to istnieje taki gość jak Japaneze (Marek Malik szukaj na forum albo w google) u niego wszystko jest, jak nie zamiennik to ori, a cenami nie zabija :D
5 chyba wszystkie E5, E8 rdzewieją jak są zaniedbane, po mojemu słabej jakości blacha na dodatek słabo zabezpieczona w newralgicznych miejscach :evil: , no więc jak wyżej chłopaki pisali:
przednie kielichy mocowanie górnego wahacza i okolice, to trzeba dobrze prześwietlić;belka pod chłodnicą, progi, ale one są jeszcze do zrobienia z zewnątrz, gorzej jak gdzieś od środka i najgorsze podłużnice w okolicy mocowania tylnego wahacza wzdłużnego
6 rozpiętość cenowa dość duża, choć prawda taka że jak chcesz coś dobre to musisz więcej wydać :?
7 u mnie w elektronice nic się nie działo, ewentualne drobnostki wymagają przeczyszczenia styków, posmarowania, chyba że auto było mocno eksploatowane no to i czasem coś wymienić trzeba :biggrin:
Gdyby blacharka w tym Galu była tak dobra jak elektryka, to było by to chyba najlepsze auto jakie miałem do tej pory :twisted:
A po za tym
robertdg napisał/a:
Dużo rzeczy jest tutaj na forum opisane

tylko trzeba troszkę poszukać i poczytać.

Ogólnie moim zdaniem samochód ten potrzebuje trochę kaski, mechanikowania w nim, a najważniejsze serca i czasu.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
szneqz 
Nowy Forumowicz

Auto: 100 NX GA16DS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Marcinki
Wysłany: 13-03-2015, 11:17   

ok w sobote albo niedziele pojade oblukać auto napisze co i jak już wiem mniej więcej czego się spodziewać koniecznie muszę zobaczyć je od spodu ewentualnie podnieść i dobrze oblukać kielichy i podłuznice posłuchać silnika z tego co czytam na forum chyba większość problemów dotyczy właśnie silnika V6 dzięki za info bo trochę ostudziliście moje zapały na to auto a jak wiadomo podstawa żeby kupić dobry egzemplarz to się nie napalać i wiedzieć co sprawdzić. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to proszę pisać.
Generalnie auta szukam już od świąt czyli dobre 3 miesiące mam pewne wymagania i pewnie przez to nie umiem nic znalezc na auto mogę przeznaczyć do 7000 bo potem opłaty i podstawowe wymiany tez swoje kosztują (a nie jest problemem wyżucić w błoto taką kase) i tak rozglądam się za w miarę dużym autem najlepiej kombi ale ciężko znależć coś co nadawało by się do jazdy a nie mam wymagań co do rocznika może być nawet 90 jeżeli będzie w bardzo dobrym stanie z aut które do tej pory ogladałem nie było lepszych od tych które mam w tej chwili (Mazda 323 C 1,3 + LPG 97 rok i Skoda felicia 1,3 99 rok) i myślę że nie sa warte więcej niż 2000 zł. Oglądam (Galanty 7 i 8 gen Toyote Carine Toyote Avensis Honde Accord 5 i 6 gen Nissana Primerę P11 Passata B4 i B5 Volvo V40 najlepiej w LPG ew tańsze bez.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 13-03-2015, 20:17   

szneqz napisał/a:
z tego co czytam na forum chyba większość problemów dotyczy właśnie silnika V6

Jeśli będziesz sprawdzał silnik posłuchaj dobrze czy regulatory hydrauliczne zaworów nie cykają za mocno, jest ich 24 w V6 i parę stówek kosztuje wymiana wszystkich, druga sprawa jeśli robisz coś przy silniku licz koszt razy 2, masz wszystkiego po 2 głowice uszczelki itd.

Ostatnia sprawa jak dla mnie radość z jazdy i dźwięk V6 jest warty każdych pieniędzy.
Myślę że dobrego gala można by już za ok.5000 wyhaczyć tylko trzeba by dobrze poszukać.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 14-03-2015, 11:22   

Kolego, rzeczywiscie po postach to mozna uznac za auto mocno awaryjne...
Jednak poza blacharka jest malo problemow z nim.
Automat jest jak kazdy inny, zaden automat nie lubi wsciekania sie, tu jest bol, bo silnik jest dosc przyjemny i wyprzedzanie kusi, ale jak bedziesz jezdzil normalnie to ok.

Silnik gaz znosi calkiem dobrze. Mnie automat pali max 12litrow,a mam instalacje mieszalnikowa. W trasie ponizej 10.

Ten galant z linku to viento. Nieosiagalny w europie, bardzo duzo rzeczy sie nie zgadza z tym co jest u nas.
Przede wszystkim ma nie 170km tylko 150.

Jesli chodzi o elektryke to mozna stawiac za wzor raczej, a nie jako problem...

Jakie auto masz ogladac? Ja szukalem wlasnie takiego, czyli 2.0 v6 w automacie i kilka ogladalem.
Jesli chodzi Ci o granatowego sedana z gorzowa, to ma strasznie kiepskie blachy, ale technicznie jest ok. Raczej na czesci bo remont blacharki wiecej wyniesie niz wartosc auta.
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
szneqz 
Nowy Forumowicz

Auto: 100 NX GA16DS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Marcinki
Wysłany: 14-03-2015, 20:05   

dzisiaj z powodu aury nie byłem a chcę jechać zobaczyć tego
http://olx.pl/oferta/mits...html#fb30c8c09d
tydzień temu był za 2900 ale koleś wstawił do znajomego na komis niestety nie mam numeru do właściciela tu wczesniejsze ogłoszenie
http://olx.pl/oferta/mits...html#2f2d06e05c
ponoć niema rdzy ale cena niska na pewno nie bez powodu i chce wiedzieć co sprawdzać.
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 14-03-2015, 20:29   

Najwazniejsze w tym aucie sa przednie kielichy, a tu wygladaja calkiem wporzo, ale przegladam to na androidzie a tu mi si3 nie wyswietla w pelnej jakosci.
Troche slabe wyposazenie jak na v6, ale tez to nie golf z szybami na korbe wiec nie ma lipy.

Napisalem Ci wiadomosc, czytales?
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-03-2015, 09:10   

szneqz, dodaj to auto do działu "chce kupić galant" :wink:
ale zdjęcia marnej jakości i specjalnie ukryty kielich od pasażera ... kontem oka widzę rudą na tym właśnie kielichu btw. ten kielich jako pierwszy odpadł mi w moim byłym galu dobrze że miałem rozpórkę hehe :wink:

jeszcze mi się przypomniało ruda po otwarciu klapki od wlewu paliwa tam też się pojawia
też sprawdź :wink:
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 15-03-2015, 12:31   

Co do puntku 1.
producent podaje przyspieszenie do setki hatchbacka 11.5 sekundy, sedana 11.3 (chyba ze wzgledu na roznice w wadze, bo wspolczynnik oporu powietrza maja identyczny),
Manual ma podane sedan 8.9-9.0 i hb 9.1-9.3sekundy, w zaleznosci od zrodla.
jednak mnie sie udalo zrobic ok 9.8, z tym, ze na jedynce mi swiecil tcl, musze jeszcze zrobic probe na suchym, powinno byc minimalnie lepiej. Robilem tak, ze znalazlem na liczniku gps-owe 100km/h (licznikowe 104) i mierzylem czas do tych 104...

Galanty e5 maja oryginalnie ogranicznik predkosci i moj ma 205 wpisane w niemieckich papierach, jedzie licznikowe ok 207, wg gps 198.
manual ma ogranicznik 215
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 15-03-2015, 13:27   

tpodsiadlo napisał/a:
Galanty e5 maja oryginalnie ogranicznik predkosci i moj ma 205 wpisane w niemieckich papierach, jedzie licznikowe ok 207, wg gps 198.
manual ma ogranicznik 215


:rolleyes: ciekawe. Jak mam interpretować licznikowe 240 osiągnięte po zakupie w 2010r?


Odnośnie rudej:


Nie, żebym miał odstraszać, ale takie realia :wink: 6A12 zadbane wytrzymuje bbbardzo dużo ;) do półbańki spokojnie.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 15-03-2015, 14:28   

Nie wiem. Trzy komplety niemieckich papierow mam z poprzednich galantow i dwa mialy wpisane 215 jeden ten aktualny 205. Z tego co wiem to 100% niemieckich aut musi miec ogranicznik nawet jakies ferrari czy maserati. Byc moze w innych krajach nje ma. I tez nie jestem pewny do konca ale wydaje mi sie ze jak mialem e55 to jezdzil chyba szybciej, choc to dawno bylo i glowy nie dam uciac. Ale np wersja usa mimo sporego zapasu mocy i obrotow nie jechala szybciej niz 170...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
mem89 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Wawa
Wysłany: 21-03-2015, 16:10   

Do punktu 5 dorzuciłbym podłużnice. U mnie w galu po zdjęciu błotnika po przecierce oczom ukazał się korozyjny kolor. Pisze o tym ponieważ z mojego punktu widzenia to ważne czy w razie wypadku blacha przeniesie część siły czy od razu złoży się jak scyzoryk.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.