[CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny |
Autor |
Wiadomość |
gladi99
Nowy Forumowicz gladi99
Auto: Lancer'05 kombi LPG 1,6-98km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 3 Skąd: SGL
|
Wysłany: 23-03-2014, 11:23 check engine, jaki kabel i program PL
|
|
|
witam
w ostatnim czasie kilka razy zapaliła mi się kontrolka silnika i po ok 150km zgasła, potem znowu. prawdopodobnie to z lpg. ale wolałbym to wiedzieć na 100%.
jaki kabelek polecacie i program PL. na aleggro są elm 327 usb za ok 55zł z przesyłką- czy warto?? np http://allegro.pl/najnows...4059820874.html
help me. pozdro |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 13-03-2015, 20:41
|
|
|
Witam.
Czy palącą sie kontrolkę SRS mozna skasować jakimś innym kompem, czy tylko serwis.
Kontrolka zapaliła sie po szukaniu i odpinaniu przez elektryka kostek.
Wystarczy skasować tylko czym |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-03-2015, 20:54
|
|
|
Niczym tanim raczej się nie da, na pewno taniej wyjdzie wizyta w ASO. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-03-2015, 07:31
|
|
|
W moim przypadku błąd SRS-u dało radę usunąć kompem warsztatowym Launch x431 z dodatkową przejściówką do miśków.
Ogólnie bardzo ciężko jest się połączyć z SRS-em w naszych miśkach.
Zwiedziłem kilka zwykłych warsztatów i niczym poza ww nie dało rady się połączyć ze sterownikiem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 14-03-2015, 13:08
|
|
|
Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło. CDIF2 też nie robi.
Trudno zostaje serwis |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 15-03-2015, 00:03
|
|
|
A zwykły ELM327 + aplikacja nie da rady ? |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-03-2015, 00:10
|
|
|
Z SRS nie. Elmem 327 można połączyć się ze sterownikiem silnika w celu podejrzenia parametrów oraz błędów. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 15-03-2015, 01:15
|
|
|
Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-03-2015, 08:11
|
|
|
smk napisał/a: | Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien. |
Porządnym kompem warsztatowym jest problem się połączyć z SRS-em a ty chcesz się połączyć zabawką za parę $ .
Tak jak napisał plecho1 elm jest tylko do sterownika silnika. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 15-03-2015, 10:06
|
|
|
smk napisał/a: | Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien. |
Z Grand Vitarą jest inaczej. Z nią można sie połączyć większością kompów warsztatowych ze wszystkimi sterowmikami nie tylko silnika, osprzętu również.
Tylko nasze Miski są inne |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-03-2015, 11:54
|
|
|
smk napisał/a: | Dziwne bo kumplowi w Suzuki Grand Vitara za pomocą ELM + torque pro skasowałem błedy "check engine"... więc myślę że SRS też powinien. |
Check engine to i w Lancerze skasujesz ELMem.
Pamiętaj, że przepisy wymuszają na producentach standaryzację komunikacji tylko z silnikiem (z kilku powodów ale głównie ekologia i parametry krytyczne ze względu na emisję spalin) i tylko takie błędy / parametry, tzn silnika, odczytuje Twój ELM. Ale już poduszki, ABS itp są najczęściej za pomocą tej zabawki nieosiągalne a komunikacja z nimi inna dla każdego poroducenta. Bo tych metod komunikacji nie było potrzeby standaryzować. Jeśli nie wierzysz to spróbuj tym ELM w owej Vitarze odczytać sygnały z czujników ABS...
ELM jest tylko do odczytywania ustandaryzowanych ustawowo parametrów silnika emisyjnie krytycznych, aby ułatwić ich sprawdzanie i pomóc wspierać ekologię. Inne sterowniki tylko na zasadzie wyjątku w bardzo nielicznych autach. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 15-03-2015, 14:22
|
|
|
Spoko spoko wierzę
Nie miałem wiedzy na ten temat więc się zdziwiłem. Nie miałem potrzeby tego rozbić u siebie więc nie wnikałem. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 16-03-2015, 21:21
|
|
|
Check engine skasujesz i odczytasz podstawowe wartości każdym skanerem ODB. |
|
|
|
 |
|