Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PAJERO 2.8 za wysokie napięcie problem ładowanie alternator
Autor Wiadomość
lukaas0 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 19-03-2015, 10:35   PAJERO 2.8 za wysokie napięcie problem ładowanie alternator

Witam wszystkich.
Mój problem: ostatnio podskakiwałem swoim pajero i po kilku dniach lecę ponad 100km/h nagle światła zaświeciły jaśniej i zgasły (tylko przednie) mam miernik napięcia i pokazywał 19V zatrzymałem się zgasiłem auto, po chwili odpaliłem i wszystko wróciło do normy prą 14,2-14,4 żarówki w lefrektorach przednich tylko spalone, ściągnąłem alternator i zawiozłem do regeneracji (firma sprawdzona i zajmująca się tylko alternatorami i rozrusznikami) Fachman powiedział że alternator prądowo jest dobry i pracuje prawidłowo (łożyska i szczotki na granicy agoni więc wymienił) i to co się stało to problemu muszę szukać gdzieś w aucie...
i tu moje pytanie... GDZIE?
wszystkie światła działają wymieniłem przednie żarówki też działają i co dziwne jak odpaliłem auto ze zdjętym alternatorem nie zapaliła się żadna kontrolka.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-03-2015, 10:41   

Za taką sytuację jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie regulator napięcia w alternatorze. Kontrolka bę dzie działać tylko wtedy gdy do alternatota będą podpięte odpowiednie przewody lub kiedy przewód od kontrolki dotkniemy do masy.
 
 
lukaas0 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 19-03-2015, 11:00   

dzięki za odpowiedz...
też tak myślałem że regulator, ale ponoć może też pojawiać się gdzieś przerwa (masie, plusie) , i alternator(regulator) nieprawidłowo reguluje i "pompuje maxa" w tym momencie.

nie robiłbym problemu tylko załozył alternator i jeździł jak puki co działa normalnie w razie poprawki z rozrywki żarówki zawsze można wymienić i tragedii nie ma ale mam nowy nie tani akumulator, którego mi szkoda.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-03-2015, 17:32   

Jakakolwiek przerwa w instalacji auta po między alternatorem a akumulatorem może spowodować raczej skutek odwrotny a nie tak wysokie napięcie ładowania, to tylko regulator.
 
 
Panbenonium 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 98
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 20-03-2015, 07:14   

lukaas0 napisał/a:
dzięki za odpowiedz...
też tak myślałem że regulator, ale ponoć może też pojawiać się gdzieś przerwa (masie, plusie) , i alternator(regulator) nieprawidłowo reguluje i "pompuje maxa" w tym momencie.



Jak będziesz miał przerwę w obwodzie, obojętnie czy na + czy na -, to po prostu dany obwód nie będzie działał, więc nie będzie mógł działać, czy jak to nazwałeś "pompować na maxa", bo wtedy to by było perpetum mobile.
 
 
lukaas0 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-03-2015, 07:51   

Ok. Założyłem alternator i puki co jest dobrze 14.2- 14.4V.
Mam jeszcze pytanie czy regulator napięcia może pracować dobrze przez długi czas i chwilę źle i później znów dobrze? Czy jak się psuje to raz i poprostu źle pracuje cały czas?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-03-2015, 18:00   

Trudno powiedzieć, jest to urządzenie elektroniczne więc różnie może być, może pojawiły się jakieś zimne luty więc raz może działać a raz nie.
 
 
lukaas0 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 25-03-2015, 10:36   

ok. puki co działa i jest ok. więc temat zamykam. ale mój misiek dogorywa powoli :-) rozglądam się za innym "nowym" jak ktoś ma info gdzie jest do sprzedania misiek długi 2,8 dizel lub 3,0 benzyna w dobrym stanie to chętnie poznam...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.