[Cari 1.6] Grzeje sie 1.6 benzyna |
Autor |
Wiadomość |
Koniak2015
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 1 Skąd: Stryków
|
Wysłany: 22-03-2015, 22:18 [Cari 1.6] Grzeje sie 1.6 benzyna
|
|
|
Witam.Od pewnego czasu mam problem z przegrzewaniem sie silnika np stojąc w korku.
Jaka może być tego przyczyna ? Wentylator się załącza chłodnica była czyszczona termostat wymieniony może to być wina jakiegoś czujnika np temperatury? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-03-2015, 22:31
|
|
|
Możliwości może byc kilka, słaba drożnośc układu chłodzenia, uszkodzona pompa wody, korek chłodnicy uszkodzony, wadliwy czujnik temperatury (błedna informacja dla właczenia wentylatora), początki końca uszczelki pod głowicą. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 23-03-2015, 21:12
|
|
|
jesli wentylator sprawny to zacznij od korka - 20-30zl max, ale moze byc ze to tylko tutaj jest przyczyna
mozesz na chwile podmienic z innym od cari (0,9bar chyba) i sprawdzic
u mnie sie objawialo tym ze wkorku jak stalem to sie grzal ale po przegazowaniu po paru sekundach wracal do normy (obieg chlodziwa ruszal) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-03-2015, 21:14
|
|
|
Może też termostat się przyciął. Jeśli chłodnica nie robi się ciepła kiedy wskazówka wędruje pod czerwone pole to może być termostat. |
|
|
|
 |
lubega1983
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-04-2015, 08:03
|
|
|
Może być termostat jak i pompa wody. Miałem tak jak ułamał mi się wirnik na pompie wody...Myślałem że to uszczelka pod głowicą. Może tez być po prostu zapowietrzony układ . Odkręć korek na noc rano odpal i zakręć jak nagrzeje się do mniej więcej 40 stopni (otwarcie termostatu) .Jak nic nie da to : Poczekaj aż temperatura będzie 90 stp. Poluzuj najwyżej położony wąż wodny, nagrzewnica na max obrotów i max temp. i odpowietrzasz do momentu az przestana lecieć bąble powietrza z płynem tylko sam płyn. Być może to pomoże. |
|
|
|
 |
Stach
Forumowicz
Auto: cari 1.6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 79 Skąd: wła-wa
|
Wysłany: 19-09-2015, 19:48
|
|
|
Panowie małe odświeżanie U mnie identyczna sprawa z tym że zaczęło się od tego jak spadł mi wąż na dole i płyn uciekł. W miarę jak ostygła podjechałem do najbliższego szpecgościa . Założył opaskę płyn wlał , od tego czasu w korku tyle co postoję i temperatura leci i ciągle wentylator się włącza. Nigdy nie miałem takich spraw w cari żeby nawet wskazówka drgnęła od temp nawet w upalny dzień w korku. Termostat mam nowy. Czasem jak silnik zimny słyszę jakby bąbelki były . Jak fachowo odpowietrzyć układ ? Jest jakaś jeszcze lepsza metoda niż ta opisana wyżej ? Skuteczna jest? Cały tydzień znów nie będę mieć tego kiedy zrobić więc chciałbym odpowietrzyć raz a solidnie.
Mały edit: a pompa wody wymieniana jakieś 55tyś km temu tak jak wymieniałem rozrząd.
Silnik tętni życiem to też chciałbym mieć spokój z tą temperaturą. Dziękuję za wszelakie porady:) |
|
|
|
 |
|