Chcę kupić Pinin'a - awaryjność GDI - SuperSelect (SS4) |
Autor |
Wiadomość |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 01-04-2015, 12:10
|
|
|
lordgross napisał/a: | 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km |
A ludzie nadal w cuda wierzą. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 01-04-2015, 18:36
|
|
|
Btw. Jak wrzucic foto na forum ? Pochwale sie moim liftnietym z wieksza oponą |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 01-04-2015, 19:47
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | lordgross napisał/a: | 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km |
A ludzie nadal w cuda wierzą. |
I takie cuda się zdążają. Ja kupiłem kilka dni temu żonie auto z ori przebiegiem 97800 km z końca 2000 roku, jak poszukasz to i znajdziesz. Mój lexus z 2005 roku ma 52000 mil i też nikt w to nie wierzy a auto od początku w rodzinie więc pewne. Ostatnio go próbowałem sprzedać i właśnie z takimi komentarzami że nie możliwe się spotykałem. Zresztą przebieg 66000 wcale nie oznacza że auto jest niewyjeżdżone, miałem Mercedesa z przebiegiem jak dobrze pamiętam około 360000 i był w lepszym stanie niż mój Pinin z przebiegiem 183000. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
lordgross
Forumowicz

Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 02-04-2015, 18:50
|
|
|
Najpierw oddałem auto do mechanika, bo coś chrupało w lewym kole na zakrętach, okazało się, że łożysko miało baardzo duży luz, nie zdziwiło mnie to, ponieważ wyczytałem NA TYM FORUM, że Pinin tak ma przy okazji tego robią się filtry, oleje itd.
Tuż po Świętach Wielkanocnych zamierzam oddać go do konserwacji póki jeszcze tak dobrze wygląda od spodu, o rurze też pamiętam. Fotki na pewno prześlę i zrobię pełniejszą relację, ale to w osobnym wątku, żeby nie śmiecić.
Kończąc - chciałem podziękować ludziom udzielającym się w dziale Pajero Pinin - bez przeczytania wszystkiego co zostało tu napisane byłoby mi trudniej podjąć decyzje o zakupie i nie wiedziałbym o wielu rzeczach na które trzeba zwrócić uwagę kupując. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 02-04-2015, 21:20
|
|
|
Swierza krew teraz liczymy , ze Ty zaczniesz sie udzielac , fotografowac , opisywac , majstrowac i moze liftowac. 5.5 cm duzo daje w terenie |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 08-04-2015, 11:39
|
|
|
trzymam kciuki .. mi już obroty nie falują. walą o glebę od razu jak staję .. od razu też check engine + spalanie w mieście delikatnie - 12-13 l.. czeka mnie dobranie się do wtryskiwaczy.. podejrzewam że jeden leje .. ale ... jeździ .. też mi po zimie się kontrolka "mryga" od napędów ( ta na środku ) więc podejrzewam znów brak styku na kablach od czujnika .. zawsze "zaś" coś..
także powodzenia. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-04-2015, 18:41
|
|
|
By sprawdzic dzialanie wtrysku nie trza sie do nich dobierac. Wystarczy kabel plus evoscan. Wylaczasz po kolei wtryski i widzisz czy podda sie procedurze |
|
|
|
 |
malpik
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 7 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 09-04-2015, 08:31
|
|
|
Witaj
Pininek fajne autko moja żona była strasznie zadowolona
Jak miałem falowanie obrotów to po wymianie koła pasowego to ustąpiło i o dziwo dawało ta awaria znać także na cewce zapłonowej czy jakiejs takiej. Po wymianie koła wszystko ustąpiło i prąd na cewce sie ustabilizował do normy. Koło pasowe latało u mnie równo. Sprawdzisz szybko bo to tylko rzut okiem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 09-04-2015, 09:29
|
|
|
dareqq napisał/a: | By sprawdzic dzialanie wtrysku nie trza sie do nich dobierac. Wystarczy kabel plus evoscan. Wylaczasz po kolei wtryski i widzisz czy podda sie procedurze |
Dareqq - w ten sposób działa .. ale .. kiedy chceckengine się zapala i daję mocny BUT - to go zalewa i wchodzi w taniec "bum, bum bum bum .. " do puki nie odpuszczę - czyli go zalewa..
wskazanie nr 2 - na jałowym ciśnienie spada bardzo na pompie WC.. pompa po regeneracji działała OK może 3 mies. ..
Historia choroby : piasek woda gnój w baku - rura przerdzewiała ... czyszczenia baku wymiana filtra w baku wymiana pompy WC - pochodził 2 dni i zaczął czkać.. nie pojechał .. laweta .. mechanik wyczyścił listwę wtryskową . mówił że koszmarnie zasyfiona .. ( i tu spokój był 3 miesiące ) wyczyściłem przewody paliwowe liquid molly maszyną .. i teraz .. opinia gościa z Mitsu - już emerytowanego, na GDI zęby zjadł ..
1) jeżeli kręci się do odcinki = pompa na 100% OK. ( kręci się . idzie do odcinki )
2) jeżeli wtrysk leje - to właśnie na wolnych obrotach będą problemy z ciśnieniem w obiegu pompy - bo jak mam zachować ciśnienie w obiegu jak wtrskiwacz popusza
3) regulator prawdopodobnie nigdy nie był czyszczony ..
Mówił też o potrzebie zmiany softu we wszystkich 3'ch sterownikach ( tu zonk bo nikt nigdy o tym nie wspominał, aż trafiłem na faceta który po zmianie softu przywrócił auto do życia - sprzedawał w związku z tym pompę WC i przepustnicę .. bo się okazała zbędna )
Od 1000 obrotów jest OK - nie ma szału - coś właśnie jakby za duzo paliwa na jednym garze dostawał.
5) cewki wymienione, fajki też
6) TPS wyregulowany wg serwisówki
jeżeli masz / macie jakieś inne sugestie - chętnie posłucham - z mechanikiem umówiony jestem na przyszły tydzień na czyszczenie listwy wtryskowej / regulatora i ogląd wtryskiwaczy .. Mech jak go posłuchał/ osłuchał jak dudni przy bucie bez podgazowania .. tego "bum bum bum" mówi że go zalewa ewidentnie .. i czuć z kata ze zalewa..
malpik : dzięki za sugestie - sprawdzę... sprawdzałem masy na razie na silniku bo po blacharce jest pinin .. stąd musiałem popoprawiać - ale .. nic to nie dało .. alternator wymieniony - bo fakt jak falował miałem duże spadki wg mnie .. ale po wymianie alternatora nic się nie zmieniło poza tym że prąd jest stabilny ..
Auto generalnie jeździ - ale co dojazd do świateł CHECKENGINE - wtedy wycina elektronike i pali jak smok wawelski.. lekkie podgazowanie - i można jechać normalnie .. check gaśnie - podczas jazdy ze stałą prędkością też go nie ma .. lepiej - jadąc stałą 80km/h spalanie w granicach DO 9l - ale w mieście juz 14,5 obecnie . |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 22-04-2015, 18:01
|
|
|
lordgross napisał/a: | 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km |
W ADAC-Motorwelt napisały, że wg danych niemieckiej policji, 1/3 tamtejszych aut ma odkręcony licznik. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
lordgross
Forumowicz

Auto: Outlander I gen
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 46 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-05-2015, 16:45
|
|
|
Czy admin/moderator byłby uprzejmy wyczyścić ten temat z offtopu? Zarówno mojego, tego dotyczącego przebiegów (nie wiem co te posty wnoszą?) oraz technicznego (warto chyba dyskusje techniczne zachować w innym wątku ku potomności?).
Dyskusję nt. przebiegów chętnie przeniosę na PW, powiedzmy, że mam jakieśtam argumenty ku swojej wiedzy nt. aut używanych. |
|
|
|
 |
|