Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
UWAGA pasek walka balansu
Autor Wiadomość
GUCIO 
Nowy Forumowicz
gucio

Auto: L200 *02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Opole
Wysłany: 19-04-2015, 12:55   UWAGA pasek walka balansu

Witam!
Ku przestrodze dla innych L200 2,5 TD 115 km.
Wymieniony kompletny rozrząd przy 160 tyś. czyli komplet rolek i pasów Mitsuboschi.
Przy 193 tyś kontrola pasków i ich naciągu wszystko ok.
Przy 195 tyś podczas jazdy nagle dziwne drgania silnika i po chwili bum traci moc i kopci na biało (czuć niespaloną ropę).
Rozbieram rozrząd i tu wielkie zdziwienie :shock: urany pasek balansu a resztki wkręcone w pasek rozrządu. Po zabrudzeniu rolek i kół wałków balansu widać że od jakiegoś czasu pasek nie pracował na nich.
Sprawdzam rozrząd przestawiony na pompie 4 zęby, cud że silnika nierozdu......
Wałki balansu i rolki działają jak powinny.
Więc mam pytanie, czy można jeździć bez paska balansu bez uszczerbku dla komfortu.
Po prostu nie mam ochoty przechodzić to samo za 35 tys km.
Proszę o konkretne odpowiedzi ludzi z doświadczeniem w tej sprawie, teoretykom bardzo dziękuję.
Po prostu szkoda miejsca dla myślicieli i wróżbitów!!!
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-04-2015, 10:48   

Temat "nowych" zleżałych pasków przewija się często po forach samochodowych. Pytanie: czy można wiarygodnie sprawdzić datę produkcji paska zębatego?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2015, 12:00   

GUCIO napisał/a:
nagle dziwne drgania silnika i po chwili bum traci moc i kopci na biało (czuć niespaloną ropę).
Rozbieram rozrząd i tu wielkie zdziwienie urany pasek balansu a resztki wkręcone w pasek rozrządu. Po zabrudzeniu rolek i kół wałków balansu widać że od jakiegoś czasu pasek nie pracował na nich.
Sprawdzam rozrząd przestawiony na pompie 4 zęby, cud że silnika nierozdu......
Wałki balansu i rolki działają jak powinny.
Więc mam pytanie, czy można jeździć bez paska balansu bez uszczerbku dla komfortu.

Pasek balansowy stanowi napęd dla wałków balansowych. Jeden z nich napędza pompę oleju.

[ Dodano: 21-04-2015, 12:00 ]
GUCIO napisał/a:
Proszę o konkretne odpowiedzi ludzi z doświadczeniem w tej sprawie, teoretykom bardzo dziękuję.
Po prostu szkoda miejsca dla myślicieli i wróżbitów!!!

Specjalnie miły to Ty nie jesteś.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
GUCIO 
Nowy Forumowicz
gucio

Auto: L200 *02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Opole
Wysłany: 21-04-2015, 16:23   

Witam.
Data produkcji paska jest zawarta w numerach pasków (długi rząd cyferek) ostatnie 8 cyferek w kombinacji DDMMRRRR.
Huuuubert pompa oleju NIE jest napędzana wałkiem balansowym, prosiłem o pomoc a nie docinki i komentarz moralny.
A jakbym oczekiwał miłości to odwiedziłbym inne forum, po prostu szukam rzetelnej informacji.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-04-2015, 20:12   

Hubert tnie chciał, źle. R=Tam wałek przechodzi przez pompę oleju dlatego wygląda tak jak by miał coś z nią wspólnego. Widziałem silniki bez wałków balansowych robione na dwa sposoby.
1. walki były ale nie był założony pasek
2. wałki wyjęte i dziury w miejscach gdzie są panewki w bloku zaspawane.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-04-2015, 20:44   

GUCIO napisał/a:
Data produkcji paska jest zawarta w numerach pasków (długi rząd cyferek) ostatnie 8 cyferek w kombinacji DDMMRRRR

Chyba tylko Continental - ContiTech tak oznacza paski... a inni np. Gates?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 21-04-2015, 22:19   

Tak jak Zbyszek prawi pompa akurat napęd bierze z wału. Jest wałek w obudowie ale nie napędza pompy olejowej. Jak nie są zatarte wałki to nie widzę sensu ich demontować jeśli zatarte można łatwo wymienić panewki i będzie dalej dobrze albo jak pisze Zbyszek zaspawać blok a inna szkoła mówi nic nie robić zostawić bez paska i jazda. Nasze auta i tak nie należą do wirtuozów jeśłi chodzi o warcenie i telepanie więc możesz nawet braku tych wałków nie dostrzec.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
GUCIO 
Nowy Forumowicz
gucio

Auto: L200 *02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 22
Skąd: Opole
Wysłany: 22-04-2015, 06:36   

Witam.
Bardzo dziękuję za konkretne informacje, więc po prostu nie zakładam paska.


A jednak po 2 dniach jazdy bez paska balansu znowu rozbieram rozrząd i zakładam go.
Różnica w pracy silnika jest dość odczuwalna, szczególnie na 1,2,3 biegu w okolicach 2200 do 2500 obrotów czuć wyraźne wibracje. Na 5 biegu w okolicach 105 km/h czyli 2600 obrotów czuć bardzo mocno "mrowienie" na karoserii. Wiem że limuzyna to nie jest ale wpienia mnie to bardzo.
Mam nadzieję że udało mi się rozwiać wszystkie dylematy za i przeciw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.