UWAGA pasek walka balansu |
Autor |
Wiadomość |
GUCIO
Nowy Forumowicz gucio
Auto: L200 *02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2012 Posty: 22 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19-04-2015, 12:55 UWAGA pasek walka balansu
|
|
|
Witam!
Ku przestrodze dla innych L200 2,5 TD 115 km.
Wymieniony kompletny rozrząd przy 160 tyś. czyli komplet rolek i pasów Mitsuboschi.
Przy 193 tyś kontrola pasków i ich naciągu wszystko ok.
Przy 195 tyś podczas jazdy nagle dziwne drgania silnika i po chwili bum traci moc i kopci na biało (czuć niespaloną ropę).
Rozbieram rozrząd i tu wielkie zdziwienie urany pasek balansu a resztki wkręcone w pasek rozrządu. Po zabrudzeniu rolek i kół wałków balansu widać że od jakiegoś czasu pasek nie pracował na nich.
Sprawdzam rozrząd przestawiony na pompie 4 zęby, cud że silnika nierozdu......
Wałki balansu i rolki działają jak powinny.
Więc mam pytanie, czy można jeździć bez paska balansu bez uszczerbku dla komfortu.
Po prostu nie mam ochoty przechodzić to samo za 35 tys km.
Proszę o konkretne odpowiedzi ludzi z doświadczeniem w tej sprawie, teoretykom bardzo dziękuję.
Po prostu szkoda miejsca dla myślicieli i wróżbitów!!! |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 21-04-2015, 10:48
|
|
|
Temat "nowych" zleżałych pasków przewija się często po forach samochodowych. Pytanie: czy można wiarygodnie sprawdzić datę produkcji paska zębatego? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2015, 12:00
|
|
|
GUCIO napisał/a: | nagle dziwne drgania silnika i po chwili bum traci moc i kopci na biało (czuć niespaloną ropę).
Rozbieram rozrząd i tu wielkie zdziwienie urany pasek balansu a resztki wkręcone w pasek rozrządu. Po zabrudzeniu rolek i kół wałków balansu widać że od jakiegoś czasu pasek nie pracował na nich.
Sprawdzam rozrząd przestawiony na pompie 4 zęby, cud że silnika nierozdu......
Wałki balansu i rolki działają jak powinny.
Więc mam pytanie, czy można jeździć bez paska balansu bez uszczerbku dla komfortu. |
Pasek balansowy stanowi napęd dla wałków balansowych. Jeden z nich napędza pompę oleju.
[ Dodano: 21-04-2015, 12:00 ]
GUCIO napisał/a: | Proszę o konkretne odpowiedzi ludzi z doświadczeniem w tej sprawie, teoretykom bardzo dziękuję.
Po prostu szkoda miejsca dla myślicieli i wróżbitów!!! |
Specjalnie miły to Ty nie jesteś. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
GUCIO
Nowy Forumowicz gucio
Auto: L200 *02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2012 Posty: 22 Skąd: Opole
|
Wysłany: 21-04-2015, 16:23
|
|
|
Witam.
Data produkcji paska jest zawarta w numerach pasków (długi rząd cyferek) ostatnie 8 cyferek w kombinacji DDMMRRRR.
Huuuubert pompa oleju NIE jest napędzana wałkiem balansowym, prosiłem o pomoc a nie docinki i komentarz moralny.
A jakbym oczekiwał miłości to odwiedziłbym inne forum, po prostu szukam rzetelnej informacji. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-04-2015, 20:12
|
|
|
Hubert tnie chciał, źle. R=Tam wałek przechodzi przez pompę oleju dlatego wygląda tak jak by miał coś z nią wspólnego. Widziałem silniki bez wałków balansowych robione na dwa sposoby.
1. walki były ale nie był założony pasek
2. wałki wyjęte i dziury w miejscach gdzie są panewki w bloku zaspawane. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 21-04-2015, 20:44
|
|
|
GUCIO napisał/a: | Data produkcji paska jest zawarta w numerach pasków (długi rząd cyferek) ostatnie 8 cyferek w kombinacji DDMMRRRR |
Chyba tylko Continental - ContiTech tak oznacza paski... a inni np. Gates? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 21-04-2015, 22:19
|
|
|
Tak jak Zbyszek prawi pompa akurat napęd bierze z wału. Jest wałek w obudowie ale nie napędza pompy olejowej. Jak nie są zatarte wałki to nie widzę sensu ich demontować jeśli zatarte można łatwo wymienić panewki i będzie dalej dobrze albo jak pisze Zbyszek zaspawać blok a inna szkoła mówi nic nie robić zostawić bez paska i jazda. Nasze auta i tak nie należą do wirtuozów jeśłi chodzi o warcenie i telepanie więc możesz nawet braku tych wałków nie dostrzec. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
GUCIO
Nowy Forumowicz gucio
Auto: L200 *02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2012 Posty: 22 Skąd: Opole
|
Wysłany: 22-04-2015, 06:36
|
|
|
Witam.
Bardzo dziękuję za konkretne informacje, więc po prostu nie zakładam paska.
A jednak po 2 dniach jazdy bez paska balansu znowu rozbieram rozrząd i zakładam go.
Różnica w pracy silnika jest dość odczuwalna, szczególnie na 1,2,3 biegu w okolicach 2200 do 2500 obrotów czuć wyraźne wibracje. Na 5 biegu w okolicach 105 km/h czyli 2600 obrotów czuć bardzo mocno "mrowienie" na karoserii. Wiem że limuzyna to nie jest ale wpienia mnie to bardzo.
Mam nadzieję że udało mi się rozwiać wszystkie dylematy za i przeciw. |
|
|
|
 |
|