[CY3A 1.8] Urwana szpilka w kole, uszkodzona śruba |
Autor |
Wiadomość |
pmigas
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 19 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 15-04-2012, 14:11 [CY3A 1.8] Urwana szpilka w kole, uszkodzona śruba
|
|
|
Witam;
urwałem dziś szpilkę przy kole:( Czy ktoś wie jakie są wymiary szpliki? W szczególności chodzi mi o długość.
Z góry dziękuje i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez jaca71 11-05-2013, 09:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 15-04-2012, 14:22
|
|
|
Szpilka ma 43mm , długość gwintu razem z wieloklinem, ja kupiłem 40mm i też jest ok |
|
|
|
 |
pmigas
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 19 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-04-2012, 08:40
|
|
|
Wielki dzięki za info
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2012, 10:58
|
|
|
Najtaniej będzie w ASO. I najpewniej.
Numer katalogowy to MB911495 Cena poniżej 20PLN |
_________________
 |
|
|
|
 |
pmigas
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 19 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-04-2012, 12:05
|
|
|
Garść informacji podsumowujących
ASO Mitsubishi cena 23 pln,
Hurtownia motoryzacyjna (oryginał mitsu) ok 12 pln.
ASO Toyoty (podobno są identyczne) 13,40pln
Zamienniki w necie po 6,5 pln za sztukę, tyle że dłuższe i trzeba je skrócić.
To tyle, dziękuję jeszcze raz Wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
modzel84
Nowy Forumowicz
Auto: lancer sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 23-04-2012, 07:31
|
|
|
Też miałem ten problem. Przy wymianie na letnie opony z alusiami za mocno dokręciłem nakrętkę i urwałem szpilkę. Moja wina ale nie zmienia to faktu, że nakrętki są bardzo miękkie i trzeba z nimi uważąć. Szpilka 20 zł, wymiana 0,5 h w obojętnie jakim warsztacie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-04-2012, 07:40
|
|
|
modzel84 - jakbyś dokręcał tak jak podał producent ~ 110Nm (11kg na przedłużce 1m lub 22kg na 0,5m) nic by się nie stało... A jak się ma za dużo pary to tak może być. 110Nm to nie jest tak dużo jak się może wydawać. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2012, 12:22
|
|
|
krzychu napisał/a: | jakbyś dokręcał tak jak podał producent ~ 110Nm |
A dokładnie 98Nm |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marian_K
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-05-2013, 21:24 [CY3A 1.8] Urwana szpilka w kole, uszkodzona śruba zacisku h
|
|
|
Długi weekend był dla mnie pechowy. Podczas zmiany kół na letnie i próbie wymiany klocków hamulcowych z przodu stało się to co w temacie: w tylnym kole zerwałem szpilkę, a z przodu uszkodziłem łeb śruby prowadnicy zacisku
Prośba do kogoś zorientowanego o wymiary wspomnianych elementów...
Czy np te będą dobre: szpilki, śruby prowadnic ?
No i może ma ktoś pomysł jak taką uszkodzoną śrubę prowadnicy odkręcić? (zniszczony łeb, klucz 14 się ślizga).
Banalne czynności, a wygenerowały tyle kłopotu... |
|
|
|
 |
dimaa
Nowy Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2012 Posty: 23 Skąd: Ostrow Wlkp
|
Wysłany: 08-05-2013, 21:32
|
|
|
Ze szpilka nie miałem nigdy problemu, ale ze śrubą od zacisku spotkało mnie to samo.
Ja poradziłem sobie za pomocą szlifierki kątowej. zeszlifowałem łeb śruby na mniejszy klucz. Ogólnie nie ma dużo miejsca ale da się radę. Tylko szlifuj delikatnie i często przymierzaj mniejszy klucz, a na pewno dasz radę.
Pozdrawiam i życzę powodzeia |
_________________ LANCEROT
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-05-2013, 07:18
|
|
|
Oczkowy albo nasadowy próbowałeś? Może po prostu macie kiepskie klucze (nie do końca pasują i obrabiają śruby)? |
|
|
|
 |
silesia1947
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 24 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 01-04-2014, 20:27
|
|
|
trochę odświeżę temat, bo niestety i mnie spotkało urwanie szpilki. może nie jest aż tak źle bo ułamała się gdzieś w połowie, tak że nawet nakrętka jeszcze by złapała ale gwint jest uszkodzony. ktoś może napisałby jakieś kroki jak wymienić szpilkę bo pan w warsztacie do którego miałem okazję zajechać powiedział że nie da rady bo piastę całą trzebaby wymienić...ale na szczęście nie proponował mi że to zrobi tylko kazał jechać do ASO |
|
|
|
 |
derbi8
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 Invite
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Drammen
|
Wysłany: 26-04-2015, 14:29 Jazda na 1 szpilce?!
|
|
|
Witam!
Znajduje sie aktualnie za granicami Naszego kraju.. w drodze uslyszalem delikatny dzwiek w przednim lewym kole i postanowilem, ze to sprawdze- jak szybko okazalo sie, ze nadgorliwosc gorsza od faszyzmu. Zajechalem do znajomego i zdjalem kolo, ale juz nie zalozylem. Okazuje sie, ze ostatni wlasciciel sruby to montowal chyba na sile, bo po sciagnieciu nakretek juz nie moge ich pozakladac. Gwinty sa zjechane na poczatkach i skonczylo sie z tym, ze mam na kole tylko 1 nakretke.. Co zrobic? Dojade tak na serwis? Jak wyglada taka wymiana, moze lepiej nigdzie sie nie ruszac i jutro kupic sruby i je wymienic (ty pojawia sie kolejne pytanie, co musze zdemontowac zeby to zrobic).
Pomozcie koledzy |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-04-2015, 14:51
|
|
|
derbi8, jeszcze jednej nie dasz rady wkręcić? Chocby na siłe?
Wykręć jedną z innego koła i spróbuj wkręcic.
Posmaruj olejem szpilkę, wyczyść nakrętkę (wrzuć na godzine do Coca-coli)
Na dwóch spokojnie możesz jechac - na jednej ryzyko jest zbyt duże. |
|
|
|
 |
derbi8
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 Invite
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Drammen
|
Wysłany: 26-04-2015, 14:55
|
|
|
Gwinty sa zajechane na szpilkach. Probowalem innych nakretek i nic. Co do pojscia na sile to przed chwila ukrecilem jedna szpilke probujac wkrecic nakretke na chama.
Szukam wlasnie piasty zeby kupic i wymienic. Ceny sa chore- ok 700zl, a poza tym nie moge znalezc nic do przodu... |
|
|
|
 |
|