Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Urwana szpilka w kole, uszkodzona śruba
Autor Wiadomość
pmigas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: W-wa
Wysłany: 15-04-2012, 14:11   [CY3A 1.8] Urwana szpilka w kole, uszkodzona śruba

Witam;
urwałem dziś szpilkę przy kole:( Czy ktoś wie jakie są wymiary szpliki? W szczególności chodzi mi o długość.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez jaca71 11-05-2013, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 15-04-2012, 14:22   

Szpilka ma 43mm , długość gwintu razem z wieloklinem, ja kupiłem 40mm i też jest ok :rolleyes:
 
 
 
pmigas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-04-2012, 08:40   

Wielki dzięki za info
Pozdrawiam
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2012, 10:58   

Najtaniej będzie w ASO. I najpewniej.
Numer katalogowy to MB911495 Cena poniżej 20PLN
_________________

 
 
pmigas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-04-2012, 12:05   

Garść informacji podsumowujących
ASO Mitsubishi cena 23 pln,
Hurtownia motoryzacyjna (oryginał mitsu) ok 12 pln.
ASO Toyoty (podobno są identyczne) 13,40pln
Zamienniki w necie po 6,5 pln za sztukę, tyle że dłuższe i trzeba je skrócić.
To tyle, dziękuję jeszcze raz Wszystkim za pomoc.
 
 
modzel84 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: gdynia
Wysłany: 23-04-2012, 07:31   

Też miałem ten problem. Przy wymianie na letnie opony z alusiami za mocno dokręciłem nakrętkę i urwałem szpilkę. Moja wina ale nie zmienia to faktu, że nakrętki są bardzo miękkie i trzeba z nimi uważąć. Szpilka 20 zł, wymiana 0,5 h w obojętnie jakim warsztacie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-04-2012, 07:40   

modzel84 - jakbyś dokręcał tak jak podał producent ~ 110Nm (11kg na przedłużce 1m lub 22kg na 0,5m) nic by się nie stało... A jak się ma za dużo pary to tak może być. 110Nm to nie jest tak dużo jak się może wydawać.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2012, 12:22   

krzychu napisał/a:
jakbyś dokręcał tak jak podał producent ~ 110Nm

A dokładnie 98Nm
_________________

 
 
Marian_K 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 94
Skąd: Siedlce
  Wysłany: 08-05-2013, 21:24   [CY3A 1.8] Urwana szpilka w kole, uszkodzona śruba zacisku h

Długi weekend był dla mnie pechowy. Podczas zmiany kół na letnie i próbie wymiany klocków hamulcowych z przodu stało się to co w temacie: w tylnym kole zerwałem szpilkę, a z przodu uszkodziłem łeb śruby prowadnicy zacisku :cry:
Prośba do kogoś zorientowanego o wymiary wspomnianych elementów...
Czy np te będą dobre: szpilki, śruby prowadnic ?

No i może ma ktoś pomysł jak taką uszkodzoną śrubę prowadnicy odkręcić? (zniszczony łeb, klucz 14 się ślizga).

Banalne czynności, a wygenerowały tyle kłopotu...
 
 
dimaa 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Ostrow Wlkp
Wysłany: 08-05-2013, 21:32   

Ze szpilka nie miałem nigdy problemu, ale ze śrubą od zacisku spotkało mnie to samo.
Ja poradziłem sobie za pomocą szlifierki kątowej. zeszlifowałem łeb śruby na mniejszy klucz. Ogólnie nie ma dużo miejsca ale da się radę. Tylko szlifuj delikatnie i często przymierzaj mniejszy klucz, a na pewno dasz radę.
Pozdrawiam i życzę powodzeia
_________________
LANCEROT ;)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-05-2013, 07:18   

Oczkowy albo nasadowy próbowałeś? Może po prostu macie kiepskie klucze (nie do końca pasują i obrabiają śruby)?
 
 
silesia1947 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 24
Skąd: Wieluń
Wysłany: 01-04-2014, 20:27   

trochę odświeżę temat, bo niestety i mnie spotkało urwanie szpilki. może nie jest aż tak źle bo ułamała się gdzieś w połowie, tak że nawet nakrętka jeszcze by złapała ale gwint jest uszkodzony. ktoś może napisałby jakieś kroki jak wymienić szpilkę bo pan w warsztacie do którego miałem okazję zajechać powiedział że nie da rady bo piastę całą trzebaby wymienić...ale na szczęście nie proponował mi że to zrobi tylko kazał jechać do ASO
 
 
derbi8 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 Invite
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Drammen
Wysłany: 26-04-2015, 14:29   Jazda na 1 szpilce?!

Witam!
Znajduje sie aktualnie za granicami Naszego kraju.. w drodze uslyszalem delikatny dzwiek w przednim lewym kole i postanowilem, ze to sprawdze- jak szybko okazalo sie, ze nadgorliwosc gorsza od faszyzmu. Zajechalem do znajomego i zdjalem kolo, ale juz nie zalozylem. Okazuje sie, ze ostatni wlasciciel sruby to montowal chyba na sile, bo po sciagnieciu nakretek juz nie moge ich pozakladac. Gwinty sa zjechane na poczatkach i skonczylo sie z tym, ze mam na kole tylko 1 nakretke.. Co zrobic? Dojade tak na serwis? Jak wyglada taka wymiana, moze lepiej nigdzie sie nie ruszac i jutro kupic sruby i je wymienic (ty pojawia sie kolejne pytanie, co musze zdemontowac zeby to zrobic).

Pomozcie koledzy
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-04-2015, 14:51   

derbi8, jeszcze jednej nie dasz rady wkręcić? Chocby na siłe?
Wykręć jedną z innego koła i spróbuj wkręcic.
Posmaruj olejem szpilkę, wyczyść nakrętkę (wrzuć na godzine do Coca-coli)
Na dwóch spokojnie możesz jechac - na jednej ryzyko jest zbyt duże.
 
 
derbi8 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 Invite
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Drammen
Wysłany: 26-04-2015, 14:55   

Gwinty sa zajechane na szpilkach. Probowalem innych nakretek i nic. Co do pojscia na sile to przed chwila ukrecilem jedna szpilke probujac wkrecic nakretke na chama.

Szukam wlasnie piasty zeby kupic i wymienic. Ceny sa chore- ok 700zl, a poza tym nie moge znalezc nic do przodu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.