Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-03-2015, 20:08   

Masz jakąs gwarancje na opony, to wstrzymaj sie do czasu wymiany wahacza, osobiście stawiam na opony ale z luzami w zawieszeniu/układzie kierowniczym tez mogą być jaja.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 20-03-2015, 21:06   

Pabulon napisał/a:
Mnie tylko interesuje jaki to może mieć faktyczny wpływ na bicie przy jeździe powyżej 100 km/h.


Tez miałem ( i mam choć już nie tak duże) problemy z biciem powyżej 110km/h. Samo ułożenie opony, wyważenie z optymalizacją i test drogowy spowodowały poprawę, a przy okazji wyszło że głównym problemem jest krzywa felga (alu) na tylnym prawym kole - czyli najdalej położonym od kierownicy.

Przy okazji dodam, że wyważałem tez koła zimowe na osiach (w Poznaniu) bo na których tez miałem bicie. Tutaj wyszło że opona na lewym przednim kole jest źle ułożona i mam chyba z 5 ciężarków na ćwiartce obwodu koła. Na prawym wstrzelili się za pierwszym razem w jednym miejscu. Po tym zabiegu na zimowych kołach tez jest znaczna poprawa. drgania pojawiaja się130-140km/h. Więc jak zdecydujesz się na ważenie to pełna opcje jak pisze robertdg i w pewnym miejscu (są takie? :roll: )
_________________
Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-03-2015, 17:14   

Byłem dzisiaj u innego oponiarza, diagnoza szybka - delikatnie za małe pierścienie centrujące - do wymiany, wytoczą mi nowe bo mają taką maszynę (15zł/szt.), opony krzywo ułożone na feldze i wymagają przesunięcia (przynajmniej tej jednej którą sprawdził). Dzisiaj nie miał czasu i jestem umówiony na wtorek z samego rana, szacowany czas robocizny 1-2 godzin. Dysponują też maszyną do doważania na kołach w razie czego.
Mam nadzieję że Ci panowie sobie poradzą, mają przynajmniej jakiś pomysł. Poprzedni rozkładali ręce i na moje sugestie odnośnie przesunięcia opony na feldze bo moim zdaniem krzywo chodzi odpowiadali, że nie, to nie ma wpływu...że opona jest ok, na szczęście ich szef na tyle w porządku że zwrócił pieniądze za tą usługę.

eDIT.
Byłem u tego nowego gumiarza, dotoczył mi nowe pierścienie centrujące które wchodzą teraz na wcisk, wszystkie koła sumiennie wyważył wpierw obracając opony na feldze tak żeby jak najrówniej szła opona, potem dopiero dokładał ciężarki. Teraz jest dobrze, jedzie się gładko.
Mogę polecić - Midox, Poznań Naramowice.
_________________

 
 
adamos25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 58
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-04-2015, 20:18   

miałem podobna sytuacje , bilo właśnie przy większej szybkości bylem u rożnych fachowców jakbym ich słuchał straciłbym sporo kasy i dalej by to było powiem ci co zrobić i na 1000% będzie OK ,. Po prostu wymień tarcze i klocki i będzie git robota prosta i sam zrobisz i zapomnisz o biciu.
 
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-2015, 21:28   

Wciąż mi bije przy około 130 km/h, fakt, mniej ale jednak... Wymieniłem dodatkowo wszystkie 4 amortyzatory, wahacz, łączniki stabilizatorów, i tak były wytrzepane jednak wymiana nic nie dała. W celu ostatecznego rozwiązania kwestii bicia planuję wymienić sumiennie wszystkie tarcze oraz klocki+geometria+doważanie. 18-ego maja będę miał załatwione i zdam relację.

Dlaczego wymieniam tarcze - przód jest lekko zwichrowany mimo że tarcza była toczona w sierpniu, tył nie wiem kiedy był wymieniany. Mechanik zarzeka się że auto wciąż będzie gięło tarcze póki kompleksowo nie załatwię tematu wymieniając i poprawnie montując również tył. Uległem, posłuchałem, zamówiłem. Mam nadzieję że nie pożałuję.
_________________

 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 24-04-2015, 05:49   

Pabulon napisał/a:
auto wciąż będzie gięło tarcze póki kompleksowo nie załatwię tematu wymieniając i poprawnie montując również tył.
moim zdaniem ma to sens!
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 28-04-2015, 19:57   

polaff napisał/a:
moim zdaniem ma to sens!

Jeszcze większy sens miał by pomiar tarcz zegarem.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 30-04-2015, 11:43   

fj_mike, mi chodziło o sens montażu dobrych komponentów również na tylną oś.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-04-2015, 13:40   

fj_mike napisał/a:
polaff napisał/a:
moim zdaniem ma to sens!

Jeszcze większy sens miał by pomiar tarcz zegarem.

Nawet najlepsze tarcze na krzywych piastach to będzie nadal kicha.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.