[EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-03-2015, 20:08
|
|
|
Masz jakąs gwarancje na opony, to wstrzymaj sie do czasu wymiany wahacza, osobiście stawiam na opony ale z luzami w zawieszeniu/układzie kierowniczym tez mogą być jaja. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
nix
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 172 Skąd: FSW
|
Wysłany: 20-03-2015, 21:06
|
|
|
Pabulon napisał/a: | Mnie tylko interesuje jaki to może mieć faktyczny wpływ na bicie przy jeździe powyżej 100 km/h. |
Tez miałem ( i mam choć już nie tak duże) problemy z biciem powyżej 110km/h. Samo ułożenie opony, wyważenie z optymalizacją i test drogowy spowodowały poprawę, a przy okazji wyszło że głównym problemem jest krzywa felga (alu) na tylnym prawym kole - czyli najdalej położonym od kierownicy.
Przy okazji dodam, że wyważałem tez koła zimowe na osiach (w Poznaniu) bo na których tez miałem bicie. Tutaj wyszło że opona na lewym przednim kole jest źle ułożona i mam chyba z 5 ciężarków na ćwiartce obwodu koła. Na prawym wstrzelili się za pierwszym razem w jednym miejscu. Po tym zabiegu na zimowych kołach tez jest znaczna poprawa. drgania pojawiaja się130-140km/h. Więc jak zdecydujesz się na ważenie to pełna opcje jak pisze robertdg i w pewnym miejscu (są takie? ) |
_________________ Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 |
|
|
|
 |
Pabulon
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-03-2015, 17:14
|
|
|
Byłem dzisiaj u innego oponiarza, diagnoza szybka - delikatnie za małe pierścienie centrujące - do wymiany, wytoczą mi nowe bo mają taką maszynę (15zł/szt.), opony krzywo ułożone na feldze i wymagają przesunięcia (przynajmniej tej jednej którą sprawdził). Dzisiaj nie miał czasu i jestem umówiony na wtorek z samego rana, szacowany czas robocizny 1-2 godzin. Dysponują też maszyną do doważania na kołach w razie czego.
Mam nadzieję że Ci panowie sobie poradzą, mają przynajmniej jakiś pomysł. Poprzedni rozkładali ręce i na moje sugestie odnośnie przesunięcia opony na feldze bo moim zdaniem krzywo chodzi odpowiadali, że nie, to nie ma wpływu...że opona jest ok, na szczęście ich szef na tyle w porządku że zwrócił pieniądze za tą usługę.
eDIT.
Byłem u tego nowego gumiarza, dotoczył mi nowe pierścienie centrujące które wchodzą teraz na wcisk, wszystkie koła sumiennie wyważył wpierw obracając opony na feldze tak żeby jak najrówniej szła opona, potem dopiero dokładał ciężarki. Teraz jest dobrze, jedzie się gładko.
Mogę polecić - Midox, Poznań Naramowice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adamos25
Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 58 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-04-2015, 20:18
|
|
|
miałem podobna sytuacje , bilo właśnie przy większej szybkości bylem u rożnych fachowców jakbym ich słuchał straciłbym sporo kasy i dalej by to było powiem ci co zrobić i na 1000% będzie OK ,. Po prostu wymień tarcze i klocki i będzie git robota prosta i sam zrobisz i zapomnisz o biciu. |
|
|
|
 |
Pabulon
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-04-2015, 21:28
|
|
|
Wciąż mi bije przy około 130 km/h, fakt, mniej ale jednak... Wymieniłem dodatkowo wszystkie 4 amortyzatory, wahacz, łączniki stabilizatorów, i tak były wytrzepane jednak wymiana nic nie dała. W celu ostatecznego rozwiązania kwestii bicia planuję wymienić sumiennie wszystkie tarcze oraz klocki+geometria+doważanie. 18-ego maja będę miał załatwione i zdam relację.
Dlaczego wymieniam tarcze - przód jest lekko zwichrowany mimo że tarcza była toczona w sierpniu, tył nie wiem kiedy był wymieniany. Mechanik zarzeka się że auto wciąż będzie gięło tarcze póki kompleksowo nie załatwię tematu wymieniając i poprawnie montując również tył. Uległem, posłuchałem, zamówiłem. Mam nadzieję że nie pożałuję. |
_________________
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 24-04-2015, 05:49
|
|
|
Pabulon napisał/a: | auto wciąż będzie gięło tarcze póki kompleksowo nie załatwię tematu wymieniając i poprawnie montując również tył. | moim zdaniem ma to sens! |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 28-04-2015, 19:57
|
|
|
polaff napisał/a: | moim zdaniem ma to sens!
|
Jeszcze większy sens miał by pomiar tarcz zegarem. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 30-04-2015, 11:43
|
|
|
fj_mike, mi chodziło o sens montażu dobrych komponentów również na tylną oś. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-04-2015, 13:40
|
|
|
fj_mike napisał/a: | polaff napisał/a: | moim zdaniem ma to sens!
|
Jeszcze większy sens miał by pomiar tarcz zegarem. |
Nawet najlepsze tarcze na krzywych piastach to będzie nadal kicha. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|