Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Carisma w benzynie + TURBO?
Autor Wiadomość
adziopak 
Nowy Forumowicz

Auto: jeszcze nic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-05-2015, 19:28   [Cari 1.8 GDI] Carisma w benzynie + TURBO?

Witam,
na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem w dziedzinie serwisowania, działania silnika itp. więc wybaczcie nawet dość podstawowe braki w moich wiadomościach.
Jak sprawa wygląda z zainstalowaniem turbiny w Carismie, polift, GDI 125 lub 122. Jak by to wpłynęło na żywotność oraz moc - jak wyglądały by koszty, co oprócz samego turbo trzeba byłoby zrobić i skąd turbo do takiego silnika wziąć. A przede wszystkim, czy jest sens? Pozdrawiam
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-05-2015, 21:22   

jeśli
adziopak napisał/a:
jestem laikiem w dziedzinie serwisowania, działania silnika itp
to nad pytaniem:
adziopak napisał/a:
czy jest sens?
więcej się już nie zastanawiaj. Jeśli ktokolwiek powie inaczej to znaczy, że chce Cię oskubać i liczy na Twoją łatwowierność.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-05-2015, 21:43   

Dokładnie. Chcesz mieć silnik o większej mocy, to od razu kup auto z mocniejszym silnikiem.
Chociaż w sumie - klient płaci, klient wymaga. I zależnie od zawartości portfela wszystko idzie zrobić. Tylko w większości wypadków efekt nie jest po prostu warty swojej ceny...o ile w ogóle byłby jakiś odczuwalny efekt. Bo chyba nie łudzisz się, że uzyskasz z tego silnika 200 KM ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 05-05-2015, 22:17   

No a ja się spotkałem z opinią ze w Mitsubishi shogun pinin były montowane 1,8 gdi z turbiną nie wiem na ile to prawda...
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-05-2015, 23:18   

rasiak1980 napisał/a:
w Mitsubishi shogun pinin były montowane 1,8 gdi z turbiną

Wg Wiki to raczej nie. Na niemieckiej masz w tabelce opisane 3 silniki. Jak na moje cztery oczy ciut za małą mają moc, jak na silniki z turbodoładowaniem. Co oczywiście nie oznacza, że takiego silnika w Shogunie nie było, Wiki to tylko Wiki ;)
http://pl.wikipedia.org/w...hi_Pajero_Pinin
http://pl.wikipedia.org/w...hi_Pajero_Pinin

Ale ogólnie na pewno szłoby taki myk zrobić. Tylko pytanie, ile by to kosztowało ? Przypuszczam, że ładnych kilka, może nawet kilkanaście tysięcy...i na pewno nie byłoby warte swojej ceny.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
adziopak 
Nowy Forumowicz

Auto: jeszcze nic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-05-2015, 23:25   

Taki Shogun to byłoby idealne auto dla Komorowskiego :)
Co do turbiny - mi bardziej chodzi o ten przepiękny dźwięk turbiny (i nie, nie chce diesla) , a o podniesienie mocy może o 20KM, max 30. Ale jeżeli wymaga to czasu i pieniędzy to lepiej dozbierać do innego auta. Ale nie, Cari Dynamics musi być choćby i bez turba :)
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 06-05-2015, 06:09   

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z dźwiękiem turbiny, toż na seryjnym wydechu i dolocie jej w zasadzie nie słychać :)
Co do kosztów zaturbienia silnika - kolega coobcio z nissanklubu kiedyś liczył koszta turbienia nissana primery i powiem Wam, że 10tys złotych to dość sporo $$
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-05-2015, 11:34   

Zawsze możesz poszukać silnika 1.8GDi już z turbo, takiego jak był montowany w lancerze CS na Japonię :wink: :
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 06-05-2015, 16:43   

To właśnie ten sam silnik co w małym 3 drzwiowym pinin 160 koni.
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-05-2015, 19:02   

Soft turbo dało by rade do 5 tys zrobic
_________________
03262/KMM
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 06-05-2015, 21:52   

Softa da rade i za 3000 zrobic... ale wszystko rozchodzi sie ile to wytrzyma.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 07-05-2015, 05:37   

sporo ten silnik wytrzyma bo standardowo ma wysoki stopień sprężania, trzeba by było go odprężyć albo poprzez rozborowanie głowicy albo poprzez płytę a później pobawić się z turbiną i mapami z tego co słyszałem to GDI ma ponoć wspólny blok i wał z 4g63t
 
 
BRS 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 GDI 2001 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 02-10-2015, 13:12   

Interesowałem się tematem Turbo w Hondzie Prelude.
Generalnie to sam osprzęt sprowadzany z USA to koszt 3 000 zł.
Dodatkowo trzeba zastanowić się jak duże te turbo i jak dużo mocy oczekujemy.
Jak już robić turbo w takim aucie to rzucać się na minimum 200 kucy żeby to sens miało.
ze 122 czy 125 kucy robić 160 i ładować minimum 5000 zł to moim zdaniem absurd.
Trzeba wziąć pod uwagę skrzynie biegów czy wytrzyma, sprzęgło, kuć silnik, nie wiem zupełnie ile wał napędowy wytrzyma...generalnie moim zdaniem nie ma to sensu...chyba że ktoś jest mechanikiem ma sporo wolnego czasu i chce się pobawić.
Znaczny przyrost mocy to całe zaplecze innych modyfikacji do których Carisma nie jest przystosowana.
W Carismie przyrost mocy najtaniej można zrobić w dieslu moim zdaniem. Przyrost mocy w granicach rozsądku tj. 30-40 KM za przyzwoite pieniądze tj. ok 2000 zł.
Bądźmy szczerzy to nie auto z ambicjami sportowymi ;)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 13:35   

adziopak napisał/a:
Jak sprawa wygląda z zainstalowaniem turbiny w Carismie, polift, GDI 125 lub 122. Jak by to wpłynęło na żywotność oraz moc - jak wyglądały by koszty, co oprócz samego turbo trzeba byłoby zrobić i skąd turbo do takiego silnika wziąć. A przede wszystkim, czy jest sens

Da się, oczywiście, na krótko bo silnik tego nie przeżyje.
Sens ma wymiana silnika na 2.5 V6 6A13 z Galanta EA.
DO wymiany idzie:
1. Silnik
2. Chłodnica
3. ECU
4. Hamulce przód
Do przeróbki:
1, Wiązka silnika
2. Mocowanie silnika z prawej strony
3. Wydech
Do przeglądu przy okazji i wymiany zużytych elementów
1. Zawieszenie przód i tył

Taka carisma V6 już jeździ i ma się dobrze.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 03-10-2015, 07:37   

Pewnie Piwor jeździ taką heheh. Ciekawi mnie przybliżony koszt takiej przekładki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.