Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Zapieczone świece
Autor Wiadomość
--Galancik96-- 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 192
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 29-05-2015, 11:23   [EA3A/W 2.4] Zapieczone świece

Witam

Chce wymieniać świece w swoim galancie ale 3 poszły ładnie ale na 4 cylindrze nie chce się ruszyć. Ma ktos jakiś pomyśl jak to odkręcić żeby nie rozwalić głowicy. Miał ktos taki przypadek, jak go rozwiązać? Rozwiązanie solowe chyba odpada, może czymś to polać?

Mój misiek:
Galant 2.4 GDI 1999r.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-05-2015, 12:19   

Nafta jest bardzo dobra w takich przypadkach tylko wymaga czasu. Warto zalać i pozostawić na około 24 godziny.
 
 
--Galancik96-- 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 192
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 29-05-2015, 12:26   

Właśnie słyszałem o tej nafcie, a odkręcać na zimnym czy ciepłym silniku? Może jeszcze ktos ma jakiś specyfik sposób?
_________________
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-05-2015, 12:32   

Raczej na ciepłym powinno być łatwiej z powodu innej rozszerzalności cieplnej aluminium i stali ale pewności 100% nie mam. Czasem zdarzyło mi się wykręcać świece które parzyły w ręce ale czy było wtedy łatwiej niż na zimno to tego nie wiem. Jak nie masz dostępu do nafty to możesz spróbować z dieslem.
 
 
--Galancik96-- 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 192
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 29-05-2015, 12:38   

A ok dzieki dzis jadę poszukać nafty, jutro zaleje i w niedziele chwila prawdy :)
_________________
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-05-2015, 17:47   

plecho1 napisał/a:
Raczej na ciepłym powinno być łatwiej z powodu innej rozszerzalności cieplnej aluminium
Bardzo dobra metoda aby zniszczyć gniazdo świecy, świece wykręca sie na zimnym silniku.
W razie gdyby się okazało, ze jednak świeca wykręci się z gwintem bo ktoś wcześniej mógł np uszkodzić gwint przy wymianie świecy a teraz jest zaciągniety, lepiej zorientować się który z okolicznych mechaników posiada sprzęt do naprawy gwintu świecy zapłonowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 31-05-2015, 12:08   

Potwierdzam, próbuj na zimnym silniku. Czasami zalewalem tym co było pod ręka: ropa, p hamulcowy itp. Ale czekałem kilka dni nawet.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
--Galancik96-- 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 192
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 31-05-2015, 17:02   

Ok, dzieki za rady. Jak zrobię napisze jak poszło.
_________________
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 31-05-2015, 17:43   

Swego czasu w niemieckim warsztacie widziałem, jak na rozgrzanej głowicy, dla szybkiego schłodzenia korpusu zapieczonej świecy "spsikali" ją sprayem na bazie eteru. Poszło 👌. :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.