[EA3A/W 2.4] Zapieczone świece |
Autor |
Wiadomość |
--Galancik96--
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 192 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 29-05-2015, 11:23 [EA3A/W 2.4] Zapieczone świece
|
|
|
Witam
Chce wymieniać świece w swoim galancie ale 3 poszły ładnie ale na 4 cylindrze nie chce się ruszyć. Ma ktos jakiś pomyśl jak to odkręcić żeby nie rozwalić głowicy. Miał ktos taki przypadek, jak go rozwiązać? Rozwiązanie solowe chyba odpada, może czymś to polać?
Mój misiek:
Galant 2.4 GDI 1999r. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2015, 12:19
|
|
|
Nafta jest bardzo dobra w takich przypadkach tylko wymaga czasu. Warto zalać i pozostawić na około 24 godziny. |
|
|
|
 |
--Galancik96--
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 192 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 29-05-2015, 12:26
|
|
|
Właśnie słyszałem o tej nafcie, a odkręcać na zimnym czy ciepłym silniku? Może jeszcze ktos ma jakiś specyfik sposób? |
_________________  |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2015, 12:32
|
|
|
Raczej na ciepłym powinno być łatwiej z powodu innej rozszerzalności cieplnej aluminium i stali ale pewności 100% nie mam. Czasem zdarzyło mi się wykręcać świece które parzyły w ręce ale czy było wtedy łatwiej niż na zimno to tego nie wiem. Jak nie masz dostępu do nafty to możesz spróbować z dieslem. |
|
|
|
 |
--Galancik96--
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 192 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 29-05-2015, 12:38
|
|
|
A ok dzieki dzis jadę poszukać nafty, jutro zaleje i w niedziele chwila prawdy |
_________________  |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-05-2015, 17:47
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Raczej na ciepłym powinno być łatwiej z powodu innej rozszerzalności cieplnej aluminium | Bardzo dobra metoda aby zniszczyć gniazdo świecy, świece wykręca sie na zimnym silniku.
W razie gdyby się okazało, ze jednak świeca wykręci się z gwintem bo ktoś wcześniej mógł np uszkodzić gwint przy wymianie świecy a teraz jest zaciągniety, lepiej zorientować się który z okolicznych mechaników posiada sprzęt do naprawy gwintu świecy zapłonowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 31-05-2015, 12:08
|
|
|
Potwierdzam, próbuj na zimnym silniku. Czasami zalewalem tym co było pod ręka: ropa, p hamulcowy itp. Ale czekałem kilka dni nawet. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
--Galancik96--
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2015 Posty: 192 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 31-05-2015, 17:02
|
|
|
Ok, dzieki za rady. Jak zrobię napisze jak poszło. |
_________________  |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 31-05-2015, 17:43
|
|
|
Swego czasu w niemieckim warsztacie widziałem, jak na rozgrzanej głowicy, dla szybkiego schłodzenia korpusu zapieczonej świecy "spsikali" ją sprayem na bazie eteru. Poszło 👌. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
|