Pytanko jak dział klima w waszych Grandisach |
Autor |
Wiadomość |
andrzejk1987
Forumowicz
Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 130 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2015, 18:06 Pytanko jak dział klima w waszych Grandisach
|
|
|
Hej
Do sedna Było za mało czynnika to klima działa tylko przez chwilę , więc nabiłem ją a tu taki dzwon . Klima po włączeniu i ustawieniu minimalnej temperatury działa przez jakieś 10-15 minut wieje zimnym powietrzem dużo lepiej niż przed uzupełnieniem czynnika ale i tak coś jest nie tak , bo po upływie 15 minut zaczyna co jakiś czas na przemian dmuchać zimnym i ciepłym powietrzem i tak z około 10 minut po upływie tego czasu dmucha już tylko ciepłym co może być nie tak? trzeba wył . klimę i przeczekać jakieś 10 minut i tak dalej i tak dalej kontrolka od klimy nie mruga pali się jednym ciągiem.
pozdro |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 07-06-2015, 18:31
|
|
|
miałem podobnie. Chwile działała a potem dmuchała ciepłym. Też myślałem że czynnik po nabiciu było to samo. U mnie pomogło wyciągnięcie podkładeczki z zasprzęglika klimatyzacji. Zobacz jaka jest szczelina między kołem pasowym zasprzęglika a kompresorem. U mnie było na oko widać że jest ok 1mm a ma być niewielka ok 0,3-0,5mm |
|
|
|
 |
andrzejk1987
Forumowicz
Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 130 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2015, 18:44
|
|
|
Ok jutro zweryfikuje ma dzionek wolny to luknę
[ Dodano: 08-06-2015, 18:36 ]
przerwa jest ok bardziej to wygląda tak jak by czynnika było za mało lub ze skraplaniem sie i ponownym sprężaniem czynnika dziś było troszkę chłodniej 14- 15 stopni i klima działała cały czas a przy 20- 24 stopniach działa tak jak by czynnika było za mało za słaba wymiana |
_________________
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 08-06-2015, 19:58
|
|
|
Ja mam to samo, ale dopiero przy około 30 stopniach. A na Chorwację niedługo ...aż strach. Może to wina jakiegoś czujnika. U mnie jest tak, że czasem jak wyłączy się klima, to miga lampka na pokrętle od klimy. Ma ktoś pomysł? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
andrzejk1987
Forumowicz
Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 130 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2015, 21:07
|
|
|
z ty miganiem miałem zanim nabiłem do pełna klimę. widziałem tylko jeden czujnik zaraz przy zaworze przy lewym błotniku , jak się go wypnie to sprężarka się nie załącza ale wiatraki już tak. jest kilka opcji skoro klima nie działa poprawnie to albo coś ze skraplaczem może jeszcze chłodnica trochę przy pchana i załabo chłodzi czynnik . |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 09-06-2015, 10:10
|
|
|
andrzejk1987 napisał/a: | z ty miganiem miałem zanim nabiłem do pełna klimę. widziałem tylko jeden czujnik zaraz przy zaworze przy lewym błotniku , jak się go wypnie to sprężarka się nie załącza ale wiatraki już tak. jest kilka opcji skoro klima nie działa poprawnie to albo coś ze skraplaczem może jeszcze chłodnica trochę przy pchana i załabo chłodzi czynnik . | mam nową chłodnicę i na nowo nabitą klimę (maleńka stłuczka). Generalnie jak chodzi to chodzi pięknie (lodówa), ale jak przestanie, to ciężko jej załapać. Choć i tak mam wrażenie że ostatnio po tych manewrach z wymianą chłodnicy jest lepiej. W większości przypadków jest tak, że kontrolka nie miga, wentylator cały czas się załącza a sprężarka nie. Tylko czasem jest tak, że zacznie migać kontrolka. Dzieje się to zawsze koło 30 stopni c. i więcej. Nigdy poniżej 28 stopni. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 09-06-2015, 10:55
|
|
|
mówie Wam sprawdzcie tę szczelinę i ewentualnie zdejmijcie podkładke po odkręceniu zasprzęglika kompresora. Miałem tak samo i w upały waliła ciepłym. Nie wiem czy to jakaś rozszezalnosc cieplna i przy upałach jakby sie kopresor nie zasprzeglał a po zmniejszeniu tej szczeliny działa prawidłowo |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 09-06-2015, 11:03
|
|
|
Ok. Tylko nie wiem jak to sprawdzić. Z wierzchu jakoś to dojrzę ? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 09-06-2015, 13:33
|
|
|
spojrzyj na kompresor klimatyzacji a dokładniej na szczelinę między kołem pasowym (co na nim jest pasek) a zasprzęglikiem. Musi być niewielka ok 0,3-0,5mm. U mnie było widać na oko że jest większa. Bardzo prosta operacja. Trzeba odkręcić jedną nakrętkę na zasprzęgliku zdjąć go, wyciągnąć taką małą podkładeczke (jest jedna) co jest na trzpieniu i złożyć. 30 min roboty a może nawet mniej |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 09-06-2015, 19:41
|
|
|
Czy o tą szczelinę chodzi? Myślę że ma przynajmniej 1mm. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
olgierto
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 139 Skąd: RŚL
|
Wysłany: 10-06-2015, 17:07
|
|
|
dokładnie tak. jak ma ok 1mm to wyjmij z środka podładkę. Musisz tylko odkręcić 1 nakrędkę na środku i zdjąć zasprzęglik i pod nim jest ta podkładka. Przy odkęcaniu musisz jakoś zblokować zasprzęglik bo bedzie sie kręcić |
|
|
|
 |
andrzejk1987
Forumowicz
Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 130 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-06-2015, 16:18
|
|
|
czy ktoś z was orientuje się gdzie jest czujnik temp. wewnętrznej ? i co steruje klapami od nawiewu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
andrzejk1987
Forumowicz
Auto: Grandis 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 130 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-06-2015, 16:56
|
|
|
dzięki za linka a masz jakiegoś gdzie może pokaże gdzie znajduje się zawór rozprężny klimy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
|