Elektro zagadka dla spryciarzy |
Autor |
Wiadomość |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-06-2015, 15:00 Elektro zagadka dla spryciarzy
|
|
|
Witam, wczoraj wymienilem sobie podswietlenie zegarow bo stare niedomagało juz... No i tu sie zaczely schody! Wszystko zrobilem ostroznie i raczej napewno niczego nie pourywalem sciagajac licznik, ale po poskladaniu predkosciomierz dziala czasami, a czasami dopiero jak [wulgaryzm] w deske rozdzielcza to zaskoczy i poki nie zgasze auta to gra i buczy. Drugi problem to obrotosciomierz - pokazuje ok 400-500 obrotow wiecej niz przed zabiegiem :O ale silnik pracuje identycznie. Spotkal sie ktos kiedys z takimi cudami?? Dzisiaj rozbiore to jeszcze raz, czekam tylko na rady bo moze cos podpowiecie!
PS. Nie rozkrexalem licznika na wlaczonym zaplonie, kluczyk nie byl w stacyjce nawet, wiec uprzedzam to pytanko;) |
Ostatnio zmieniony przez Father 12-06-2015, 14:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-06-2015, 22:26
|
|
|
Możliwe, że styki gdzieś się gubią, wyciągnij przeczyść poskładaj i sprawdź |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-06-2015, 22:38
|
|
|
robertdg napisał/a: | Możliwe, że styki gdzieś się gubią, wyciągnij przeczyść poskładaj i sprawdź |
tak tez zrobilem i to kilka razy, dupa to samo ciagle, predkosciomierz dziala czasem tylko nie zaskoczy ale te zawyzanie obrotow mnie wkurza.. mozliwe ze to przez to ze pomalowalem wskazowki farba fluorescensyjna ?? od ciezaru by zle wskazywala ?? |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-06-2015, 22:46
|
|
|
Zdejmowałes wskazówki? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-06-2015, 05:12
|
|
|
robertdg napisał/a: | Zdejmowałes wskazówki? |
Niee, bron Boze. Podkleilem zegar delikatnie tasma papierowa i pędzelkiem zalaczonym do fiolki z lakierem pomalowalem.
[ Dodano: 09-06-2015, 07:32 ]
Rano zauwazylem ze poki nie rusze to obrotosciomierz poprawnie wskazuje, a jak tylko ruszylem to wartosc poczatkowa ma na 1500 mniej wiecej, a wskazuje wydaje mi sie ze poprawnie gdy silnik przekroczy te 1500 obrotow to dalej wskazowka idzie normalnie |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-06-2015, 08:03
|
|
|
Dziwne, wygląda tak jakby wskazówka sie zacinała w niskim zakresie obrotów. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-06-2015, 08:12
|
|
|
Może podczas klejenia uszkodził się silniczek bo jeśli działa to raczej elektryczne uszkodzenie można wykluczyć. |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-06-2015, 08:18
|
|
|
A czy przyczyna moze byc 'ciezar' lakieru?? On mial konsystencje cos jak lakier do paznokci, dosyc gruba warstwa tego... Dzisiaj sprubuje go zmyc zmywaczem do paznokci i dam znac co i jak |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-06-2015, 08:58
|
|
|
Wydaje mi się, że ilość lakieru nie powinna mieć aż takiego wpływu. |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 09-06-2015, 16:33
|
|
|
Wydaje mi się, ze gdyby ciężar lakieru miał wplyw to by zaniżał pomiar, a zawyżał kiedy wtedy kiedy przekroczymy te 4; 4,5 tyś. obrotów. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-06-2015, 16:45
|
|
|
Potwierdzam, po zmyciu lakieru ze wskazowki zadnej zmiany, ale zaobserwowalem cos ciekawego, jak przekrece stacyjke odrazu obrotomierz ustawia sie na cirka 1200 obrotow i brzeczy cos chyba pod maska? A jak dotkene podstawe wskazowki to jakby drga/wibruje, co to moze byc? Czujnik jakis, czy licznik do wyrzucenia?? |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
Ostatnio zmieniony przez Father 09-06-2015, 18:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-06-2015, 16:55
|
|
|
Sygnał dla obrotomierza w Twoim przypadku podaje chyba czujnik położenia wałka rozrządu. |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-06-2015, 17:34
|
|
|
Czyli rozrzad juz do wymiany?? 70k km ma przejechane czyli jeszcze 10k powinien dac rade cnie??
[ Dodano: 09-06-2015, 17:34 ]
Ps. Oryginalny rozrzad jest |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-06-2015, 17:51
|
|
|
Oryginalny rozrząd 90 tys km a na zamiennikach 60 tys. |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-06-2015, 23:01
|
|
|
no ok, ale czy zuzyty rozrzad moze dawac takie objawy ?? zeby obrotomierz niskich obrotow nie zczytywal ?? czy czujnik polozenia walu moze byc walniety? a moze sam licznik do wymiany?? jakies przypuszczenia ?? ja juz mam łeb TAAAAAAAAAAAAKI od tej Carismy a mam ją dopiero tydzien |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
|