Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec blokuje jedno koło
Autor Wiadomość
roarflex 
Forumowicz


Auto: Lancer CS01,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 66
Skąd: Międzyrzec
Wysłany: 05-06-2015, 10:36   Hamulec blokuje jedno koło

Jak w temacie hamulec blokuję mi tylne lewe koło. Nie za mocno, ale się grzeje. Temat już męczyłem mechanicznie, ale go nie rozwiązałem. Ponieważ tylko w tym kole klocki się skończyły wymieniłem je. Zmieniłem też zacisk razem z przewodem elastycznym. Ostukałem też tarczę. Efekt taki, że hamulec wolno odpuszcza i nadal się grzeje, a pomysły na rozwiązanie problemu się kończą. Po powyższych naprawach zrobiłem ok. 150km nie polepszyło się. Będę wdzięczny za wszelkie pomysły.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2015, 10:50   

Możliwe, że przewód hamulcowy jest uszkodzony. Jeśli jest zmiażdżony lub rozwarstwiony to wtedy pod ciśnieniem przeciśnie, a z powrotem nie bardzo.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-06-2015, 20:08   

Problem może też tkwić w prowadnicach (za dużo smaru, albo spuchnięte uszczelnienie), ostatecznie pozostaje kwestia pompy ABS
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
M_ario 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CSW - 1.6 Sport - 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-06-2015, 18:52   

Miałem swego czasu ten sam problem - pomógł zestaw naprawczy tylnego zacisku - nowe prowadnice ( dwie śruby ), gumki oraz smar i oczywiście dokładne czyszczenie gniazd prowadnic.

Jeśli chodzi o samo czyszczenie i smarowanie prowadnic - nie jest to czasochłonna operacja i warto ją w tym modelu na tylnych kołach przeprowadzić raz do roku najlepiej po zimie.
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 08-06-2015, 22:45   

Ach te hamulce lancerowe. Co roku smarowanie, czyszczenie inne cuda i ciągle zapieczone na beton prowadnice pordzewiałe tłoczki, spuchnięte albo dziurawe reperaturki albo zblokowane koła i tak do znudzenia. :-(
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-06-2015, 06:30   

Widocznie coś źle robisz, może zaciski były za bardzo przegrzane, osłony przeciwpyłowe przebijasz podczas montażu klocków lub masz jakiś dziwny styl jazdy. Kiedyś jechałem za pewnym jegomościem który całe zakręty przejeżdżał na hamulcu, nie wiem w sumie po co bo jechał wolniej niż pozwalały przepisy, kiedy go wyprzedzałem czuć było swąt przegrzanych klocków.
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-06-2015, 09:43   

podstawowe pytanie: skad pewnosc ze blokuje zacisk glowny a nie mechanizm recznego?

pozdr
Alex
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-06-2015, 11:07   

Najczęściej jak blokuje mechanizm ręcznego to przeważnie zaciera się ośka od dźwigni na którą założona jest linka przez co dźwignia nie cofa się do końca. Aby w takiej sytuacji zwolnić hamulec wystarczy cofnąć ręką tę dźwignię do końca, jeśli uda się w ten sposób odblokować hamulec to jest ewidentna wina zatartego mechanizmu. Jeśli ośka nie jest zbyt mocno skorodowana to wystarczy rozebrać zacisk i dokładnie wyczyścić oraz nasmarować mechanizm. Kilka tygodni temu robiłem taką operację w swojej Carismie, blokowało prawe koło ale po rozebraniu też lewego zacisku okazało się, ze też już niewiele brakowało aby niedługo zaczął się zacinać. Udało się wszystko tak rozebrać, że nie trzeba było zmieniać żadnych uszczelniaczy.
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 09-06-2015, 21:18   

plecho1 napisał/a:
Widocznie coś źle robisz, może zaciski były za bardzo przegrzane, osłony przeciwpyłowe przebijasz podczas montażu klocków lub masz jakiś dziwny styl jazdy. Kiedyś jechałem za pewnym jegomościem który całe zakręty przejeżdżał na hamulcu, nie wiem w sumie po co bo jechał wolniej niż pozwalały przepisy, kiedy go wyprzedzałem czuć było swąt przegrzanych klocków.


Nie jestem 70 babcią za kółkiem. Hamuje bardzo dużo silnikiem, a po ostrzejszym hamowaniu nie zatrzymuje się z pedałem w podłodze tylko przez kilkanaście metrów pozwalam im jeszcze ostygnąć. Do montażu osłon nie używam ostrych narzędzi tylko główwnie palców.
Sądzę, że sama konstrukcja pozostawia wiele do życzenia o czym przekonał się nie jeden mitsu-maniak. W tym sezonie mam nowy komplet tył (klocki, szczęki, tarczo-bębny) To ponownie szwankuje przód, do czasu ponownej rozbiórki i wymiany zjedzonych przez rdzę śrub prowadnic i reperaturek.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 10-06-2015, 00:28   

Na początek zdejmij gumki te co są na końcach prowadniczek i zobacz czy dalej się będzie grzał.
_________________
SMK
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 16-06-2015, 18:08   

Rozbierając cały układ kilkukrotnie mam go już opranego ze szczegółami. Gumki to zdejmuje albo od razu (nie montuje ich) albo zaraz potem jak puchną. Po spuchnięciu działają jak tłok nie da się wcisnąć, a jak już wciśniesz używając hamulca to nie wracają (próżnia). Zdania nie zmienię hamulce w Lancerze to kaszanka.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 16-06-2015, 22:36   

Dlatego ja też już ich nie zakładam :)
_________________
SMK
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-06-2015, 21:10   

A nie latają wam potem zaciski ?
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 18-06-2015, 11:40   

Nie. :D
_________________
SMK
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-06-2015, 11:44   

Które gumki? Te co są na prowadniczce czy te przeciw kurzowe (harmonijki)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.