Powrót do przeszłości EA3W AT 2001 |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-06-2015, 23:27
|
|
|
Oni nie byli od zgłaszania uwag Tobie tylko studentom, zacznijmy od tego, że kazde koło na tył ma być zbiezne na 9 minut w tolerancji ±9minut, czyli od 0 do 18minut na koło, sumarycznie od 0 do 36 minut. U Ciebie lewe koło jest rozbieżne na 4 minuty, a prawe jest zbiezne na 31 minut, fakt faktem zbieznośc sumaryczna wynosi 27minut (zalecana 18minut) czyli jest w tolerancji (maksymalnie dopuszczalnej zbiezności), ale jednostkowo prawy tył jest za mocno zbiezny, co będzie prowadzić do noszenia tyłka na niepewnym gruncie w lewą stronę, bo koło znajduje się poza tolerancją aż 13 minut (poza maksymalnym dopuszczalnym założeniem, przy uśrednionym jest to aż 22 minuty).
Dodatkowo dorzuce do pieca, jeżeli auto było w stanie np 1/3zbiornika paliwa i pusty bagaznik, to dodatkowo niepocieszający jest fakt, że sytuacja pogłebia się znacznie przy dodatkowych kilogramach, zatankuj do pełna weż 2 osoby na tył i kilka torebek, a na kazdym łuku będziesz się modlił aby wyciągnąc auto gdy trafi się niestabilny grunt. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-06-2015, 23:52
|
|
|
W momencie badania auto było dość mocno dociążone - prawie cały zbiornik paliwa i jakieś 60kg w bagażniku. Nie pytajcie tylko co ja tam wożę
O ile dobrze pamiętam to ustawianie zbieżności z tyłu jest dość problematyczne, ale nie pamiętam w czym jest problem. Dobrze kojarzę?
Oprócz tego i średnich hamulców coś jeszcze rzuca się w oczy na podstawie tych wyników? |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 13-06-2015, 08:45
|
|
|
inq napisał/a: | Staram się parkować z daleka od innych aut teraz. | Też tak robię. Albo na dwóch miejscach parkingowych |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-06-2015, 08:46
|
|
|
Z reguly trzeba wycinac sruby regulujące tylną zbiezność oraz wstawiać nowe śruby z tulejkami
Hamulce przedniej osi niewiele lepsze od tylnej, ogólnie do przeglądu zaciski, klocki, etc, wynik możnaby poprawić o około 1kN na koło, wyregulowac hamulec postojowy w prawym tylnym kole |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-06-2015, 08:57
|
|
|
Dzięki bardzo. Hamulce to zdaje sobie sprawę że słabe bo to czuć. Prawdopodobnie pójdzie komplet tarcz, klocków i płyn do wymiany. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 13-06-2015, 16:35
|
|
|
inq, hamulce masz tragiczne. Ja mam teraz sumaryczną siłę około 10,7kN i jakoś to hamuje, jakoś, szału nie ma, aż się boję pomyśleć co jest u Ciebie.
Dorzucę jeszcze 2 kwestie:
-amortyzatory przód, moje były wylane i miały po 70%.
-nacisk osi. Nie wiem jakim cudem Twój Galant waży tylko 1100kg? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-06-2015, 17:04
|
|
|
sveno napisał/a: | inq, hamulce masz tragiczne. Ja mam teraz sumaryczną siłę około 10,7kN i jakoś to hamuje, jakoś, szału nie ma, aż się boję pomyśleć co jest u Ciebie. |
Wiem, wiem, wiem Czekam na paczkę i będziemy działać. Hamuje słabo, ale da się jeździć po mieście. Na pewno stary płyn swoje robi.
sveno napisał/a: | amortyzatory przód, moje były wylane i miały po 70%. |
Moje są suche i prowadzi się dobrze.
sveno napisał/a: | nacisk osi. Nie wiem jakim cudem Twój Galant waży tylko 1100kg? |
Może ruda go zjadła |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-06-2015, 19:08
|
|
|
sveno, wygląda na to, że miałeś rację. Dziś pojechałem zmienić płyn hamulcowy i po podniesieniu auta okazało się, że amortyzatory rzeczywiście wylane. W jeździe w żaden sposób tego nie było czuć, na stacji diagnostycznej wtedy też nie zauważyli. Niestety, ale dziś kurier mi przyniósł:
więc wymiana amortyzatorów po kolejnej wypłacie. Dodatkowo filtr paliwa i kabinowy bo klima uzupełniona, ale trzeba jeszcze odgrzybić. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-06-2015, 19:10
|
|
|
To ja polecam odrazu zrobić przegląd zacisków w kontekście rozebrac, poczyscić w razie koniecznosci zmienić tłoczki bo mogą być skorodowane, no i oczywiście wymiana płynu hamulcowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-06-2015, 19:17
|
|
|
Taki jest plan. Gorzej z czasem. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 17-06-2015, 07:02
|
|
|
inq, tylko przypomnij sobie jak zachowuje się ABS przy niesprawnych amortyzatorach. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:04
|
|
|
Zdaję sobie sprawę i może jeszcze w tym tygodniu zamówię. Na pewno przed wakacjami będą wymienione.
Dziś odebrałem Galanta po wymianie płynu hamulcowego - jest sporo lepiej, ale nie idealnie. Wymieniłem też filtr paliwa - poprzedni był praktycznie zatkany.
Jest tylko dziwna sytuacja z napinaczem paska. Majster stwierdził, że jest śrubowy i od czasu do czasu trzeba będzie go podkręcać. Nie mam pojęcia jak to tam wygląda, ale to trochę bez sensu co trzy miesiące naciągać pasek. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:26
|
|
|
Słabej jakości pasek albo koło pasowe wału korbowego trzebaby zweryfikować |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:33
|
|
|
Pasek Gates, przebieg 5000km wymieniany pół roku temu. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-07-2015, 14:29
|
|
|
Wczoraj zrobione ponad 200 km w trasie i z klimatyzacją, kompletem osób i sporym kawałkiem mocno szybkim - spalanie około 8 litrów. Jak dla mnie jest dobrze. Jutro jadę do mechanika z tarczami bo sam nie mogę odkręcić kilku śrub. Długi okres w bezruchu daje się we znaki.
Poza tym wymieniony filtr kabiny i odgrzybiona klimatyzacja. Wymieniłem też błotnik lewy - lekko nie było bo trzy śruby się zerwały. Błotnik ten który zakładałem też był wygięty w rogu przy lusterku i dopasowanie jest średnie.
Zderzaki zostają takie jakie są bo przy moim szczęściu ktoś znów je poprawi. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
|