Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Powrót do przeszłości EA3W AT 2001
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-06-2015, 23:27   

Oni nie byli od zgłaszania uwag Tobie tylko studentom, zacznijmy od tego, że kazde koło na tył ma być zbiezne na 9 minut w tolerancji ±9minut, czyli od 0 do 18minut na koło, sumarycznie od 0 do 36 minut. U Ciebie lewe koło jest rozbieżne na 4 minuty, a prawe jest zbiezne na 31 minut, fakt faktem zbieznośc sumaryczna wynosi 27minut (zalecana 18minut) czyli jest w tolerancji (maksymalnie dopuszczalnej zbiezności), ale jednostkowo prawy tył jest za mocno zbiezny, co będzie prowadzić do noszenia tyłka na niepewnym gruncie w lewą stronę, bo koło znajduje się poza tolerancją aż 13 minut (poza maksymalnym dopuszczalnym założeniem, przy uśrednionym jest to aż 22 minuty).
Dodatkowo dorzuce do pieca, jeżeli auto było w stanie np 1/3zbiornika paliwa i pusty bagaznik, to dodatkowo niepocieszający jest fakt, że sytuacja pogłebia się znacznie przy dodatkowych kilogramach, zatankuj do pełna weż 2 osoby na tył i kilka torebek, a na kazdym łuku będziesz się modlił aby wyciągnąc auto gdy trafi się niestabilny grunt.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-06-2015, 23:52   

W momencie badania auto było dość mocno dociążone - prawie cały zbiornik paliwa i jakieś 60kg w bagażniku. :wink: Nie pytajcie tylko co ja tam wożę :mrgreen:

O ile dobrze pamiętam to ustawianie zbieżności z tyłu jest dość problematyczne, ale nie pamiętam w czym jest problem. Dobrze kojarzę?

Oprócz tego i średnich hamulców coś jeszcze rzuca się w oczy na podstawie tych wyników?
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 13-06-2015, 08:45   

inq napisał/a:
Staram się parkować z daleka od innych aut teraz.
Też tak robię. Albo na dwóch miejscach parkingowych 8)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2015, 08:46   

Z reguly trzeba wycinac sruby regulujące tylną zbiezność oraz wstawiać nowe śruby z tulejkami
Hamulce przedniej osi niewiele lepsze od tylnej, ogólnie do przeglądu zaciski, klocki, etc, wynik możnaby poprawić o około 1kN na koło, wyregulowac hamulec postojowy w prawym tylnym kole
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-06-2015, 08:57   

Dzięki bardzo. Hamulce to zdaje sobie sprawę że słabe bo to czuć. Prawdopodobnie pójdzie komplet tarcz, klocków i płyn do wymiany.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 13-06-2015, 16:35   

inq, hamulce masz tragiczne. Ja mam teraz sumaryczną siłę około 10,7kN i jakoś to hamuje, jakoś, szału nie ma, aż się boję pomyśleć co jest u Ciebie.

Dorzucę jeszcze 2 kwestie:
-amortyzatory przód, moje były wylane i miały po 70%.
-nacisk osi. Nie wiem jakim cudem Twój Galant waży tylko 1100kg?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-06-2015, 17:04   

sveno napisał/a:
inq, hamulce masz tragiczne. Ja mam teraz sumaryczną siłę około 10,7kN i jakoś to hamuje, jakoś, szału nie ma, aż się boję pomyśleć co jest u Ciebie.

Wiem, wiem, wiem :oops: Czekam na paczkę i będziemy działać. Hamuje słabo, ale da się jeździć po mieście. Na pewno stary płyn swoje robi.

sveno napisał/a:
amortyzatory przód, moje były wylane i miały po 70%.

Moje są suche i prowadzi się dobrze.
sveno napisał/a:
nacisk osi. Nie wiem jakim cudem Twój Galant waży tylko 1100kg?

Może ruda go zjadła :roll: :wink:
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-06-2015, 19:08   

sveno, wygląda na to, że miałeś rację. Dziś pojechałem zmienić płyn hamulcowy i po podniesieniu auta okazało się, że amortyzatory rzeczywiście wylane. W jeździe w żaden sposób tego nie było czuć, na stacji diagnostycznej wtedy też nie zauważyli. Niestety, ale dziś kurier mi przyniósł:

więc wymiana amortyzatorów po kolejnej wypłacie. Dodatkowo filtr paliwa i kabinowy bo klima uzupełniona, ale trzeba jeszcze odgrzybić.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-06-2015, 19:10   

To ja polecam odrazu zrobić przegląd zacisków w kontekście rozebrac, poczyscić w razie koniecznosci zmienić tłoczki bo mogą być skorodowane, no i oczywiście wymiana płynu hamulcowego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-06-2015, 19:17   

Taki jest plan. Gorzej z czasem.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 17-06-2015, 07:02   

inq, tylko przypomnij sobie jak zachowuje się ABS przy niesprawnych amortyzatorach.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-06-2015, 21:04   

Zdaję sobie sprawę i może jeszcze w tym tygodniu zamówię. Na pewno przed wakacjami będą wymienione.

Dziś odebrałem Galanta po wymianie płynu hamulcowego - jest sporo lepiej, ale nie idealnie. Wymieniłem też filtr paliwa - poprzedni był praktycznie zatkany.

Jest tylko dziwna sytuacja z napinaczem paska. Majster stwierdził, że jest śrubowy i od czasu do czasu trzeba będzie go podkręcać. Nie mam pojęcia jak to tam wygląda, ale to trochę bez sensu co trzy miesiące naciągać pasek.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-06-2015, 21:26   

Słabej jakości pasek albo koło pasowe wału korbowego trzebaby zweryfikować
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-06-2015, 21:33   

Pasek Gates, przebieg 5000km wymieniany pół roku temu.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-07-2015, 14:29   

Wczoraj zrobione ponad 200 km w trasie i z klimatyzacją, kompletem osób i sporym kawałkiem mocno szybkim - spalanie około 8 litrów. Jak dla mnie jest dobrze. Jutro jadę do mechanika z tarczami bo sam nie mogę odkręcić kilku śrub. Długi okres w bezruchu daje się we znaki.

Poza tym wymieniony filtr kabiny i odgrzybiona klimatyzacja. Wymieniłem też błotnik lewy - lekko nie było bo trzy śruby się zerwały. Błotnik ten który zakładałem też był wygięty w rogu przy lusterku i dopasowanie jest średnie.

Zderzaki zostają takie jakie są bo przy moim szczęściu ktoś znów je poprawi.
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.