Przesunięty przez: cns80 27-05-2008, 10:29 |
[MSS ALL] [WNĘTRZE] Drugie gniazdo zapalniczki |
Autor |
Wiadomość |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 24-03-2008, 13:50
|
|
|
niutiger napisał/a: | właśnie zamierzam wymienić żarówki od tej konsoli środkowej | No to mała uwaga
Oryginalnie są tam białe żarówki T5 z nałożonymi niebieskimi kondonikami. Co ciekawe niebieska żarówka daje ciut inne światło, tak więc albo dwie niebieskie, albo ostrożnie ściągać kondoniki coby móc je założyć na nowe białe żarówki.
Ja niestety wciąż nie umiem dobrać się do licznika (brak podświetlenia temp silnika) ale nie mam dobrych śrubokrętów więc nie napieram zbytnio. Może ktoś podpowie jaki krzyżak tam wchodzi: mały, średni, duży ..... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
niutiger [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:02
|
|
|
JCH napisał/a: | Ja niestety wciąż nie umiem dobrać się do licznika (brak podświetlenia temp silnika) ale nie mam dobrych śrubokrętów więc nie napieram zbytnio. Może ktoś podpowie jaki krzyżak tam wchodzi: mały, średni, duży ..... |
Średnim na pewno dasz radę. A tak w ogóle to każdym płaskim też się da (sprawdzałem). Tylko, żeby nie był za długi bo niewygodnie będzie. A generalnie wyjęcie całego licznika w MSS to naprawdę łatwizna. Jak ja się kiedyś nad tym męczyłem w skodzie felicii |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-03-2008, 08:53
|
|
|
No i wczoraj nie dałem rady, bo święta wykluczyły moje plany samochodowe . Spróbuję w następny weekend. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 20-05-2008, 14:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 20-05-2008, 14:03 [MSS ALL] Instrukcja montażu dodatkowego gniazda zapalniczki
|
|
|
No to troszkę dorzucę
Instrukcja montażu dodatkowego gniazda zapalniczki
1. Rozbieramy konsolę centralną tak jak opisywali to koledzy. Trzeba pamiętać, aby nie wysuwać jej zbyt daleko, ponieważ rozłączymy awaryjne i radio. Wyjmujemy także schowek.
2. Odpinamy kostkę od zapalniczki/popielniczki (Z1). Aby ją odpiąć należy przycisnąć od góry zatrzask kostki (żółta strzałka)(Z2). Następnie przeciągamy kabel z kostką do otworu (Z3)
Z1
Z2
Z3
3. Teraz dolutowujemy przewody do dodatkowego gniazda, przed kostką. Przewody są trzy. Aby nie było niespodzianek nie będę opisywał kolorów tylko napiszę że sprawdzamy miernikiem lub próbnikiem napięcia na 12 V. Aby ustalić przewody włączamy kluczyk w stacyjce i masując miernik/próbnik do nadwozia (np. ogranicznik drzwi) szukamy przewodu w którym jest napięcie. Powinno być tylko w jednym (I). Następnie włączamy światła pozycyjne i sprawdzamy pozostałe dwa przewody. Ten w którym teraz pojawiło się napięcie (II) jest nam niepotrzebny, ponieważ to podświetlenie popielniczki. Dla pewności że ostatni przewód (III) bez napięcia jest masą należy połączyć go próbnikiem z żaróweczką z przewodem (I) przy wyłączonych światłach pozycyjnych. Jeśli żaróweczka świeci to jest OK. Miernikiem możemy to zbadać przy użyciu np. omomierza lub funkcji „HFE” (o ile dobrze pamiętam). W tym celu znowu podajemy masę z ogranicznika, a drugi przewód miernika podłączamy do przewodu (III). Jeśli omomierz wskazuje „0” to znaczy że to jest masa
4. Następnie rozbieramy tunel środkowy. Zaczynamy od podstawki na napoje wyciągając ją do góry zaczynając od tyłu samochodu. Na zdjęciu żółte strzałki to zaczepy (Z4). Czerwoną strzałką zaznaczyłem gniazdo diagnostyczne. Następnie wyjmujemy mieszek zmiany biegów odciągając go za przednią część w stronę tyłu samochodu (Z5). Kolejny etap to zdjęcie obudowy ręcznego (Z6). U mnie najłatwiej schodzi zaczynając od tyłu samochodu i wyciągając do góry (Z7).
Z4
Z5
Z6
Z7
5. Przeciągamy kabel pod tapicerką od miejsca lutowania przez kolejne części tunelu środkowego pokazane na zdjęciach błękitną strzałką.
6. Wypychamy od spodu kieszonkę na monety i montujemy na jej miejsce przycisk, do którego dolutowujemy przewody od zapalniczki. Przycisk zaznaczono na szaro (Z6, Z7, Z8)
Z8
7. Montujemy dodatkowe gniazdo na tylnej ścianie tunelu środkowego za pomocą taśmy dwustronnej lub wkrętów.
8. Przewody gniazda przepychamy przy podłodze pod obudowę tunelu środkowego, a następnie prowadzimy je do przycisku. I tam też je podłączamy.
9. Składamy wszystko do kupy uważając żeby dodatkowe przewody nie plątały się przy mechanizmie zmiany biegów, ani przy lince ręcznego. Delikatnie obchodzimy się z zatrzaskami.
10. A oto efekt końcowy (Z9). Niestety nie zrobiłem zdjęcia dodatkowego gniazda
Z9
 |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
djandrew [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2008, 21:36
|
|
|
a w jakim celu ten magiczny zielony guziczek? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 21-05-2008, 08:08
|
|
|
Guziczek jest po to żeby wyłączać dodatkową część układu kiedy nie jest używana
Przy podłączaniu urządzeń trzeba pamiętać że maksymalne obciążenie układu nie może przekroczyć 15A. Np. radio CB Cobra = niecałe 5A, lodówka samochodowa = 5A. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-06-2009, 09:55
|
|
|
Witam wszystkich. w kąciku "łamaczy zatrzasków" (sam jestem znanym) mam nadzieję na pomoc w temacie konsoli środkowej. JCH zaserwował nam super opis i zdjęcia, ale dotyczą one modelu po liftingu. ja mam MSS '01 i problem ze środkową kratką nawiewu (cały czas jest otwarta). w manualu, po schematach wygląda na to, że sposób rozbiórki konsoli jest jednak trochę inny (np. raczej nie trzeba ściągać pokręteł). ale to tylko manual, nigdy nie dorówna dobrej radzie. czy ktoś może mi podpowiedzieć od czego zacząć, żeby połamać jak najmniej tych nieszczęsnych zatrzasków i bolców?
Tutaj niby znalazłem temat który poruszam, ale dosyć słabo "pociągnięty" i do tego raczej dotyczący modelu po FL. Natomiast ten temat przyciągnął wielu znawców wytrzymałości plastiku |
|
|
|
 |
siwy113
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Węgorzyno
|
Wysłany: 08-01-2011, 16:11
|
|
|
witam i od razu wielkie dzięki za zdjęcia nie jednemu chyba życie uratowały ale moje pytanie takie czy nie trzeba dać dodatkowego bezpiecznika na + na tym kablu co się dolutowuje do orginalnej zapalniczki? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-01-2011, 17:24
|
|
|
siwy113 napisał/a: | czy nie trzeba dać dodatkowego bezpiecznika na + na tym kablu co się dolutowuje do orginalnej zapalniczki? | I tak i nie.
W moim przypadku było to tak, że dodatkowe gniazdo miało służyć do zasilania CB. Gniazdo główne używane było sporadycznie (ładowarka telefonu, nawigacja). Nigdy zaś nie używałem zapalniczki jako takiej. Na pewno CB + ładowarka ciągnie wielokrotnie mniej niż grzanie zapalniczki więc standardowy bezpiecznik wystarczy. Niemniej gdyby miało to być idealnie i zgodnie ze sztuką to nie zaszkodzi dać bezpiecznik. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
siwy113
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Węgorzyno
|
Wysłany: 08-01-2011, 19:48
|
|
|
JCH powiedz mi przyjacielu gdzie zamontowałeś te gniazdo dodatkowe i jakie montowałeś bo ja chcę zamontować podwójne i nie wiem gdzie i czy na stałe masz podłączone coś w tym gnieździe wspomniane CB navi. itp. a i jeszcze jedno wspomniałeś w poprzednich postach że lubisz ład w samoch. ja też to powiedz którędy puściłeś kabel od navi. bo wnioskuję że nie idzie po przednim panelu tylko schowałeś gdzieś tam z tyłu na podszybiu. napisz parę zdań co i jak! |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-01-2011, 20:06
|
|
|
siwy113 napisał/a: | gdzie zamontowałeś te gniazdo dodatkowe i jakie montowałeś bo ja chcę zamontować podwójne i nie wiem gdzie i czy na stałe masz podłączone coś w tym gnieździe wspomniane CB navi. | No i tu mnie złapałeś bo fakt, lubię porządek w samochodzie a to dodatkowe gniazdo zamontowałem.... no właśnie....
Koncepcja była taka, żeby zamontować je w tunelu, gdzieś tam za dźwignią hamulca ręcznego. Nie mogąc się do końca zdecydować puściłem po prostu kabel tunelem a samo gniazdo srrruuu pod siedzenie - nie widać, rzadko się tam zagląda, nic nie musiałem ciąć, dziurawić więc w sumie tak już zostało. Na stałe miałem tam podpięte CB, które leżało sobie swobodnie na tunelu pod podłokietnikiem.
Nawigacji używałem sporadycznie więc z kablem zasilającym navi nic nie kombinowałem. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
siwy113
Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 82 Skąd: Węgorzyno
|
Wysłany: 08-01-2011, 20:15
|
|
|
no właśnie ten kabel od navi. tak myślę i myślę i nie mam koncepcji bo chcę by wystawał tylko tyle ile trzeba a reszta ma być schowana gdzieś przez deskę na podszybiu tak by nie było go w ogóle widać a też nie chce robić jakiś dziur w desce.. no cóż może ktoś inny z tym już walczył i coś mi podpowie. |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-04-2014, 22:17
|
|
|
cns80, super opis ale u mnie się foty nie odpalają. Jakbyś miał gdzieś to zaktualizujesz? Niebawem będę się zabierał za montaż w swoim, chcę też jedno gniazdo zrobić w bagażniku. Postaram się dokumentować robotę. Pozdrawiam.
[ Dodano: 30-06-2014, 16:10 ]
No i zrobiłem, jeśli chodzi o wysunięcie samej popielniczki to bez zdjęcia konsoli nie udało mi się, mimo, że rozgryzłem jak odblokować zaczepy przez dziurki po bokach. Kolory kabelków inne i bez miernika ani rusz. Oczywiście aparatu zapomniałem ale zdjęcia nie różniłyby się od poprzedników. Do schowka wrzuciłem popularny na All..o rozdzielacz na 3 gniazda zapalniczki plus USB a pod siedzenia puściłem po jednym pojedynczym na krótkim kablu (przez tunel środkowy). 3 godziny roboty mi wyszło. Wszystko działa, zwracam uwagę na polaryzację gdyż moja dzisiejsza praca kosztowała mnie jedną ładowarkę Ale to przez nieuwagę i kiepskie oświetlenie w garażu. Pozdrawiam. |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
paweldz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 19.DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: sanok
|
Wysłany: 19-06-2015, 19:28 Gniazdo zapalniczki
|
|
|
Witam! Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy da się podłączyć ładowarkę do telefonu lub nawigacje do gniazda zapalniczki, niby wszystko ok ale ta szufladka nie otwiera się na tyle żeby można było tam coś podłączyć. |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1868 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 20-06-2015, 01:13
|
|
|
Kolega Bizi78 wrzucal manuala jak mozna w dosc prosty sposob zamontowac sobie drugie gniazdo zapalniczki w tunelu srodkowym. |
|
|
|
 |
|