wymiana pompki sprysiwaczy |
Autor |
Wiadomość |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-03-2014, 15:21
|
|
|
Nie znalazłem nic nowego. Przyzwyczaiłem się i chyba tak zostanie |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
wito89g
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 KAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 06-01-2015, 15:25 [EA2A/W 2.0] [EA2AS] Problem z pompką do spryskiwaczy
|
|
|
Witam, to mój pierwszy post (nie znalazłem pomocy przez opcję szukaj).
Mianowicie niedawno kupiłem swojego Galanta, nie wiem jak ale pominąłem sprawdzenie spryskiwaczy przy oględzinach auta... no i okazało się że nie mam pompki do spryskiwaczy.
Problem w sumie żaden, więc kupiłem nową taka jaka powinna być:
Wszystko byłoby proste gdyby nie fakt, że pojawił się niespodziewany problem...
gdy chciałem zamontować wszystko pasowało do momentu podłączenia zasilania... otóż nie mam takiej kostki w okolicy zbiornika płynu do spryskiwaczy, możecie podpowiedzieć jaka tu miałaby być kostka ? Albo co zrobić ?
Mam jakieś kostki ale zupełnie nie pasują.
Jestem dosyć laikiem w tematyce mechaniki, nei mniej jednak próbuję sam.
Pozdrawiam W. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-01-2015, 15:33
|
|
|
Poczytaj powyższy watek, najwodoczniej ktoś albo obciąl kostke bo podłaczał inna pompke albo kostka gdzie się schowała. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wito89g
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 KAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 06-01-2015, 16:18
|
|
|
moja instalacja tam wygląda tak zastanawiam sie czy nie mógłbym tego jakos przerobić podpiąć bez kostki kablami bezpośrednio do pompki +/- ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-01-2015, 18:42
|
|
|
To chyba kupiłes zła pompke bo ze zdjęcia wynika ze kostka na miejscu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-01-2015, 20:58
|
|
|
Na zdjęciu wszystkie 3 wtyczki są od pompek spryskiwaczy. Duża 4 pinowa jest od pompki spryskiwaczy reflektorów i czujnika poziomu płynu spryskiwaczy, biała kostka (przyklejona taśmą do wiązki-stąd wnioskuję, że masz wersję sedan) jest od pompki spryskiwacza tylnej szyby, a czarna od pompki spryskiwaczy przedniej szyby. Zapewne pompka, którą kupiłeś jest od Daewoo. Wszystko pasuje oprócz wejścia na wtyczkę. Trzeba wyłamać jeden ząbek w gnieździe na pompce i obrócić wtyczkę o 180 stopni. Niestety wtedy pompka będzie słabo pryskać, strumień będzie "leciał" nieco ponad wycieraczki. Należy przeciąć kable za wtyczką i zamienić je miejscami. |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 06-01-2015, 22:03
|
|
|
Mi niestety też dziadostwo padło akurat w momencie jechania do Szczyrku na narty ( Pozdrawiam pana z Galanta w centrum Szczyrku w dniu 3.01.2015) To w końcu jaką kupić aby pasowała bez przerabiania? |
|
|
|
 |
KoL1
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W :D galant 98r. 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-01-2015, 08:54
|
|
|
[edit by Hubeeert]
[ Dodano: 08-01-2015, 09:36 ]
OT w dziale technicznym Edit by MOD
Łatwo dostać się do pompki zdejmując kratkę halogenu, nie trzeba ściągać całego zderzaka ja kupiłem za 20 zł taką samą pompkę chyba od peugota. obciąłem kostkę ( zostawiłem ją sobie na wszelki wielki ) założyłem żeńskie końcówki i wszystko gra. pompka smiga. |
_________________ Nie ma co pić, nie ma co jeść ale pod garem musi być v6 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-01-2015, 20:02, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
wito89g
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 KAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17-01-2015, 15:50
|
|
|
Hugo napisał/a: | Na zdjęciu wszystkie 3 wtyczki są od pompek spryskiwaczy. Duża 4 pinowa jest od pompki spryskiwaczy reflektorów i czujnika poziomu płynu spryskiwaczy, biała kostka (przyklejona taśmą do wiązki-stąd wnioskuję, że masz wersję sedan) jest od pompki spryskiwacza tylnej szyby, a czarna od pompki spryskiwaczy przedniej szyby. Zapewne pompka, którą kupiłeś jest od Daewoo. Wszystko pasuje oprócz wejścia na wtyczkę. Trzeba wyłamać jeden ząbek w gnieździe na pompce i obrócić wtyczkę o 180 stopni. Niestety wtedy pompka będzie słabo pryskać, strumień będzie "leciał" nieco ponad wycieraczki. Należy przeciąć kable za wtyczką i zamienić je miejscami. |
zrobiłem, jak napisałeś i wszystko działa cacy, do tego przeczyściłem wyloty spryskiwacza na masce i "sika" aż miło
Dzięki za pomoc
ps. tak mam sedana |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 31-01-2015, 15:12
|
|
|
Gdzie mogę kupić taką pompke spryskiwacza? Dostałem się już do niej, teraz kwestia wymiany mi została |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 09-02-2015, 14:18
|
|
|
Hugo dzięki, wymieniłem dziś właśnie. Trochę było gimnastyki ponieważ jedynie na lewarku autko uniosłem ale się udało Mam jeszcze pytanko, czy da rade jakoś regulować spryskiwacze? Mi sypią tak na połowę szyby, tak powinno być? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 09-02-2015, 14:21
|
|
|
Jasne. Wkładasz do dyszy grubą igłę i ustawiasz. |
|
|
|
 |
cartoon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2015, 15:00
|
|
|
Też mi padła ostatnio pompka spryskiwaczy przedniej szyby. Szukam oryginału od Galanta albo oryginału (w sensie Denso) od Toyoty chyba RAV4 (z wyglądu ma takie samo podłączenie). Tymczasem na szybko podłączyłem tylną pompkę do przedniej szyby (zamieniłem wtyczki i wężyki miejscami). Działa tak samo jak ta przednia przez "padnięciem" więc teraz nie wiem która pompka powinna być mocniejsza (przednia bo ma dwie dysze) czy tylna bo ma dalej do szyby... Oznaczenia w jakimś celu mają inne. |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 03-07-2015, 10:16
|
|
|
no i mi padła
a że mam pełny zbiornik płynu to jak go szybko usunąć? po prostu wyciągnąć pompkę i niech leci? najchętniej bym odkręcił cały zbiorniczek i to zlał gdzieś, ale nie chcę ściągać zderzaka. Da się bez tego?
Oraz chciałbym sobie założyć czujnik poziomu płynu? Da się to jakoś zrobić łatwo? Galant EA2A 97r, ale zegary HC. |
|
|
|
 |
|