Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasanie świateł
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-03-2015, 19:45   

misiek1992, zapozanj sie z powyzszym tematem, ostatnio prosiłem i poproszę raz jeszcze, używaj opcji szukaj, nie dublujemy tematów na forum
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
vego2509 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 80
Skąd: Płock
Wysłany: 10-03-2015, 11:47   

A i ja się zapytam od razu :) Jak tak wyszło w końcu z tym ECU? Bo też mam problem z tymi światłami...
 
 
cartoon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2015, 14:48   

Problem przygasających świateł na wolnych obrotach i słabszego ładowania (ok 12,7 V) leży po stronie alternatora, a dokładnie regulatora napięcia w alternatorze (regulator jest zespolony razem ze szczotkami w jednej obudowie). Niedawno padł mi alternator (uzwojenie w stojanie spęczniało i zaczęło obcierać o wirnik robiąc zwarcie) i musiałem kupić na szybko drugi alternator. Kupiłem alternator po regeneracji (wymienione łożyska, nowy regulator napięcia i układ prostowniczy (diody)). Po zamontowaniu miałem kilka "niepokojących" objawów:
1. Ładowanie na wolnych obrotach po wrzuceniu D (skrzynia automatyczna) i włączeniu świateł i hamulca nożnego około 12,7 V (po nagrzaniu samochodu, bo przed nagrzaniem - czyli tak jakby na ssaniu - było 14,5 V). Przy podniesieniu obrotów do 1000-1100 obr/min ładowanie 14,4-14,5 - niektórzy twierdzą że wszystko jest ok i Galant "tak ma".
2. Czasami przy zdjęciu nogi z gazu (z około 2000 obr/min) zaświecała się kontrolka ładowania (wraz z kontrolką poziomu oleju). Zaświecały się na 1-2 s. i gasły. W momencie jak się zaświecały to ładowanie spadało na 11,9 V....
3. Wspomniane kontrolki (ładowania i poziomu oleju) świeciły się wyraźnie słabiej (tylko po przekręceniu stacyjki na zapłon).
4. Światła przygasały jak silnik pracował na wolnych obrotach (poniżej 700 obr/min) i rozjaśniały się (zauważalnie) jak obroty przekraczały 700-800 obr/min

Na starym alternatorze (jak jeszcze działał) wszystko było ok. Ładowanie 13.4 V - 14.4 V, światła nie przygasały, a kontrolki mocno świeciły.

W końcu zebrałem się za "naprawienie" tych problemów i podmieniłem w "nowym" alternatorze tylko regulator napięcia wraz ze szczotkami na mój stary oryginalny. Teraz wszystko działa tak jak powinno. Ładowanie 13.4 V - 14.4 V, światła na wolnych obrotach nie przygasają, a kontrolki ładowania i poziomu oleju mocno świecą.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 03-07-2015, 21:15   

cartoon napisał/a:
W końcu zebrałem się za "naprawienie" tych problemów i podmieniłem w "nowym" alternatorze tylko regulator napięcia wraz ze szczotkami na mój stary oryginalny. Teraz wszystko działa tak jak powinno. Ładowanie 13.4 V - 14.4 V, światła na wolnych obrotach nie przygasają, a kontrolki ładowania i poziomu oleju mocno świecą.


Ma ktoś jakąś alternatywe bo jak mi np padł oryginalny regulator to na jaki wymienić żeby nie mieć w/w objawów. Bo mam dokładnie to samo co u Ciebie.
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-07-2015, 20:04   

cartoon napisał/a:
zaświecała się kontrolka ładowania (wraz z kontrolką poziomu oleju)

cartoon napisał/a:
kontrolki (ładowania i poziomu oleju) świeciły się wyraźnie słabiej

To wygląda jak zmostkowana kontrolka ciśnienia oleju z kontrolką ładowania w celu ukrycia nieciekawej kondycji silnika. Kupiłeś niedawno to auto?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-07-2015, 20:15   

Miałem taki objaw w swoim EA5W. Wymieniłem regulator ale było to samo. Dopiero odcięcie przewodu FR od alternatora sprawiło że jest ładowanie. Wygląda na to, że padł obwód w sterowniku silnika odpowiedzialny za kontrolę alternatora.
_________________

 
 
cartoon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2015, 13:44   

szwagierr napisał/a:
To wygląda jak zmostkowana kontrolka ciśnienia oleju z kontrolką ładowania w celu ukrycia nieciekawej kondycji silnika. Kupiłeś niedawno to auto?


Galanta mam od 6 lat. Kondycja silnika jest bardzo dobra. A "zmostkowane" kontrolki to nie ciśnienie i ładowanie, a poziom oleju i ładowanie i tak są one podłączone w oryginale.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2015, 10:23   

Ostatnio zauważyłem stojąc w nocy na światłach z włączonym kierunkowskazem za innym autem, że światła mijania w Galu mocno przygasają w rytm mrugania kierunkowskazu. Widać to nawet w nocy na asfalcie po włączeniu kierunkowskazu lub awaryjnych. Tak samo jak parkuję i włączę wsteczny to po zapaleniu się świateł cofania przygasają swiatła mijania dość znacznie. Jest to dość denerwujące. Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Dodam, ze kiedyś nic takiego nie miało miejsca, minimalnie przygasały, ale to typowe dla tego modelu. Czy słaby kontakt na wtyczkach świateł mijania może mieć na to wpływ, bo założyłem soczewki ze Skody i połączenie musiałem zrobić tak, że końcówki męskie są wsunięte w oryginalną kostkę z auta, ale trzyma się OK i zabezpieczyłem wazeliną techniczną. Czy powodem może być stary akumulator, kręci jeszcze ładnie, ale słuchając muzyki na postoju szybko się rozładowuje i w ogóle zaczyna dość mocno wyłazić na nim kwas na górze.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-12-2015, 10:28   

Na początek polecałbym sprawdzić miernikiem albo na kompie napięcie w instalacji.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 02-12-2015, 10:44   

Hugo, pierwsze co, to przeczyszczenie mas - nic nie kosztuje. Chodzi głównie o masę między blokiem silnika a budą. Powinno trochę pomóc. Jeśli nie to regulator w alternatorze do wymiany.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2015, 11:28   

Przypomniałem sobie, że przecież kilka dni temu zdejmowałem kolektor ssący. Były też wymieniane podpory kolektora z tyłu, a zamontowane inne wypiaskowane i polakierowane piecowo. Napewno przykręcałem tą masę, ale może nie łączyć przez lakier. Poza tym jest jakaś masa przykręcana do alternatora i teraz nie pamiętam czy przypadkiem jej drugi koniec nie jest przykręcony do kolektora ssącego i mogłem jej nie przykręcić. Muszę to sprawdzić.
 
 
dzik_galanty 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2016
Posty: 1
Skąd: Radom
Wysłany: 15-12-2016, 16:51   

też mam kłopoty z przygasaniem świateł oraz podświetlenia deski rozdzielczej, dodatkowo o czym nikt nie wspominał - nawiew - (kiedy chodzi najmocniej) na biegu jałowym "przycicha". Co zrobiłem: zregenerowany alternator (regulator napięcia był ok, ale upierałem się na wymianę), akumulator mam już stary ale jeszcze na chodzie był sprawdzany, auto było testowane po regeneracji alternatora i na innym akumulatorze i nadal działo się to samo. Z tego co widzę po wypowiedziach to obstawiam teraz błąd w ECU, jeśli uda mi się napiąć pasek alternatora dam znać (chociaż po powrotnym jego włożeniu którego dokonał mechanik chyba powinien być napięty). Generalnie jeśli tak da się jeździć i nie ma to wpływu na nic więcej to w sumie po co przepłacać ? Ja na obecną chwilę mam dość bo wydałem 3 paki w błoto...
_________________
dzik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.