Drugi... czyli EA2A SportEdition |
Autor |
Wiadomość |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 05-06-2015, 09:01
|
|
|
01.06.2015 - na dzień dziecka: naklejka RalliArt na tylną szybę |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 23-06-2015, 23:38
|
|
|
18.06.2015 : 202000 - Emblemat RallyArt na mordkę
23.06.2015 : 202000 - Rozrząd Gates, Paski wielorowkowe DAYCO, rolka napinająca paska wielorowkowego Febi. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
|
|
|
 |
Paweł84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 684 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 06-07-2015, 13:05
|
|
|
fajny Sporcik |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 06-07-2015, 21:42
|
|
|
Witek vel Mysza, Ładny. Ale srebrne felgi do srebrnego lakieru...
|
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-07-2015, 23:23
|
|
|
No piękny! Śliczne felgi wyhaczyłeś w tym rozmiarze. |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-07-2015, 09:21
|
|
|
Hugo, za felgami długo się rozglądałem aż w końcu znalazłem. 8,5j17et30. Jeździły na Pierwszym, miałem sprzedać po sprzedaży auta, ale stwierdziłem że lepiej dokupić do nich Drugiego |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-07-2015, 10:22
|
|
|
O kurcze, ale szerokie, i to ET. Nic nie trze? |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 07-07-2015, 10:24
|
|
|
Genialne felgi |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 07-07-2015, 12:03
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | 8,5j17et30 |
Jeździłbym |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-07-2015, 17:13
|
|
|
Hugo napisał/a: | O kurcze, ale szerokie, i to ET. Nic nie trze? | Kurka, chyba 30, ale 8,5 na bank. Ocierało bardzo lekko z tyłu na oponie 235/45/17 ale przetuningowane zostało po milimetrze blachy i jest gitarra Przód na 205/50/17 absolutnie nic, opony RF fajnie się naciągnęły, felga nie wystaje jak w golfie na BBSach |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-07-2015, 19:24
|
|
|
Witek vel Mysza napisał/a: | Hugo napisał/a: | O kurcze, ale szerokie, i to ET. Nic nie trze? | Kurka, chyba 30, ale 8,5 na bank. Ocierało bardzo lekko z tyłu na oponie 235/45/17 ale przetuningowane zostało po milimetrze blachy i jest gitarra Przód na 205/50/17 absolutnie nic, opony RF fajnie się naciągnęły, felga nie wystaje jak w golfie na BBSach |
205 naciągnołeś na felge 8,5 cala |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-07-2015, 22:47
|
|
|
Tomii napisał/a: | 205 naciągnołeś na felge 8,5 cala | Nic nie naciągałem. Założyłem i napompowałem normalnie. Do opony 205/40/17 dedykowana jest m.in. felga 8". Tutaj jest opona 205/50/17 a felga tylko pół cala szersza. Na oko widać, że nie jest to sztucznie naciągnięte. Nie to co 175 naciągana dynamitem na 9" |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 09-07-2015, 10:08
|
|
|
Jako że forum MM nie dorobiło się serwera obrazków, a wszelkie publiczne hosty się wysypują i kradną linki lub zasypują reklamami, daję linka do albumu Mitsu na mojej mordoksiążce. https://www.facebook.com/...91205060&type=3 |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 05-08-2015, 20:02
|
|
|
5.08.2015 - pierwsza poprawka fabryki - POMPA HAMULCOWA
Jako, że hamulce w EA2A z 98 roku są dużo poniżej średniej wozów z tamtych lat, a w dzisiejszych czasach zupełnie się nie nadają, postanowiłem coś z tym zrobić. Dziś pozbyłem się pierwszego problemu - zespołu tępego hamulca. Wg moich i nie tylko odczuć, hamulec działa zbyt twardo, tj. hamowanie wymaga przykładania bardzo dużej siły do pedału hamulca by było skuteczne. W nowszych samochodach pedał pracuje bardzo miękko i trzeba uważać żeby nie zostawić zębów na kierownicy, szczególnie po przesiadce z galanta.
Postanowiłem zmienić przełożenie układu hydraulicznego. Średnica tłoka fabrycznej pompy hamulcowej to 23,8mm (powierzchnia odpowiednio 444,66 mm kw), zaś tej którą założyłem to 13/16" czyli 20,6mm (powierzchnia 339,62 mm kw). Przy stałej średnicy zacisków hamulcowych sporo zwiększamy więc przekładnię, czyli wydłużając skok pedału powodujemy spadek siły potrzebnej do przyłożenia do pedału. Tyle z teorii.
W praktyce do przeróbki posłużyła mi pompa hamulcowa od hondy jazz z 2003 roku (Honda - Nissens, 13/16").
Pasujące rzeczy: Rozstaw śrub mocujących do serwa, głębokość zapuszczenia w serwo, gwint rurek hamulcowych. Przy czym trzeba pamiętać by usunąć koronkową podkładkę trzymającą gumkę uszczelniającą centralną serwa z otworu po pompie w serwie.
Nie pasujące rzeczy:
1. Długość trzpienia serwa galanta (trzeba wkręcić do końca regulacji długą nasadką 7mm przytrzymując trzpień zaciśniętym morsem)
2. zbiorniczek wyrównawczy - rozstaw króćców zbiorniczka, dopasowałem wężykami elastycznymi dł. ok 4 cm mocując zbiorniczek wyżej by dało się owe wężyki rozchylić do wymaganego przez pompę rozstawu)
3. końcówki przewodów hamulcowych zarobione w galancie mimo śrubunków męskich - na żeńskie, a pompa hondy ma gniazda na zakończenia wypukłe czyli męskie. Jednak dokręciło się i nic nie cieknie.
4. Mocowanie zbiorniczka - z racji podniesienia go w górę.
5. Rurka hamulcowa na końcu pompy. W galancie wychodzi w górę, a w pompie hondy w poziomie w stronę grodzi. Trzeba było delikatnie podgiąć rurkę - zerowa przeróbka.
Efekt jest taki, że... nie potrzebna już żadna siła do skutecznego hamowania, nawet ostrego. Ba, trzeba się przyzwyczaić do nowych doznań i porzucić galantowe nawyki deptania w hebel całym ciałem. Fotki w albumie MITSU na moim FB https://www.facebook.com/...91205060&type=3
NIE JEST TO INSTRUKCJA JAK POPRAWIĆ HAMULCE, TO OPIS PRZERÓBEK KTÓRYCH DOKONAŁEM W MOIM SAMOCHODZIE NA WŁASNE RYZYKO. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ŻADNE PRZERÓBKI W UKŁADACH HAMULCOWYCH ANI SKUTKI TYCH PRZERÓBEK WYKONANE PO PRZECZYTANIU TEGO OPISU. UKŁAD HAMULCOWY ZMIENIASZ NA WŁASNE RYZYKO!
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/p480x480/11816359_871530286276670_8484766610796315383_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/p480x480/11850480_871530536276645_9126495923256961968_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/p480x480/11059572_871530726276626_2657478733473031051_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/p480x480/11791900_871530856276613_990132043700688685_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/p480x480/11838530_871530992943266_1960376278690258168_o.jpg |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
Ostatnio zmieniony przez Witek vel Mysza 05-08-2015, 20:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|