Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Stłumiony huk po zgaszeniu silnika
Autor Wiadomość
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
Wysłany: 08-07-2015, 12:16   [EA3A/W 2.4] Stłumiony huk po zgaszeniu silnika

Witajcie,
Ostatnio zauważyłem dziwne zjawisko w moim Galancie- otóż po zgaszeniu silnika następuje taki stłumiony huk - najlepiej porównywalny ze stłumionym wybuchem w okolicach silnika. Gaszę silnik, i po sekundzie - 2 następuje bum! Co to może być???? Tłumik??
Dzisiaj - pierwszy raz zauważyłem, że stało się to równiez przy pracującym silniku po dodaniu gazu...
Silnik 2,4 GDI... Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez robertdg 08-07-2015, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2015, 19:07   

Poczytaj te tematy, bo takie prychanie to zbiezny objaw:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26644
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75462
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
Wysłany: 09-07-2015, 08:59   

Dzięki. Przeczytałem i wcześniej też szukałem podobnych postów. Niestety - mój przypadek to zupełnie inna bajka ( chociaż nie zaprzeczam, że przyczyny być może podobne) . U mnie nic nie pyrcha, nie ma żadnych "dymnych " znaków, po prostu gaszę silnik (nawet po dłuższej jeździe ) i po ok. 2 sekundach ( ściślej do 2 sekund) następuje takie stłumione "bum!". Silnik pracuje normalnie - bez straty mocy, dymienia itp. Samochód jest od nowości w rodzinie, w pełni serwisowany i ma dopiero 75 tys. (!) przejechane...
Pozdrawiam,
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-07-2015, 10:50   

Najlepiej by to było nagrać w jakiejś dobrej jakości :)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-07-2015, 17:42   

Spróbuj nagrać, może nagranie prawidłowo odwzoruje przypadek a jak nei to trzeba poszukać kogoś co przyłoży ucho ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-07-2015, 00:32   

Może to sprzęgło kompresora klimy. U mnie zaczyna chyba się sypać i też mam takie uderzenie czasem. Ale jest do tego takie szarpnięcie.
_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-07-2015, 11:01   

To może być zwyczajny brak zamknięcia wtryskiwaczy podczas gaszenia silnika (zamknięcia przepustnicy), zostaje niespalona mieszanka w cylindrze, no i mamy samozapłon i bum w cylindrze (o co w specyfikacji GDI dużo łatwiej - wyższe sprężanie w cylindrze), albo bardziej prawdopodobne, w kolektorze wydechowym.
Nie wiem jak w elektrycznej przepustnicy w GDI, ale w zwykłym setupie, to byłaby kwestia doregulowania TPSu i krokowca, by po zamknięciu przepustnicy ecu odcinał w odpowiednim momencie wtryskiwacze.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
org4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Myslowitz
Wysłany: 13-07-2015, 11:42   

No faktycznie najbliżej w moich podejrzeniach mam do "wybuchu" niespalonej mieszanki w kolektorze wylotowym...
To się tak podobnie zachowuje jak w dawnych czasach mały fiat przy samozapłonie...
Spróbuje naprowadzić mechanika na ten tor - może coś wymyślimy ? Swoja droga to w niczym nie przeszkadza w normalnej eksploatacji ale lepiej wiedzieć co to takiego , zeby uniknąć pogłębiania się problemu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.