Przesunięty przez: cns80 27-05-2008, 10:00 |
[MSS ALL] [KLIMATYZACJA] Brak zimnego powietrza |
Autor |
Wiadomość |
rysiek
Forumowicz opętana marynata

Auto: Space star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 07-06-2014, 13:26 Re: KLIMATYZACJA
|
|
|
smus napisał/a: | Witam wszystkich. Nagle zauważyłem że przystała działać klima (manual). Ostatnio czynnik wymieniałem niecały rok temu, jeszcze dwa tygodnie temu było ok. Objawy: słychać przy włączeniu działanie przekaźników, tylko nie dmucha zimnem, i co najbardziej mnie niepokoi, zawsze po właczeniu klimy podnoszą się obroty silnika a teraz słychać że działa ale obroty nie wzrastają. Czy ktoś mi podpowie co jest grane ?
Edit bu MOD.
Scaliłem, proszę używać szukajki. |
Rozumuję w ten sposób: przekaźniki się włączają, czyli dochodzi do nich prąd. Dalej przy kompresorze klimatyzacji jest cewka, która po załączeniu korzysta z obrotów koła pasowego. Koło kręci się zawsze i nie zwiększa oporu jak te w alternatorze. Albo przekazuje energię do kompresora, albo nie.
Przez klimę zwiększa się zużycie prądu. Żeby zaspokoić większy pobór prądu, komputer podwyższa obroty.
Na to wygląda, że cewka nie reaguje, albo kable nie przekazują sygnału do niej. Równie dobrze może być zaśniedziała końcówka, jak już było wspomniane w tym temacie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-06-2014, 16:44
|
|
|
djsmile napisał/a: | A możecie podpowiedzieć ile czynnika wchodzi? |
Do pustego układu 660-700g. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
djsmile
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 75 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-06-2014, 06:36
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | djsmile napisał/a: | A możecie podpowiedzieć ile czynnika wchodzi? |
Do pustego układu 660-700g. |
Dzięki za pomoc, wiem na czym stoję |
_________________ Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 13-07-2015, 11:24
|
|
|
Czy ktoś się orientuje co jaki czas powinna załączać się sprężarka klimatyzacji? Nie wiem czy u mnie nie za czesto się włącza. Wychodzi tak ze co 10s i chodzi przez 8s |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1870 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 13-07-2015, 15:15
|
|
|
Nigdy tego nie mierzylem ale jakos chyba dluzsze interwaly byly. A to nie zalezy od temperatury na zewnatrz? |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 14-07-2015, 15:31
|
|
|
Jak jest u was z wydajnością klimy? Jadąc w trasie w 2os już na wewnętrznym obiegu na 3stopniu wentylatora juz ledwo zipie. Więcej huku jak tego chłodu. Czy nie powinno być tak ze ustawiam wentylator na 2 i zewnętrzny obieg i spokojnie jezdze po miescie? Wydajnosc widze ze jest dobra ale przy 3tys obrotów |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-07-2015, 19:24
|
|
|
cakp napisał/a: | Czy nie powinno być tak ze ustawiam wentylator na 2 i zewnętrzny obieg i spokojnie jezdze po miescie? |
Na chwilę obecną tak jest u mnie. Po 8 godzinach jak wsiadam wracając po pracy, ustawiając na III bieg, to po ok. 10 minutach "w piekarniku" robi się przyjemnie i mogę zmniejszyć dmuchanie.
Na trasie spokojnie wystarcza I i to jadąc w dwie osoby. |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1870 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 14-07-2015, 21:31
|
|
|
Ostatnio stanie w korku termometr pokazywal 35 stopni a klima na pierwszym biegu i w srodku bylo optymalnie |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 15-07-2015, 11:23
|
|
|
To u mnie ,jak sam jadę, to minimum 2 bieg wentylatora i wewnętrzny obieg by było chłodno.
Przy tych upałach 35stopni to musiałem na 4 bieg włączać co jakiś czas a średnio chodził na 3biegu (oczywiście cały czas obieg wewnętrzny)
Czyli jednak podjadę do warsztatu i jak mi powiedzą ten typ tak ma to powiem że jednak kolegom lepiej działa w tych samych autach. Dziękuję wam za pomoc
[ Dodano: 15-07-2015, 11:24 ]
darcun4 napisał/a: |
Na trasie spokojnie wystarcza I i to jadąc w dwie osoby. |
Bez obiegu wewnętrznego? |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-07-2015, 18:48
|
|
|
cakp, tak, na zewnętrznym.
W kwietniu minęły 2 lata jak byłem na serwisie, w tym roku w maju z kratek na II biegu wylatywało 7 stopni C. Obecne lato jeszcze wytrzymam, następny serwis zapewne z wymianą osuszacza. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 15-07-2015, 22:32
|
|
|
U mnie spada do 12 stopni przy 3tys obrotów, normalnie jest 15. Osuszacza nigdy nie wymieniałem, a to się wymienia? Myślałem że takie operacje po wypadku np jak już jest nieszczelność. W sumie nie jest drogi, myślisz że wymiana zbije temperaturę i poprawi wydajność?
cytat
Niektóre serwisy zalecają wymianę osuszacza co 2-3 lata, na pewno nie zaszkodzi to układowi i jego sprawności, z praktyki wiadomo jednak że sprawny i szczelny układ klimatyzacji nie wymaga wymiany osuszacza – tu jednak należy wziąć pod uwagę wielkość ubytków czynnika w układzie klimatyzacji i podjąć rozsądną decyzję a to już zależy od kompetencji i wiedzy serwisanta.
Jezeli uklad jest szczelny to po co wymieniac? |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-07-2015, 18:09
|
|
|
cakp napisał/a: | Jezeli uklad jest szczelny to po co wymieniac? |
Też od jakiegoś czasu się nad tym zastanawiam
Tak jak piszesz, jeżeli jest szczelny (a wiem że jest) to po co wymieniać? Tylko czemu w wielu publikacjach zalecają tą wymianę? Nie mam pojęcia. Może w nim "coś" siedzi i to "coś" wymienia się przynajmniej raz na kilka lat? A może Niemiec nie wymieniał? Auto w sumie za parę miesięcy będzie miało 13 lat i pewnie taka wymiana mu nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 22-07-2015, 23:58
|
|
|
To tak jak co roku należy uzupełniac klimatyzację. Kolega 6lat jezdzi fordem i działa, wiec po co uzupełniać i co uzupełniac jak wszystko szczelne, to tak jak co pół roku przy wymianie opon na zimowe należy wymieniać nowe wentyle ( po co?) no chyba ze przez te pol roku zrobiłem 50tys km to ok.
Byłem u klimiarza. Nabił mi klimę, powiedział ze coś zegary pływały i być może był zapowietrzony albo może rok temu zle nabili. Oczywiscie po roku gazu nie ubyło. Pytalem o osuszacz, zapytał po co jak układ nie jest rozczelniony. Podobno na zegarach widać kiedy do wymiany, gdzieś tam pokazuje za wysokie cisnienie itp. U mnie po nabiciu klimy temperatura wynosi
Zewnętrzny obieg 12 stopni na kratkach przy temp na dworze 25 stopni.
Wewnętrzny obieg 9 stopni przy temp na dworze 25 stopni.
Praca na biegu jałowym
Pytałem o częste załączanie spreżarki, japończyki tak mają. Coś mi tam tłumaczył o typach sprężarek ale już zapomniałem. Pytałem też o odgrzybianie. Powiedział ze spryskuje parownik i wnęke parownika , tak to wygląda. W kratki nic nie psiuka. Zapytałęm o wurth powiedział ze bardzo dobry środek. Więc jak macie chęci to możecie sami sobie zdezynfekować
Ogólnie nie polecał firm w których maja tzw automaty do klimatyzajcji |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-07-2015, 07:18
|
|
|
cakp napisał/a: | Zewnętrzny obieg 12 stopni na kratkach przy temp na dworze 25 stopni.
Wewnętrzny obieg 9 stopni przy temp na dworze 25 stopni. |
Coś za dużo, przy 25°C na zew. na kratkach powinno być 2.5-4.5°C.
Oczywiście nie od razu a po kilkunastu minutach działania klimy.
Tak podaje manual . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 23-07-2015, 12:23
|
|
|
Na której stronie manula. Kilkanastu minut nie stałem z włączoną klimą, to było parę minut. Może manual tyczy się nowych aut, po tylu latach wydajność sprężarki może spadać.
Hmm zapytam klimiarza |
|
|
|
 |
|