Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Łożysko koła tylnego
Autor Wiadomość
pieszczoch 
Forumowicz

Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Osjaków
Wysłany: 20-03-2015, 09:32   

Dzięki bardzo, przeprasowywać łożyska nie będę.
a co sądzicie o producencie SNR? W sklepie w mojej miejscowości jest za rozsądną cenę :)

Panowie, stanąłem na tym etapie.




Jak ściągnąć tą piastę? Się znaczy łożysko. Bo ściągaczem chciałem ruszyć, ale dało bardzo duży opór i nie chciałem uszkodzić.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-03-2015, 21:24   

pieszczoch napisał/a:
Jak ściągnąć tą piastę?

1. Kładziesz piastę tak jak na pierwszym foto, łożyskiem do góry.
2. Podkładasz pod 2 otwory na śruby mocujące piastę po przekatnej jakieś podkładki, a najlepiej mniejsze nakrętki.
3. Wkręcasz od góry oryginalne śruby mocujące piastę i wypychasz łożysko.

Schodzi bez żadnego problemu.

Najgorsze, że zostanie Ci na flanszy pierścień wewnętrzny, musisz go naciąć szlifierka, uderzyć żeby pękł i wtedy zdejmiesz go ręką.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-03-2015, 21:34   

pieszczoch napisał/a:
Dzięki bardzo, przeprasowywać łożyska nie będę.


Chyba nie rozumiesz o co chodzi ? To co teraz robisz to jest właśnie przeprasowanie łożyska :wink:
 
 
pieszczoch 
Forumowicz

Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Osjaków
Wysłany: 21-03-2015, 00:28   

rozumiem, że to ma zadziałać tak jak przy użyciu ściągacza?
Bo tak próbowałem i dawało to bardzo duży opór, ale jak coś to łatwiej mi będzie użyć ściągacza ;)

Chyba, że źle zrozumiałem.

@deejay
Czyli do założenia tego będzie potrzebna prasa? Myślałem, że obejdzie się bez tego :D
Ale nie ma problemu, bo u teścia sobie to wcisnę ;)

Byłem pewien, że wtedy przekłada się tylko łożysko ;d tak wywnioskowałem z komentarzy ;]


@edit

Rozebrane już jest, ale pojawił mi się mały problem przy składaniu, ponieważ na jednej piaście zębatka ABSu jest sztywno osadzona, a na drugiej mimo, że wciśnięta do końca to jest dość lużno, bez problemu można ją ruszyć ręką.

Może tak być? Czy mam wymienić zębatkę?

@edit 2

Wiem już, że nie może tak zostać, tylko nie bardzo wiem jak to zabezpieczyć żeby się nie ruszało ;/
Klej do gwintów to to samo co ten do łożysk? Czy nie da rady?

@edit3
Ok, przeczytałem jeszcze trochę. Zrobiłem kilka zadr i użyłem kleju i jest sztywno :)

Samochód już złożony.

Jeżeli ktoś miałby pytania to chętnie pomogę. Piszcie na janeksroka2@gmail.com

Aaaa, a co do producenta SNR- kosztowało mnie to 250zł/sztuka. Łożyska są włożone KOYO, jak coś się z nimi stanie to z pewnością dam znać ;]

Dziękuję wszystkim za pomoc :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-03-2015, 20:55   

pieszczoch napisał/a:
Aaaa, a co do producenta SNR- kosztowało mnie to 250zł/sztuka. Łożyska są włożone KOYO
Wiedziałem, jak kupiłem rolki rozrządu to w pudełkach SNR były rolki KOYO.
pieszczoch napisał/a:
Bo tak próbowałem i dawało to bardzo duży opór
Dziwne, ja tak wypchnąłem przednia piastę z flanszy, trochę wkręcasz jedną śrubę, jak stawia duży opór to drugą i tak na zmianę.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 23-03-2015, 09:08   

Zaklepałeś nakrętkę po wprasowaniu nowego łożyska? - bo to ważne.
 
 
pieszczoch 
Forumowicz

Auto: Galant VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 64
Skąd: Osjaków
Wysłany: 24-03-2015, 17:25   

@Hugo
Twoim sposobem ostatecznie i tak to wypchnąłem, po prosty nie chciałem za mocno tego ciągnąć wcześnniej, bo nie miałem pewności czy tak ma to zejść :D

@KsiadzRobak
Tak, zaklepana, dokręcona katalogowo na nieco ponad 170Nm
:)
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 28-07-2015, 20:42   

Czy istnieje możliwość zlikwidowania luzu na łożysko poprzez jego skręcenie w jakiś sposób czy tylko wymiana?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-07-2015, 21:01   

Nie ma takiej możliwości
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-07-2015, 21:26   

artufcb napisał/a:
Czy istnieje możliwość zlikwidowania luzu na łożysko poprzez jego skręcenie w jakiś sposób czy tylko wymiana?

Jaki masz luz :?:
Na nowym też będzie minimalny jak kołem poszarpiesz normalnie stojącym nie na podnośniku
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 28-07-2015, 22:34   

Wyczuwalny, trzesac buda za kolo, czy ruszając na podnośniku słychać stuki. Na innych kołach tego nie ma.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-07-2015, 22:54   

Jak wciśniesz hamulec to samo jest? może to nie łożysko koła :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 29-07-2015, 08:20   

Może być górny sworzeń, dobrze zweryfikuj.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 29-07-2015, 11:06   

Łożysko na pewno. Z tyłu nie ma sworznia górnego.

[ Dodano: 30-07-2015, 17:42 ]
Nowa piasta założona i żadnego luzu nie ma, nie wiem @milo dlaczego mówisz ze będzie.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-08-2015, 21:39   

artufcb napisał/a:
Nowa piasta założona i żadnego luzu nie ma, nie wiem @milo dlaczego mówisz ze będzie.

Miałem tak.... więc stare łożysko po wyciśnięciu na prasie nasmarowaniu i złożenie spowrotem i nie ma luzu ,nowe z sklepu po założeniu miało :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.