Colt 1.3b / LPG z 2012 - regulacja zaworów, zakup 'szklanek' |
Autor |
Wiadomość |
xt99
Nowy Forumowicz muchos kilometros
Auto: Colt 1.3b 2012 +LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-08-2015, 20:06 Colt 1.3b / LPG z 2012 - regulacja zaworów, zakup 'szklanek'
|
|
|
Dzień dobry,
za chwilę czeka mnie regulacja zaworów w Colcie 1.3b/g z 2012 (silnik 4A90) i przy tej okazji mam parę pytań do szanownych forumowiczów:
1. Gdzie można taniej niż w ASO kupić szklanki zaworowe ? Szukałem po forum i znalazłem że ponoć pasują od Chryslera, ale bez szczegółów gdzie ich szukać + jakieś problemy z numerami konkretnych grubości.
2. Czy poza ASO można dostać uszczelkę pokrywy zaworów ? Nie udało mi się znaleźć w typowych miejscach typu sklepy/hurtownie + ew. jakiej firmy jest godna polecenia ?
3. Gdzie w rejonie Trójmiasta (poza ASO) można zrobić taką regulację ? - pytałem na forum regionalnym ale nikt się nie odezwał, stąd ponawiam tutaj. |
|
|
|
 |
lech55
Forumowicz
Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 200 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 08-08-2015, 23:29
|
|
|
Zacznij od punktu trzeciego, czyli od sprawdzenia luzów na zaworach. Być może nie będziesz potrzebował szklanek.
Uszczelkę zaworów dostaniesz tylko w ASO. |
|
|
|
 |
xt99
Nowy Forumowicz muchos kilometros
Auto: Colt 1.3b 2012 +LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-08-2015, 12:07
|
|
|
Potrzebuję szklanek, czyli został p.1 |
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 15-08-2015, 09:39
|
|
|
Szklanki powiedziały pa pa od LPG ? To jednak LPG zniszczył silnik. |
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 15-08-2015, 21:31
|
|
|
zapytam z czystej ciekawości: przy jakim przebiegu został założony LPG i po ilu kilometrach zaistniała potrzeba regulacji zaworów ??? |
|
|
|
 |
xt99
Nowy Forumowicz muchos kilometros
Auto: Colt 1.3b 2012 +LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-08-2015, 07:46
|
|
|
rufuz napisał/a: | Szklanki powiedziały pa pa od LPG ? To jednak LPG zniszczył silnik. |
Szklanki mówią 'pa pa' w silniku 4A90 i pochodnych tak na benzynie jak i lpg.
Na LPG trochęszybciej. Ale dzięki za konstruktywny komentarz w odniesieniu do moich pytań.
[ Dodano: 19-08-2015, 07:48 ]
artpla1978 napisał/a: | zapytam z czystej ciekawości: przy jakim przebiegu został założony LPG i po ilu kilometrach zaistniała potrzeba regulacji zaworów ??? |
LPG od nowości, potrzeba pojawiła się ok 70-80 tkm. Z tym że ja są tacy (np. pracownicy niektórych ASO) którzy mówili: 'Panie, przecież to super jeździ'. Ja już czułem 'przymulanie'. |
|
|
|
 |
rufuz
Forumowicz

Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 19-08-2015, 17:42
|
|
|
xt99 napisał/a: | rufuz napisał/a: | Szklanki powiedziały pa pa od LPG ? To jednak LPG zniszczył silnik. |
Szklanki mówią 'pa pa' w silniku 4A90 i pochodnych tak na benzynie jak i lpg.
Na LPG trochęszybciej. Ale dzięki za konstruktywny komentarz w odniesieniu do moich pytań.
[ Dodano: 19-08-2015, 07:48 ]
artpla1978 napisał/a: | zapytam z czystej ciekawości: przy jakim przebiegu został założony LPG i po ilu kilometrach zaistniała potrzeba regulacji zaworów ??? |
LPG od nowości, potrzeba pojawiła się ok 70-80 tkm. Z tym że ja są tacy (np. pracownicy niektórych ASO) którzy mówili: 'Panie, przecież to super jeździ'. Ja już czułem 'przymulanie'. |
pierwsze slysze, ze w silnikach 4A90 itp siadaja szklanki na PB To nie jest jakis francuski szrot z serii DCI
w serwisach czesto nie maja wogole pojecia. kiedys przy okazji zapytalem goscia w serwisie mitsu o roznice miedzy silnikami 1.5 a 1.5T. Gosc (kierownik serwisu ! ! !) powiedzial, ze to te same silniki z jedna roznica ze 1.5T ma mocniejszy dol Jak wiadomo to sa kompletnie inne silniki. Tak wiec do serwisow bym podchodzil z ograniczonym zaufaniem. Utarlo sie, ze jak serwis to wszystko musi byc OK. Tym czasem serwisy potrafia czesto bardziej kombinowac niz jakis "pan Mietek". |
|
|
|
 |
suchy08
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 7 Skąd: xxx
|
Wysłany: 18-09-2015, 12:02
|
|
|
Przy okazji tematu regulacji zaworoz,zapytam czy robil to ktos z was samemu?mam colta 1.5 z 2006 i chcialbym sam to zrobic.mial ktos z was z tym doczynienia?ogolnie wiem co i jak,ale kazda podpowiedz(sensowna jest mile widziana)
Dzieki za wskazowki |
|
|
|
 |
|