płyn chłodzący |
Autor |
Wiadomość |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 13-05-2015, 00:25 płyn chłodzący
|
|
|
Witajcie, pewnie dla większości nie, ale są tacy dla których ilość płynu chłodzącego stwarza pewien kłopot. A raczej jak i gdzie to kontrolować.Wiemy wszyscy, że zbiornik wyrównawczy ma podziałki i to widać od strony silnika( tam sprawdzam jego poziom - powinno być w granicach min-max) Ale kilka dni temu pewien mechanik zachwiał moją wiedzę stwierdzeniem że w chłodnicy brakuje płynu. Pytam go jakim cudem skoro utrzymuję płyn w zbiorniku na odpowiednim poziomie. Na to gość odkręca korek na chłodnicy i mówi do mnie:"ale tu w chłodnicy brakuje płynu jest stanowczo za mało!!!" CZY KTOŚ MÓGŁBY MI WYJAŚNIĆ TO ZAGADNIENIE ? - gdzie w końcu sprawdzać poziom, gdzie dolewać płyn i czego (Którego poziomu i na czym) pilnować ??? No i jeśli ktoś potwierdzi, że należy sprawdzać zaglądając do chłodnicy to do jakiego poziomu tam ma sięgać ten płyn.Czy aż go zobaczę? czy może aż zacznie przelewać się wężykiem do zbiornika wyrównawczego?(z prawej strony tuż pod korkiem wlewowym chłodnicy). pozdrawiam wszystkich i liczę na oświecenie mnie w tej kwstii |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-05-2015, 08:46
|
|
|
Uzupełniając płyn chłodzący robimy to poprzez zalanie go przez korek chłodniczy i uzupełnienie w zbioprniczku wyrównawczym, w prawidlowo działającym układzie wystarczy sama kontrola zbiorniczka wyrównawczego. Zdarza sie jednak, że korek chłodniczy który działa na zasadzie wypychania lub zasysania płynu wyeksploatuje się i płyn nie bedzie uczestniczył w dwukierunkowej pracy zbiorniczka wyrównawczego.
Poziom jaki winien być w chłodnicy to wyznaczona szyjka troszkę poniżej wejścia do węzyka zbiorniczka wyrównawczego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
diament20
Forumowicz
Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 51 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 22-05-2015, 23:31
|
|
|
dziękuję za wyjaśnienia. pozdrawiam Cię robertdg |
|
|
|
 |
suchy08
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 7 Skąd: xxx
|
Wysłany: 30-08-2015, 19:56
|
|
|
Troszke inne pytanko
Czy przy spuszczaniu,wymianie plynu chlodniczego wystarczy odkrecic zaworek na spodzie chlodnicy i ze zbiornika wyrownawczego?po spuszczeniu otrzymalem jakies 3.5l a w instrukcji mowia ze wchodzi 4.6l. Napelnilem uklad i weszln 2.5l o co chodzi?podpowiedzcie.
Mysle ze z bloku trzeba spuscic,tylko gdzie?w moim saabie 9-3 jest proste bo jeden zawor przy chlodnicy,drugi widoczny w bloku i git a tu??
Dziekí |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-08-2015, 21:54
|
|
|
suchy08, zostało dużo płynu
Korek od tyłu w bloku - weź dobry klucz
Przy nalewaniu luzujesz odpowietrznik na kolanku (przy górnym wężu) i drugi na termostacie.
No i oczywiście na otwartej nagrzewnicy (grzanie na max) |
|
|
|
 |
suchy08
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 7 Skąd: xxx
|
Wysłany: 15-09-2015, 15:26
|
|
|
W sumie wlalem troche mniej jak 4l a w ksiazce pisza 4.6l na max. Ale sprawdzalem zbiornik wyrownawczy po pewnym czasie i nie bierze z niego i w chlodnicy tez ok.moze gdzies troche zostalo?
Przy spuszczaniu wykrecilem termostat,spuscilem z bloku i chlodnicy.
Dzieki za odp. |
|
|
|
 |
|