Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
płyn chłodzący
Autor Wiadomość
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 13-05-2015, 00:25   płyn chłodzący

Witajcie, pewnie dla większości nie, ale są tacy dla których ilość płynu chłodzącego stwarza pewien kłopot. A raczej jak i gdzie to kontrolować.Wiemy wszyscy, że zbiornik wyrównawczy ma podziałki i to widać od strony silnika( tam sprawdzam jego poziom - powinno być w granicach min-max) Ale kilka dni temu pewien mechanik zachwiał moją wiedzę stwierdzeniem że w chłodnicy brakuje płynu. Pytam go jakim cudem skoro utrzymuję płyn w zbiorniku na odpowiednim poziomie. :shock: Na to gość odkręca korek na chłodnicy i mówi do mnie:"ale tu w chłodnicy brakuje płynu jest stanowczo za mało!!!" CZY KTOŚ MÓGŁBY MI WYJAŚNIĆ TO ZAGADNIENIE ? - gdzie w końcu sprawdzać poziom, gdzie dolewać płyn i czego (Którego poziomu i na czym) pilnować ??? :?: No i jeśli ktoś potwierdzi, że należy sprawdzać zaglądając do chłodnicy to do jakiego poziomu tam ma sięgać ten płyn.Czy aż go zobaczę? czy może aż zacznie przelewać się wężykiem do zbiornika wyrównawczego?(z prawej strony tuż pod korkiem wlewowym chłodnicy). pozdrawiam wszystkich i liczę na oświecenie mnie w tej kwstii
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-05-2015, 08:46   

Uzupełniając płyn chłodzący robimy to poprzez zalanie go przez korek chłodniczy i uzupełnienie w zbioprniczku wyrównawczym, w prawidlowo działającym układzie wystarczy sama kontrola zbiorniczka wyrównawczego. Zdarza sie jednak, że korek chłodniczy który działa na zasadzie wypychania lub zasysania płynu wyeksploatuje się i płyn nie bedzie uczestniczył w dwukierunkowej pracy zbiorniczka wyrównawczego.
Poziom jaki winien być w chłodnicy to wyznaczona szyjka troszkę poniżej wejścia do węzyka zbiorniczka wyrównawczego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
diament20 
Forumowicz

Auto: outlander eclipse cross, colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 51
Skąd: mazowsze
Wysłany: 22-05-2015, 23:31   

dziękuję za wyjaśnienia. pozdrawiam Cię robertdg
 
 
suchy08 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: xxx
Wysłany: 30-08-2015, 19:56   

Troszke inne pytanko
Czy przy spuszczaniu,wymianie plynu chlodniczego wystarczy odkrecic zaworek na spodzie chlodnicy i ze zbiornika wyrownawczego?po spuszczeniu otrzymalem jakies 3.5l a w instrukcji mowia ze wchodzi 4.6l. Napelnilem uklad i weszln 2.5l :-( o co chodzi?podpowiedzcie.
Mysle ze z bloku trzeba spuscic,tylko gdzie?w moim saabie 9-3 jest proste bo jeden zawor przy chlodnicy,drugi widoczny w bloku i git a tu??
Dziekí
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-08-2015, 21:54   

suchy08, zostało dużo płynu :wink:
Korek od tyłu w bloku - weź dobry klucz :wink:

Przy nalewaniu luzujesz odpowietrznik na kolanku (przy górnym wężu) i drugi na termostacie.

No i oczywiście na otwartej nagrzewnicy (grzanie na max) :wink:
 
 
suchy08 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 7
Skąd: xxx
Wysłany: 15-09-2015, 15:26   

W sumie wlalem troche mniej jak 4l a w ksiazce pisza 4.6l na max. Ale sprawdzalem zbiornik wyrownawczy po pewnym czasie i nie bierze z niego i w chlodnicy tez ok.moze gdzies troche zostalo?
Przy spuszczaniu wykrecilem termostat,spuscilem z bloku i chlodnicy.
Dzieki za odp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.