Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-09-2015, 09:36   

Chłopaki - wczoraj zrobiłem 1100km na 2 razy i mi po zatankowaniu pod Łodzią w Carefourze za 1.69 zł :) diodki od poziomu gazu "zwariowały".

Po jakiś 50km od tankowania zaczęły wszystkie mrugać (tak 1Hz), a później chwilę wskazywały poziom poprawnie (4 świecące diody, potem 3, potem 2), i po 50-100km znowu 3--> 4 --> mruganie wszystkich czterech.


Zastanawiam się, czy to kwestia innego gazu (inna proporcja propanu do butanu czy jakiś "domieszek"), czy może faktycznie coś się popsuło?

Lancer jechał normalnie, spalił normalnie.
Jedyne co zauważyłem, to przez ostatni miesiąc trochę gorzej odpala (tzn. tak jakby rozrusznik zbyt wcześnie kończył kręcić wałem i silnik osiąga zbyt niskie obroty i się dławi) i silnik prezentuje trochę niższą kulturę pracy na niskich obrotach. Profilaktycznie przegoniłem go 50-70km na Pb wczoraj - czy takie przegonienie coś w ogóle daje czy zasadniczo jest bezsensowne?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-09-2015, 08:19   

RalfPi, dawno temu robiłes kontrolę luzów zaworowych :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-09-2015, 08:23   

robertdg napisał/a:
RalfPi, dawno temu robiłes kontrolę luzów zaworowych :?:

Tydzień temu - wszystkie w normie (raczej nie podejrzewam lipy serwisu), a char. samochodu zgadza się z fabryczną w zakresie istotnych z punktu widzenia napędu parametrów..
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-09-2015, 18:44   

Rafał, dokładnie tak samo wyglądały u mnie zawory. potem spadały obroty na luzie i przy wysprzęgleniu. na wysokich obrotach nic się nie działo. wtedy zaworki miały luzy na minimum, a część nawet poniżej, wymieniłem po przejechaniu kolejnych 10 czy 15 tys.
pro forma - luzy sprwdzali na zimnym silniku? czyliu oddałeś n noc, sprawdzili nast. dnia?
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-09-2015, 18:49   

Hej bastek - na Twój wpis liczyłem - oddałem gorący około 8:00, do odbioru był około 12'tej (więc zakładam, że w 3h temp. spadła wystarczająco..).

Jechać do innego serwisu?? Na jałowym mam niższe obroty (i silnik trochę bardziej wibruje) - albo układ zapłonowy (może akumulator??), albo te zawory.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 16-09-2015, 19:08   

RalfPi napisał/a:
(i silnik trochę bardziej wibruje
Wtryskiwacze LPG. Diody Ci warują, bo któryś zawór się zacina i nie ma ciśnienia w układzie. Silnik pracuje nierówno, bo jeden z cylindrów nie dostaje lub dostaje za dużo dawki gazu. Rano nie odpala prawidłowo, bo w komorze spalania jest gaz. Ja mam to w galancie. Jedź do gazownika podpiąć się pod komputer. Tak mi coś pasuje. Jakie masz wtryskiwacze?
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-09-2015, 20:11   

RalfPi napisał/a:
(więc zakładam, że w 3h temp. spadła wystarczająco..).
na tym się nie znam. u mnie p/. Jerwan naciskał, żeby wieczorem zostawić auto....
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-09-2015, 12:25   

mjsystem napisał/a:
RalfPi napisał/a:
(i silnik trochę bardziej wibruje
Wtryskiwacze LPG. Diody Ci warują, bo któryś zawór się zacina i nie ma ciśnienia w układzie. Silnik pracuje nierówno, bo jeden z cylindrów nie dostaje lub dostaje za dużo dawki gazu. Rano nie odpala prawidłowo, bo w komorze spalania jest gaz. Ja mam to w galancie. Jedź do gazownika podpiąć się pod komputer. Tak mi coś pasuje. Jakie masz wtryskiwacze?


Może być Panie Sławku :)
Dzwonię do gaziarza - jakie wtryski to nie wiem chyba BRC (klekoczą tyk-tyk-tyk).
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 17-09-2015, 12:31   

RalfPi napisał/a:
(klekoczą tyk-tyk-tyk).
Klekotać muszą, bo to elektrozaworki. Ale czy sprawne wszystkie? :wink:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-09-2015, 06:05   

mjsystem napisał/a:
RalfPi napisał/a:
(i silnik trochę bardziej wibruje
Wtryskiwacze LPG. Diody Ci warują, bo któryś zawór się zacina i nie ma ciśnienia w układzie. Silnik pracuje nierówno, bo jeden z cylindrów nie dostaje lub dostaje za dużo dawki gazu. Rano nie odpala prawidłowo, bo w komorze spalania jest gaz. Ja mam to w galancie. Jedź do gazownika podpiąć się pod komputer. Tak mi coś pasuje. Jakie masz wtryskiwacze?


Co do wariowania diod - to miałem to pierwszy raz (lewy gaz na Carefourze? )
Co do wtrysków i gazu - przełączyłem wielkiego wodza Mitasupashi przez wjazdem do garażu na Pb - zobaczymy jak odpali.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 18-09-2015, 08:41   

RalfPi napisał/a:
Co do wariowania diod - to miałem to pierwszy raz (lewy gaz na Carefourze? )
Być może zanieczyszczony i zapchał się lub zatarł zaworek. Przerabiałem to niedawno na InterMarche w Białogardzie.
RalfPi napisał/a:
Co do wtrysków i gazu - przełączyłem wielkiego wodza Mitasupashi przez wjazdem do garażu na Pb - zobaczymy jak odpali.
Pojeździj na Pb troszkę więcej. Z odpalaniem może być róznie, bo jak zaworek puszcza gaz, to może zapalić z opóźnieniem i zaśmierdzi Ci gazem. :wink:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-09-2015, 22:17   

EDIT (czyli telepanie na zimnym przy ruszaniu/puszczaniu sprzęgła) - magiczny (bo się sam naprawia) wódz Mitasubiszi znowu na chodzie, ale nie do końca - ewidentnie stwierdziłem zapach benzyny (bardzo intesywny) przy wyjeździe z garażu- wcześniej (a mam to od 2-3 miesięcy) na 100% tego nie było - czyżby coś z układem zapłonowym nie tak - a może jakiś wtrysk mi przepuszcza od gazu (tylko skąd zapach benzyny..?) I nieprawidłowe zapalnie też by świadczyło o chwilowej pracy na 3 cylindrach (czyli nieprawidłowym zapłonie).
Ostatnio zmieniony przez RalfPi 19-09-2015, 21:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 19-09-2015, 17:26   

Witam,

Pytanie dla posiadaczy instalacji brc sequent 24.11 - jaki reduktor jest zamontowany w waszym aucie ?
_________________
forever young
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-09-2015, 09:10   

RalfPi, nie wiem czy wniosę coś do dyskusji, ale mamy taką samą instalkę brc24.11, tyle że ja w Ibizie. I powiem Ci, że mam od jakiegoś roku dokładnie to samo.
Czasami zdarza się, że cztery diodki migają, zaraz po zatankowaniu, albo po wypaleniu 3/4 baku przy około 200-240 km przebiegu na baku. Obserwuję ciężkie zapalanie na zostawionym aucie po nocy (na gazie). Jak zostawiałem na bence, to chyba szybciej zaskakiwał. Sprawdzę to jeszcze w tym tygodniu - będę wyłączał na bence. Mam akurat przegląd gazu przy 60tys, więc będę cisnął specjalistę co się dzieje. Na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów. Odpala od kopa.
Wymieniłem wszystkie świece, olej, filtry i zaobserowałem zjawisko ferrocenu (na stronce boscha można to ładnie zobaczyć - taki brunatny nalot) na dwóch świecach (skrajne czyste). Podobno wynika to z zażelazienia paliwa. Temat dziwny i trudny do rozwiązania i nie wiem, czy ma to coś wspólnego z tym cięższym odpalaniem po nocy z gazu. A w aucie 3 letnim takie problemy nie powinny mieć miejsca, a stoi w garażu - nie ma dużej wilgoci w powietrzu po nocy... hmm... :shock:
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-09-2015, 10:00   

Witaj - jak najbardziej wniosłeś - ja też zadzwonię do swojego gazownika i spróbuję sprawę wyjaśnić.

(Może mamy jakiś syf w baku i trzeba by było stare zlać i zalać świerzynkę?) Mój ma 5 lat, również garażowany.
Golotheman - też Ci zajeżdża benzyną w garażu? czy nie zanotowałeś tego efektu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.