[Cari 1.8 GDI] Brak zapłonu na czwartym cylindrze. |
Autor |
Wiadomość |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 18-09-2015, 21:10 [Cari 1.8 GDI] Brak zapłonu na czwartym cylindrze.
|
|
|
Od dwóch tygodni walczę ze swoim samochodem.
Czwarty cylinder jest martwy, napięcie dochodzi do cewki, iskra jest.
Paliwo dochodzi ale świeca jest zalana.Nie wiem olejem, czy benzyną.
Próba olejowa zrobiona więc pierścienie i ewentualną dziurę w tłoku wykluczam.
Wtryskiwacze są ok, CE się nie zapala.Nie ma reakcji po odłączeniu wtyczki od cewki.
Ciśnienie paliwa na pompie WC jest książkowe.Próbowałem wymigać kod błędu ale sterownik ma mnie w nosie i nie chce się załączyć w tryb diagnostyczny.
Ręce mi już opadają, bo pomysłów brak.
Możliwe jest, że sterownik padł i zalewa tylko jeden cylinder ?
[ Dodano: 19-09-2015, 13:56 ]
Może ktoś wie czy wystarczy kupić sam sterownik, czy trzeba mieć cały komplet(sterownik, centralka immo i transponder)? |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-09-2015, 17:35
|
|
|
Iskra jest taka sama jak na pozostałych cylindrach? Zamień cewki miejscami, tak wykluczysz awarię cewki. |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 19-09-2015, 18:10
|
|
|
Iskra jest ok.Cewki zamieniałem miejscami oraz podłączałem inne.
[ Dodano: 20-09-2015, 18:55 ]
Zrobiłem Okazała się pierdoła i jest mi wstyd, że wcześniej na to nie wpadłem
Winne okazały się za duże przerwy na świecach Iskra była ok więc z góry założyłem poprawne działanie świec |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 20-09-2015, 19:27
|
|
|
wszystkie świece miały za dużą szczelinę, czy tylko ta jedna? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 20-09-2015, 21:13
|
|
|
Wszystkie ale ta jedna największą.
[ Dodano: 22-09-2015, 22:04 ]
Wymieniłem świece i powyżej 3000 obr zaczęła dymić.
Wcina olej czego wczesniej nie było.
Można wymienić uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy?
[ Dodano: 24-09-2015, 19:23 ]
Już wiem wszystko.Strzelił pierścień lub pierścienie.Dzisiaj się posypały do końca.
Szkoda, bo bardzo lubię ten samochód.Teraz mam dylemat czy sprzedać auto a może wymienić silnik |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-09-2015, 19:56
|
|
|
A to już zależy co Ci się bardziej opłaca, ja tam osobiście dał bym sobie spokój z takim silnikiem no chyba że pokusił byś się o np. wrzucenie 2,5 V6 |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-09-2015, 20:51
|
|
|
Jak kto lubi, według mnie jest to najrozsądniejszy silnik w tym aucie ale rozsądek nie zawsze bierze górę w podejmowaniu takiej decyzji |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-09-2015, 21:24
|
|
|
Borysław napisał/a: | Może wrzucę 1,6 i podtruję LPG |
Ale wtedy o ile się orientuję także wymiana skrzyni.
plecho1 napisał/a: | według mnie jest to najrozsądniejszy silnik w tym aucie |
To ja jednak wolę 1.8 SOHC. W sumie to samo, co 1.6, ale jednak kilka KM więcej, i tak samo można podtlenek LPG założyć |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25-09-2015, 20:59
|
|
|
To ja już bym wolał ten :
http://allegro.pl/volvo-s...5680842815.html
Silnik z Volvo V40/S40 bez problemu powinien dać się przełożyć. 200 KM
Hmmm...a nad tym to ja się zastanowię - silnik jest w Chorzowie :
http://allegro.pl/silnik-...5119630818.html |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 25-09-2015, 23:43
|
|
|
Jeszcze zainwestuj w panewki i uszczelkę pod głowicą, bo to bolączka tych silników.
Lepszy jest B20FT lub B20GT ale nie ma szans aby ten drugi się zmieścił. |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
|