Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Brak zapłonu na czwartym cylindrze.
Autor Wiadomość
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 18-09-2015, 21:10   [Cari 1.8 GDI] Brak zapłonu na czwartym cylindrze.

Od dwóch tygodni walczę ze swoim samochodem.
Czwarty cylinder jest martwy, napięcie dochodzi do cewki, iskra jest.
Paliwo dochodzi ale świeca jest zalana.Nie wiem olejem, czy benzyną.
Próba olejowa zrobiona więc pierścienie i ewentualną dziurę w tłoku wykluczam.
Wtryskiwacze są ok, CE się nie zapala.Nie ma reakcji po odłączeniu wtyczki od cewki.
Ciśnienie paliwa na pompie WC jest książkowe.Próbowałem wymigać kod błędu ale sterownik ma mnie w nosie i nie chce się załączyć w tryb diagnostyczny.
Ręce mi już opadają, bo pomysłów brak.
Możliwe jest, że sterownik padł i zalewa tylko jeden cylinder ?

[ Dodano: 19-09-2015, 13:56 ]
Może ktoś wie czy wystarczy kupić sam sterownik, czy trzeba mieć cały komplet(sterownik, centralka immo i transponder)?
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-09-2015, 17:35   

Iskra jest taka sama jak na pozostałych cylindrach? Zamień cewki miejscami, tak wykluczysz awarię cewki.
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 19-09-2015, 18:10   

Iskra jest ok.Cewki zamieniałem miejscami oraz podłączałem inne.

[ Dodano: 20-09-2015, 18:55 ]
Zrobiłem :D Okazała się pierdoła i jest mi wstyd, że wcześniej na to nie wpadłem :(
Winne okazały się za duże przerwy na świecach :roll: Iskra była ok więc z góry założyłem poprawne działanie świec :oops:
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 20-09-2015, 19:27   

wszystkie świece miały za dużą szczelinę, czy tylko ta jedna?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 20-09-2015, 21:13   

Wszystkie ale ta jedna największą.

[ Dodano: 22-09-2015, 22:04 ]
Wymieniłem świece i powyżej 3000 obr zaczęła dymić.
Wcina olej czego wczesniej nie było.
Można wymienić uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy?

[ Dodano: 24-09-2015, 19:23 ]
Już wiem wszystko.Strzelił pierścień lub pierścienie.Dzisiaj się posypały do końca.
Szkoda, bo bardzo lubię ten samochód.Teraz mam dylemat czy sprzedać auto a może wymienić silnik :roll:
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-09-2015, 19:56   

A to już zależy co Ci się bardziej opłaca, ja tam osobiście dał bym sobie spokój z takim silnikiem no chyba że pokusił byś się o np. wrzucenie 2,5 V6 :)
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 24-09-2015, 20:26   

Może wrzucę 1,6 i podtruję LPG :)
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-09-2015, 20:51   

Jak kto lubi, według mnie jest to najrozsądniejszy silnik w tym aucie ale rozsądek nie zawsze bierze górę w podejmowaniu takiej decyzji :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-09-2015, 21:24   

Borysław napisał/a:
Może wrzucę 1,6 i podtruję LPG :)

Ale wtedy o ile się orientuję także wymiana skrzyni.
plecho1 napisał/a:
według mnie jest to najrozsądniejszy silnik w tym aucie

To ja jednak wolę 1.8 SOHC. W sumie to samo, co 1.6, ale jednak kilka KM więcej, i tak samo można podtlenek LPG założyć ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 24-09-2015, 23:24   

1.8 byłby faktycznie dobrym rozwiązaniem ale mam już drugi silnik.Muszę jechać go zobaczyć i odpalić przed zakupem.
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-09-2015, 20:34   

Wcale nie żartowałem z tym 2,5, prawdopodobnie nawet skrzyni nie trzeba by było wymieniać http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46228
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-09-2015, 20:59   

To ja już bym wolał ten :
http://allegro.pl/volvo-s...5680842815.html
Silnik z Volvo V40/S40 bez problemu powinien dać się przełożyć. 200 KM ;)
Hmmm...a nad tym to ja się zastanowię - silnik jest w Chorzowie :
http://allegro.pl/silnik-...5119630818.html
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 25-09-2015, 23:43   

Jeszcze zainwestuj w panewki i uszczelkę pod głowicą, bo to bolączka tych silników.
Lepszy jest B20FT lub B20GT ale nie ma szans aby ten drugi się zmieścił.
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.