Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 21-09-2013, 19:44   [CK1A 1.3] Problem z ładowaniem

Problemy z odpalaniem rano mam odkąd kupiłem to kochane autko. Najpierw winą obarczono akumulator, wymieniono na nowy i to samo. Potem radio, które w trybie standby pobiera zbyt dużo prądu - problem wyeliminowano, jednak w dalszym ciągu od czasu do czasu był problem z odpalaniem. Zatem stwierdziłem, że przez coś musi ten prąd uciekać. W poszukiwaniu miernika cęgowego trafiłem do pewnego znajomego, który zrobił mi odpowiednie pomiary na akumulatorze.

Okazało się wówczas, że alternator nie doładowuje odpowiednio akumulatora, jednak przypadek jest nietypowy: zaraz po odpaleniu ładowanie na biegu jałowym jest bardzo dobre - 14coś. Jednak po chwili spada ono do jakichś 12,5V. Po przygazowaniu podskoczy do normy po czym znów spadnie do tych 12,5V. Dodam, że to wszystko było sprawdzane bez włączonych odbiorników prądu (światła wyłączone, radio wyłączone, wszystko co mogłoby pobierać prąd powyłączane).

Diagnoza: regulator napięcia do wymiany, ewentualnie cały alternator. Czy ktoś studiował już taki przypadek?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-09-2013, 20:37   

Na początku sprawdź główne masy, od akumulatora do silnika i od akumulatora do karoserii. Często rdzewieją lub śniedzieją ich połaczenia przez co mogą się pojawić takie problemy jak u Ciebie. Jeśli to jednak wina alternatora, to najprawdopodobniej masz podpalone uzwojenie stojana lub padła któraś z diod w układzie prostowniczym. Ja jednak stawiam na słabą masę.
 
 
grumens 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1,8 143 KM, Benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 03-01-2015, 09:35   Regulator napięcia - wartości ładowania

Witam Panowie,

Czy podane przez mnie wartości ładowania są w normie, czy wskazują na uszkodzenie regulatora napięcia?

Bez obciążenia: 14,61 V
Pod obciążeniem: 14,52 V

Z góry dziękuje za odpowiedź.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2015, 09:39   

Jezeli pomiar wykonany przy obecnych temperaturach (w okolicach 0 ) to trochę za wysoko
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
grumens 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1,8 143 KM, Benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 03-01-2015, 09:53   

dziękuję za szybką odpowiedź. Tak myślałem, że winny jest regulator. Wobec tego moje ostatnie pytanie. Wymiana samego regulatora wchodzi w grę, czy cały alternator kwalifikuje się do wymiany?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2015, 18:12   

Da sie wymienić sam regulator ale uprzednio nalezy sprawdzić połaczenia elektryczne i reszte podzespołów alternatora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-01-2015, 18:38   

Warto też sprawdzić stan baterii w mierniku. U siebie miałem kiedyś taką sytuację, że miernik z prawie wyczerpana baterią zawyżał wskazanie napięcia o około 1V.
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 05-01-2015, 08:34   

grumens - bardzo dobre, nic nie ruszaj.
 
 
grumens 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1,8 143 KM, Benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 05-01-2015, 13:19   

Dziękuję za odpowiedzi. @KsiadzRobak: Faktycznie, jeżeli napięcia są w porządku, to nie ma sensu wymieniać działającego regulatora.
 
 
Perman 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CK1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 10-10-2015, 20:20   

Kolego Instru, jak sobie poradziłeś z problemem ładowania? Bo mam takie same objawy
Po uruchomieniu silnika 14,5 a po chwili spada do 12,5
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-10-2015, 22:14   

Sprawdź jak włączysz światła lub jakiś odbiornik elektryczny.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Perman 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CK1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 11-10-2015, 20:35   

Włączenie świateł albo radia nic nie zmienia. Jest około 12.5 V
Po przygazowaniu wzrasta do około 14.5 a potem znowu spada. Sprawdzałem nawet na innym akumulatorze i jest to samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.