[CK1A 1.3] Problem z ładowaniem |
Autor |
Wiadomość |
Instru
Forumowicz www.aerografit.pl

Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 78 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 21-09-2013, 19:44 [CK1A 1.3] Problem z ładowaniem
|
|
|
Problemy z odpalaniem rano mam odkąd kupiłem to kochane autko. Najpierw winą obarczono akumulator, wymieniono na nowy i to samo. Potem radio, które w trybie standby pobiera zbyt dużo prądu - problem wyeliminowano, jednak w dalszym ciągu od czasu do czasu był problem z odpalaniem. Zatem stwierdziłem, że przez coś musi ten prąd uciekać. W poszukiwaniu miernika cęgowego trafiłem do pewnego znajomego, który zrobił mi odpowiednie pomiary na akumulatorze.
Okazało się wówczas, że alternator nie doładowuje odpowiednio akumulatora, jednak przypadek jest nietypowy: zaraz po odpaleniu ładowanie na biegu jałowym jest bardzo dobre - 14coś. Jednak po chwili spada ono do jakichś 12,5V. Po przygazowaniu podskoczy do normy po czym znów spadnie do tych 12,5V. Dodam, że to wszystko było sprawdzane bez włączonych odbiorników prądu (światła wyłączone, radio wyłączone, wszystko co mogłoby pobierać prąd powyłączane).
Diagnoza: regulator napięcia do wymiany, ewentualnie cały alternator. Czy ktoś studiował już taki przypadek? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-09-2013, 20:37
|
|
|
Na początku sprawdź główne masy, od akumulatora do silnika i od akumulatora do karoserii. Często rdzewieją lub śniedzieją ich połaczenia przez co mogą się pojawić takie problemy jak u Ciebie. Jeśli to jednak wina alternatora, to najprawdopodobniej masz podpalone uzwojenie stojana lub padła któraś z diod w układzie prostowniczym. Ja jednak stawiam na słabą masę. |
|
|
|
 |
grumens
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1,8 143 KM, Benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 03-01-2015, 09:35 Regulator napięcia - wartości ładowania
|
|
|
Witam Panowie,
Czy podane przez mnie wartości ładowania są w normie, czy wskazują na uszkodzenie regulatora napięcia?
Bez obciążenia: 14,61 V
Pod obciążeniem: 14,52 V
Z góry dziękuje za odpowiedź. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2015, 09:39
|
|
|
Jezeli pomiar wykonany przy obecnych temperaturach (w okolicach 0 ) to trochę za wysoko |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
grumens
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1,8 143 KM, Benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 03-01-2015, 09:53
|
|
|
dziękuję za szybką odpowiedź. Tak myślałem, że winny jest regulator. Wobec tego moje ostatnie pytanie. Wymiana samego regulatora wchodzi w grę, czy cały alternator kwalifikuje się do wymiany? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2015, 18:12
|
|
|
Da sie wymienić sam regulator ale uprzednio nalezy sprawdzić połaczenia elektryczne i reszte podzespołów alternatora |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-01-2015, 18:38
|
|
|
Warto też sprawdzić stan baterii w mierniku. U siebie miałem kiedyś taką sytuację, że miernik z prawie wyczerpana baterią zawyżał wskazanie napięcia o około 1V. |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 05-01-2015, 08:34
|
|
|
grumens - bardzo dobre, nic nie ruszaj. |
|
|
|
 |
grumens
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1,8 143 KM, Benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 05-01-2015, 13:19
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. @KsiadzRobak: Faktycznie, jeżeli napięcia są w porządku, to nie ma sensu wymieniać działającego regulatora. |
|
|
|
 |
Perman
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CK1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 10-10-2015, 20:20
|
|
|
Kolego Instru, jak sobie poradziłeś z problemem ładowania? Bo mam takie same objawy
Po uruchomieniu silnika 14,5 a po chwili spada do 12,5 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20980 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-10-2015, 22:14
|
|
|
Sprawdź jak włączysz światła lub jakiś odbiornik elektryczny. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Perman
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CK1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 11-10-2015, 20:35
|
|
|
Włączenie świateł albo radia nic nie zmienia. Jest około 12.5 V
Po przygazowaniu wzrasta do około 14.5 a potem znowu spada. Sprawdzałem nawet na innym akumulatorze i jest to samo. |
|
|
|
 |
|