Jak zwiększyć prześwit outlander |
Autor |
Wiadomość |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-10-2015, 11:04 Jak zwiększyć prześwit outlander
|
|
|
Witam
Czy ktoś prubował zwiększyć prześwit o jakieś 3-5 cm ? |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 11-10-2015, 18:29
|
|
|
Większy przeswit to większe spalanie oraz mniejsza stabilność na szybko pokonywanych zakrętach,możliwe też zwiększone "nurkowanie" przy hamowaniu.
Kompromisowym sposobem jest demontaż ławeczki dla 3 rzędu siedzeń ( minus 25 kg z bagażnika) i założenie dodatkowych sprężyn na tył (np. Mad). Zysk na prześwicie z tyłu 1-2 cm, auto nie "siada" pod obciążeniem i lepiej się prowadzi na nierównej nawierzchni. Cena sprężyn i montażu nie wygórowana. Niestety po 4 latach widzę korozję na dodatkowych spręzynach - ori wyglądają lepiej... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-10-2015, 19:31
|
|
|
Myślałem bardziej o dystansach wstawionych pod sprężyny. Czy ktoś ma takie doświadczenia którymi chciałby się podzielić ? |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-10-2015, 22:44
|
|
|
Zapomnij o takim druciarstwie, chyba że chcesz skończyć kiedyś w rowie po pęknięcia sprężyny |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-10-2015, 23:23
|
|
|
Szef24 napisał/a: | Zapomnij o takim druciarstwie, chyba że chcesz skończyć kiedyś w rowie po pęknięcia sprężyny |
Nie wiem jaki związek ma pęknięcie sprężyny po wystawienieu dystansu pod lub nad nią. Przecież nie ingeruje w zakres jej pracy |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-10-2015, 07:52
|
|
|
Wstawienie dystansu przecież ingeruje w zakres pracy sprężyny - zwiększa jej napięcie. Aby zwiększyć prześwit to trzeba wymienić i sprężyny, i amortyzatory. O ile wstawiając dystanse druciarsko załatwisz kwestię dłuższych sprężyn, o tyle nie przedłużasz w ten sposób amortyzatorów. Same dystanse głównie utwardzają, a nie zwiększają prześwit. W Superbie mam fabrycznie zwiększony prześwit o 2 cm - inne są nie tylko sprężyny, ale i amorki. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 16-10-2015, 19:36
|
|
|
w skodach montuje sie tulejki 2cm grubości. W necie o tym pisze. coś takiego mozna dac w outku na przód. Z tylu przewaznie są gumy nad sprężynami. W mercedesach jest kilka grubości w zależności czy wersja sport czy classic . Ja po kupnie tez bede podnosil ;D |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-10-2015, 23:07
|
|
|
visitor napisał/a: | w skodach montuje sie tulejki 2cm grubości. W necie o tym pisze. coś takiego mozna dac w outku na przód. Z tylu przewaznie są gumy nad sprężynami. W mercedesach jest kilka grubości w zależności czy wersja sport czy classic . Ja po kupnie tez bede podnosil ;D |
gdzie się montuje te tuleje? podeślij link gdzie to można obejrzeć? |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 17-10-2015, 18:54
|
|
|
na allegro są tulejki aluminiowe do skody. w skodach podnoszą auto i masz wersje scout. Nie mam rysunku jak to montują. Ale mcperson jest taki sam kwestia tylko średnicy tulejki.
www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69 |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-10-2015, 20:24
|
|
|
visitor napisał/a: | w skodach podnoszą auto i masz wersje scout | wersja scout ma inne amortyzatory i sprężyny, a nie wstawiane jakieś tulejki. Też mam pakiet na bezdroża i zupełnie inne zawieszenie niż seria. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 18-10-2015, 00:07
|
|
|
Jeżeli jesteś pewny 100% to ok
Nie mam jak sprawdzic nr elementów zawieszenia między wersją scout a zwykłą.
Jednak pomysł jest ciekawy i warto spróbowac z tulejką którą dorobi każdy tokarz |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-10-2015, 09:34
|
|
|
Nie pamietam juz jak to dokladnie wyglada ale jesli ta tulejka nie powoduje scisniecia sprezyny a tym samym utwardzenia zawieszenia ( nie pamietam czy talerzyk zatrzymuje sie na felcu amorka czy schodzi nizej a do felca dochodzi dopiero nakretka ) to patent moze i wart uwagi. Zastanawia mnie jak wyglada wtedy kwestia ustawienia katow zawieszenia |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 06-11-2015, 17:54
|
|
|
Nikt nie wspomniał o większych kołach. Na początek przy 18-tkach dać opony o wyższym profilu. Wygląd będzie bardziej offroadowy. |
|
|
|
 |
jurellas
Forumowicz

Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: SBL
|
Wysłany: 12-11-2015, 08:36
|
|
|
Przy wymianie opon na wyższe trzeba się liczyc z innym obwodem koła co przekłada się na przekłamanie licznika / pokonujesz 100km a licznik wskaże np 85km /już nie wspominając o innych parametrach. |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 13-11-2015, 22:38
|
|
|
225/60 r18 przy tych oponach na każde 100km przejedziesz rzeczywiste 103,9km
także bez przesady - warto rozważyć jeżeli sa wogóle takie opony |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
|