Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zwiększyć prześwit outlander
Autor Wiadomość
hucker 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-10-2015, 11:04   Jak zwiększyć prześwit outlander

Witam
Czy ktoś prubował zwiększyć prześwit o jakieś 3-5 cm ?
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 11-10-2015, 18:29   

Większy przeswit to większe spalanie oraz mniejsza stabilność na szybko pokonywanych zakrętach,możliwe też zwiększone "nurkowanie" przy hamowaniu.
Kompromisowym sposobem jest demontaż ławeczki dla 3 rzędu siedzeń ( minus 25 kg z bagażnika) i założenie dodatkowych sprężyn na tył (np. Mad). Zysk na prześwicie z tyłu 1-2 cm, auto nie "siada" pod obciążeniem i lepiej się prowadzi na nierównej nawierzchni. Cena sprężyn i montażu nie wygórowana. Niestety po 4 latach widzę korozję na dodatkowych spręzynach - ori wyglądają lepiej...
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
hucker 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-10-2015, 19:31   

Myślałem bardziej o dystansach wstawionych pod sprężyny. Czy ktoś ma takie doświadczenia którymi chciałby się podzielić ?
 
 
Szef24 
Forumowicz

Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 61
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-10-2015, 22:44   

Zapomnij o takim druciarstwie, chyba że chcesz skończyć kiedyś w rowie po pęknięcia sprężyny
 
 
hucker 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-10-2015, 23:23   

Szef24 napisał/a:
Zapomnij o takim druciarstwie, chyba że chcesz skończyć kiedyś w rowie po pęknięcia sprężyny

Nie wiem jaki związek ma pęknięcie sprężyny po wystawienieu dystansu pod lub nad nią. Przecież nie ingeruje w zakres jej pracy
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-10-2015, 07:52   

Wstawienie dystansu przecież ingeruje w zakres pracy sprężyny - zwiększa jej napięcie. Aby zwiększyć prześwit to trzeba wymienić i sprężyny, i amortyzatory. O ile wstawiając dystanse druciarsko załatwisz kwestię dłuższych sprężyn, o tyle nie przedłużasz w ten sposób amortyzatorów. Same dystanse głównie utwardzają, a nie zwiększają prześwit. W Superbie mam fabrycznie zwiększony prześwit o 2 cm - inne są nie tylko sprężyny, ale i amorki.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 16-10-2015, 19:36   

w skodach montuje sie tulejki 2cm grubości. W necie o tym pisze. coś takiego mozna dac w outku na przód. Z tylu przewaznie są gumy nad sprężynami. W mercedesach jest kilka grubości w zależności czy wersja sport czy classic . Ja po kupnie tez bede podnosil ;D
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
hucker 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-10-2015, 23:07   

visitor napisał/a:
w skodach montuje sie tulejki 2cm grubości. W necie o tym pisze. coś takiego mozna dac w outku na przód. Z tylu przewaznie są gumy nad sprężynami. W mercedesach jest kilka grubości w zależności czy wersja sport czy classic . Ja po kupnie tez bede podnosil ;D

gdzie się montuje te tuleje? podeślij link gdzie to można obejrzeć?
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 17-10-2015, 18:54   

na allegro są tulejki aluminiowe do skody. w skodach podnoszą auto i masz wersje scout. Nie mam rysunku jak to montują. Ale mcperson jest taki sam kwestia tylko średnicy tulejki.
www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-10-2015, 20:24   

visitor napisał/a:
w skodach podnoszą auto i masz wersje scout
wersja scout ma inne amortyzatory i sprężyny, a nie wstawiane jakieś tulejki. Też mam pakiet na bezdroża i zupełnie inne zawieszenie niż seria.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 18-10-2015, 00:07   

Jeżeli jesteś pewny 100% to ok :)
Nie mam jak sprawdzic nr elementów zawieszenia między wersją scout a zwykłą.
Jednak pomysł jest ciekawy i warto spróbowac z tulejką którą dorobi każdy tokarz :D
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
Szef24 
Forumowicz

Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 61
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-10-2015, 09:34   

Nie pamietam juz jak to dokladnie wyglada ale jesli ta tulejka nie powoduje scisniecia sprezyny a tym samym utwardzenia zawieszenia ( nie pamietam czy talerzyk zatrzymuje sie na felcu amorka czy schodzi nizej a do felca dochodzi dopiero nakretka ) to patent moze i wart uwagi. Zastanawia mnie jak wyglada wtedy kwestia ustawienia katow zawieszenia
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 06-11-2015, 17:54   

Nikt nie wspomniał o większych kołach. Na początek przy 18-tkach dać opony o wyższym profilu. Wygląd będzie bardziej offroadowy.
 
 
jurellas 
Forumowicz


Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: SBL
Wysłany: 12-11-2015, 08:36   

Przy wymianie opon na wyższe trzeba się liczyc z innym obwodem koła co przekłada się na przekłamanie licznika / pokonujesz 100km a licznik wskaże np 85km /już nie wspominając o innych parametrach.
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 13-11-2015, 22:38   

225/60 r18 przy tych oponach na każde 100km przejedziesz rzeczywiste 103,9km
także bez przesady - warto rozważyć :) jeżeli sa wogóle takie opony
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.