Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9 DID] Sworzeń przedniego wahacza
Autor Wiadomość
vidus19790805 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1.8 gdi elegance 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 174
Skąd: Mielec / Tarnobrzeg
Wysłany: 28-07-2009, 06:40   

witjcie .....wichura ma sporo racji nawe bym powiedzial 99% spaw bedzie trzymał tylko musza ndlac materiału i dokładnie obspawac...uwazaj klego takie zabiegi mogą zabolec ....co nie znaczy ze zle zrobiłes ja mam tak samo gdyz wachacz juz jest do wymiany .............co do zbierznosci jka uwazasz ja zrobilem po zmianie sw :biggrin: orzni ..pozdro
_________________
Nie ma to jak Mitsubishi
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 28-07-2009, 08:08   

Był napawany (w środku).
Z tym spawaniem to trzeba uważać - uczuliłem ich a na to, jeżeli chcą spawać dookoła, to trzeba robić częste przerwy w celu ochłodzenia sworznia. Inaczej popalą wszystko w środku sworznia.
A miało byćtak pięknie...No cóż, producent ZALECA wymianę całego wahacza.

Zobaczymy, dzisiaj mają mi to poprawić.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
vidus19790805 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1.8 gdi elegance 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 174
Skąd: Mielec / Tarnobrzeg
Wysłany: 28-07-2009, 22:09   

masz racje wymiana wachacza jest najleprza tylko ze jak juz wymienisz o dwa a dwato kosz 600 zl a to juz czuc ,,,,wiec dlatego dozuje sie bezpieczenstwo a czasamio niewarto pozdrawiam
_________________
Nie ma to jak Mitsubishi
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 09-10-2009, 19:23   ryzykanci z was

czy ktoś z was wie jaki wpływ ma wysoka temperatura na stal albo staje się krucha jak szkło albo z kolei miękka jak szmata, skoro producent skonstruował to w takiej postaci ma to coś na celu wymiana i spawanie sworzni to moim zdaniem skąpstwo na którym można się "przejechać" i zrobić (odpukać) sobie swoim bliskim i innym krzywdę,
 
 
tlustychris 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 GLS TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 27
Skąd: lublin
Wysłany: 23-06-2010, 22:50   

takie pytanie małe:
wymieniam sobie łożyska i przy okazji zobaczylem ze sworzeń wahacza juz lekko wyrobiony i pasowalo by zmienic. tylko problmm mam jak sie za to zabrac jaknie widac zadnej sruby od spodu czy cos. to jest jakos wprasowane czy jak??
pomozcie jak to zrobic

carisma 1.9 TD 98r
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-06-2010, 22:55   

Wprasowany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 13-10-2015, 21:32   

Zabawię się w górnika i pozwolę sobie odkopać temat. Jako, że w mojej Cari coś zaczęło okazjonalnie stukać z przodu to przewiozłem się do mechanika żeby obmacał temat i diagnoza była następująca: kończy się sworzeń w wahaczu lewym z przodu;

Tak więc pojawia się teraz pytanie co kupić? Myślałem nad zakupem wahacza FEBI Bilstein, widziałem je w cenie ~200pln / szt. Może się ktoś podzielić jakaś opinią ? Albo sugestią co innego wziąć we w miarę przyzwoitej cenie ?

W tzw. międzyczasie myślałem nad regeneracją ale po pierwsze, nie wiem co tam jest założone (czy oryginał czy jakiś chiński badziew, auto kupiłem jak miało 294tyś przebiegu), a po drugie zakład oferujący takie usługi w mojej okolicy ma w większości kiepskie opinie więc wolę nie ryzykować mojego zdrowia dla 100pln.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-10-2015, 22:17   

FredPL napisał/a:
FEBI Bilstein, widziałem je w cenie ~200pln / szt.
Nic tylko brać.
FredPL napisał/a:
auto kupiłem jak miało 294tyś przebiegu
Sworzeń może być jeszcze oryginalny.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 18-10-2015, 22:05   

Można spokojnie bez nerwów inwestować ? Ok, a jak stary okaże się oryginalny to pomyślę czy by nie dać gdzieś do regeneracji ale w jakieś zaufane miejsce ;) Nawiasem mówiąc to jest temat dopiero do robienia na grudzień bo w listopadzie wymieniam pompę wtryskową ale już wypytuję bo robię rozpiskę zakupów :D

EDIT:

Orientuje się ktoś czy zawieszenie w Cari po lifcie jest takie samo jak w Volvo S40/V40 po lifcie ? Pytam bo widziałem na forum Volvo, że Lemforder produkuje sworzeń, który idealnie pasuje w miejsce starego w wahaczu i nie trzeba napawać itd. żeby go zamontować. A pasuje ponoć idealnie dla tego, że jest minimalnie większy od oryginalnego.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-10-2015, 12:06   

FredPL napisał/a:
Można spokojnie bez nerwów inwestować ?
Tak.
FredPL napisał/a:
Ok, a jak stary okaże się oryginalny to pomyślę czy by nie dać gdzieś do regeneracji ale w jakieś zaufane miejsce
Ja w żony Space Starze wymieniłem oba sam. One są w oryginale wprasowywane. Zamontowałem sworznie hiszpańskiej firmy RTS, drogie jak diabli, ale ponoć trwałe. Koszt 72 zł/szt. Na razie śmigają :wink:
 
 
dmaciekd 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-2015, 21:34   

Carisma po lifcie ma takie samo zawieszenie jak Space Star, w V40/S40 jest inne zawieszenie. Czy sam sworzeń z V40 się zmieści to nie wiem. Jeśli chodzi o wahacz Febi za 200 zł, to cena jest podejrzanie niska, więc albo ktoś sprzedaje na zerowej marży albo wahacz jest niewiadomego pochodzenia. Sprawdź to dokładnie przed zakupem.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 26-10-2015, 19:05   

Dokładniej 230plnów w iparts. Nawiasem mówiąc nie wiem czemu wahacz na stronę kierowcy jest tańszy o 70 pln od tego na stronę pasażera :D
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-10-2015, 20:28   

Pewnie dlatego, że pobocza mamy dziurawe to częściej pada zawieszenie od strony pasażera :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
dmaciekd 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-10-2015, 20:57   

15% to spora różnica :) Jeśli chodzi o różnicę w cenie między lewym a prawym, to jeden może być np ze starej dostawy, albo wyprzedaży magazynowej, a drugi z nowej dostawy - stąd najczęściej biorą się takie różnice, bo przecież wahacze są jakby lustrzanym odbiciem, zrobione z tego samego materiały i tej samej ilości materiału :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.