[Cari 1.9 DID] Sworzeń przedniego wahacza |
Autor |
Wiadomość |
vidus19790805
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.8 gdi elegance 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 174 Skąd: Mielec / Tarnobrzeg
|
Wysłany: 28-07-2009, 06:40
|
|
|
witjcie .....wichura ma sporo racji nawe bym powiedzial 99% spaw bedzie trzymał tylko musza ndlac materiału i dokładnie obspawac...uwazaj klego takie zabiegi mogą zabolec ....co nie znaczy ze zle zrobiłes ja mam tak samo gdyz wachacz juz jest do wymiany .............co do zbierznosci jka uwazasz ja zrobilem po zmianie sw orzni ..pozdro |
_________________ Nie ma to jak Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 28-07-2009, 08:08
|
|
|
Był napawany (w środku).
Z tym spawaniem to trzeba uważać - uczuliłem ich a na to, jeżeli chcą spawać dookoła, to trzeba robić częste przerwy w celu ochłodzenia sworznia. Inaczej popalą wszystko w środku sworznia.
A miało byćtak pięknie...No cóż, producent ZALECA wymianę całego wahacza.
Zobaczymy, dzisiaj mają mi to poprawić. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
vidus19790805
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.8 gdi elegance 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 174 Skąd: Mielec / Tarnobrzeg
|
Wysłany: 28-07-2009, 22:09
|
|
|
masz racje wymiana wachacza jest najleprza tylko ze jak juz wymienisz o dwa a dwato kosz 600 zl a to juz czuc ,,,,wiec dlatego dozuje sie bezpieczenstwo a czasamio niewarto pozdrawiam |
_________________ Nie ma to jak Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 09-10-2009, 19:23 ryzykanci z was
|
|
|
czy ktoś z was wie jaki wpływ ma wysoka temperatura na stal albo staje się krucha jak szkło albo z kolei miękka jak szmata, skoro producent skonstruował to w takiej postaci ma to coś na celu wymiana i spawanie sworzni to moim zdaniem skąpstwo na którym można się "przejechać" i zrobić (odpukać) sobie swoim bliskim i innym krzywdę, |
|
|
|
 |
tlustychris
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '98 GLS TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 27 Skąd: lublin
|
Wysłany: 23-06-2010, 22:50
|
|
|
takie pytanie małe:
wymieniam sobie łożyska i przy okazji zobaczylem ze sworzeń wahacza juz lekko wyrobiony i pasowalo by zmienic. tylko problmm mam jak sie za to zabrac jaknie widac zadnej sruby od spodu czy cos. to jest jakos wprasowane czy jak??
pomozcie jak to zrobic
carisma 1.9 TD 98r |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-06-2010, 22:55
|
|
|
Wprasowany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 13-10-2015, 21:32
|
|
|
Zabawię się w górnika i pozwolę sobie odkopać temat. Jako, że w mojej Cari coś zaczęło okazjonalnie stukać z przodu to przewiozłem się do mechanika żeby obmacał temat i diagnoza była następująca: kończy się sworzeń w wahaczu lewym z przodu;
Tak więc pojawia się teraz pytanie co kupić? Myślałem nad zakupem wahacza FEBI Bilstein, widziałem je w cenie ~200pln / szt. Może się ktoś podzielić jakaś opinią ? Albo sugestią co innego wziąć we w miarę przyzwoitej cenie ?
W tzw. międzyczasie myślałem nad regeneracją ale po pierwsze, nie wiem co tam jest założone (czy oryginał czy jakiś chiński badziew, auto kupiłem jak miało 294tyś przebiegu), a po drugie zakład oferujący takie usługi w mojej okolicy ma w większości kiepskie opinie więc wolę nie ryzykować mojego zdrowia dla 100pln. |
_________________ Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-10-2015, 22:17
|
|
|
FredPL napisał/a: | FEBI Bilstein, widziałem je w cenie ~200pln / szt. | Nic tylko brać. FredPL napisał/a: | auto kupiłem jak miało 294tyś przebiegu | Sworzeń może być jeszcze oryginalny. |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 18-10-2015, 22:05
|
|
|
Można spokojnie bez nerwów inwestować ? Ok, a jak stary okaże się oryginalny to pomyślę czy by nie dać gdzieś do regeneracji ale w jakieś zaufane miejsce Nawiasem mówiąc to jest temat dopiero do robienia na grudzień bo w listopadzie wymieniam pompę wtryskową ale już wypytuję bo robię rozpiskę zakupów
EDIT:
Orientuje się ktoś czy zawieszenie w Cari po lifcie jest takie samo jak w Volvo S40/V40 po lifcie ? Pytam bo widziałem na forum Volvo, że Lemforder produkuje sworzeń, który idealnie pasuje w miejsce starego w wahaczu i nie trzeba napawać itd. żeby go zamontować. A pasuje ponoć idealnie dla tego, że jest minimalnie większy od oryginalnego. |
_________________ Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2015, 12:06
|
|
|
FredPL napisał/a: | Można spokojnie bez nerwów inwestować ? | Tak. FredPL napisał/a: | Ok, a jak stary okaże się oryginalny to pomyślę czy by nie dać gdzieś do regeneracji ale w jakieś zaufane miejsce | Ja w żony Space Starze wymieniłem oba sam. One są w oryginale wprasowywane. Zamontowałem sworznie hiszpańskiej firmy RTS, drogie jak diabli, ale ponoć trwałe. Koszt 72 zł/szt. Na razie śmigają |
|
|
|
 |
dmaciekd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-10-2015, 21:34
|
|
|
Carisma po lifcie ma takie samo zawieszenie jak Space Star, w V40/S40 jest inne zawieszenie. Czy sam sworzeń z V40 się zmieści to nie wiem. Jeśli chodzi o wahacz Febi za 200 zł, to cena jest podejrzanie niska, więc albo ktoś sprzedaje na zerowej marży albo wahacz jest niewiadomego pochodzenia. Sprawdź to dokładnie przed zakupem. |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 26-10-2015, 19:05
|
|
|
Dokładniej 230plnów w iparts. Nawiasem mówiąc nie wiem czemu wahacz na stronę kierowcy jest tańszy o 70 pln od tego na stronę pasażera |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-10-2015, 20:28
|
|
|
Pewnie dlatego, że pobocza mamy dziurawe to częściej pada zawieszenie od strony pasażera . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
dmaciekd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-10-2015, 20:57
|
|
|
15% to spora różnica Jeśli chodzi o różnicę w cenie między lewym a prawym, to jeden może być np ze starej dostawy, albo wyprzedaży magazynowej, a drugi z nowej dostawy - stąd najczęściej biorą się takie różnice, bo przecież wahacze są jakby lustrzanym odbiciem, zrobione z tego samego materiały i tej samej ilości materiału |
|
|
|
 |
|