Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyświetlacz wielofunkcyjny (licznik) - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 20-10-2015, 08:47   

Dzięki za szybką reakcję :wink:
No to trzeba będzie się trochę porozglądać ....

@tokyo widzę że jesteś oblatany w te klocki. podziwiam i zazdraszczam !! Taka wiedza to naprawdę skarb.
edit proszę takie sprawy na pw. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez tyku 20-10-2015, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 20-10-2015, 17:31   

Dotarł do mnie licznik nr 8100B724 i zauważyłem w nim taka oto ikonkę

Wygląda jak przyczepa, ale co ona ma sygnalizować?
W instrukcji od Lancera i ASX nic nie ma na temat tej ikonki
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-10-2015, 21:49   

Chodzi ci o SHIFT ze znaczkiem trójkąta? Jak tak to w instrukcji (nie manualu) jest napisane
Cytat:
Except for vehicles for Russia, Kazakhstan
and Ukraine, the gearshift indicator shows recommended
gearshift points for fuel-efficient
driving. It shows a “tutaj trójkąt wierzchołkiem do góry ” when an upshift is
recommended, and it shows a “tutaj trójkąt wierzchołkiem do dołu” when a
downshift is recommended.

z dowolnego tłumaczenia rozumiem, że chodzi o tzw efektywność/ekonomiczność pracy silnika na poszczególnych biegach czyli wskazanie że albo masz zmniejszyć bieg albo zwiekszyć - te trójkaty mówią albo w górę bieg albo w dół. Dotyczy to skrzyń manualnych.
Jest to napisane w instrukcji Lancer Sportback manual EN którą kiedyś znalazłem w necie.

[ Dodano: 20-10-2015, 22:01 ]
A zresztą tutaj też to jest napisane
dla Lancera
http://www.mitshelp.com/micont-646.html
13. ECO mode indicator (except for vehicles for Russia, Kazakhstan and Ukraine) ®

i dla ASX
http://www.mitshelp.com/micont-1345.html
12- Gearshift indicator display screen* ®
i dalej w tej instrukcji
Cytat:
Changing gears while the vehicle is moving

Always take care to change the gear with the vehicle speed matched to the engine speed. Proper shifting will improve fuel economy and prolong engine life.

Avoid shifting down at high speed, as this may cause excessive engine speed (the tachometer needle into the red zone) and damage the engine.

• The gearshift indicator (if so equipped) shows recommended gearshift points NOTE

• The gearshift indicator (if so equipped) shows recommended gearshift points for fuelefficient driving. It shows a when an upshift is recommended.

_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-10-2015, 22:40   

Grzesiu bardziej chyba chodzi o ikonkę (zaznaczoną w czerwone kółko) na prędkościomierzu przy 240km/h :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nt2010 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 20-10-2015, 22:42   

Trudno jest wymienić licznik? Tzn czy jest dużo rozkręcania (jakiś opis?)
Rozumiem że przebieg jest zapisany w liczniku, nie w komputerze. Da się sprawdzić przebieg przed zainstalowaniem licznika? Na przykład poprzez podanie zasilania na odpowiedni pin?
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 20-10-2015, 22:46   

Bizi78 napisał/a:
Grzesiu bardziej chyba chodzi o ikonkę (zaznaczoną w czerwone kółko) na prędkościomierzu przy 240km/h :wink: .


Dokładnie o ta ikonkę z kółka, słabo może ja zaznaczyłem. Dokładnie ma ona kształt przyczepy. Jutro jak będę go montować to zrobię lepsze zdjęcie.
_________________

 
 
Nikod_th 
Mitsumaniak


Auto: Carisma / Golf 7
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2015, 23:09   

nt2010, Ja znalazłem fajny opis jak wymienić zegary tu http://www.evoxforums.com...ad.php?t=164266 , sam będę się nim jutro posiłkował przy wymianie swojego ;)

Ta ikonka to z pewnością kontrolka awarii oświetlenia przyczepy, jeżeli mamy fabryczny hak :) w moim liczniku nie ma w tym miejscu żarówki ;)
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-10-2015, 23:30   

Ja obstawiam, że ikonka informuje o ciągniętej przyczepce 8) .
Może tokyo podpowie :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 20-10-2015, 23:47   

Mi się wydaje ze albo info o podpiętej przyczepie, albo faktycznie o nie działającym oświetleniu w przyczepie. Może Tokyo odpowie, a jak nie to jak będę u Niego to zapytam.
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-10-2015, 13:12   

Sorry za moje roztargnienie, pierwszym elementem który mi sie rzucił w oczy to właśnie ten shift. Kłania się szybkie i selektywne czytanie postów :P :rolleyes:

Jeżeli chodzi o tą ikonkę to analogicznie do innych pojazdów sygnalizuje ona uszkodzone oświetlenie w układzie elektrycznym przyczepy - chyba tylko fabrycznym a nie montowanym póżniej poza ASO, u mnie w oplu pojawia się zawsze gdy przepala sie bezpiecznik po zwarciu w instalacji gniazda, niestety nie moge tego wyeliminować i wożę ze sobą bezpieczniki. :evil:

Co do wymiany licznika to niestety sprawa wymaga troche pracy najlepiej zobacz budowę konsoli w manualu Lancera: rozdział INTERIOR poddział INSTRUMENT CENTER PANEL strona 52A-7 oraz 52A-8 i rozdział CHASSIS ELECTRICAL poddział COMBINATION METER strona 54A-124

Manual do wymiany licznika
Prawa strona i środek: (manual strona 52A-7)
1. trzeba odkręcić i zdjąć boczny panel (oznaczony nr 1 w w/w manualu) po prawej stronie schowka pod prawym nawiewem (trzeba otworzyć schowek i opuścić go w gół lub wymontować i zobaczymy śrubkę)
2. odkręcić śrubkę która nam sie ukazała od panelu ozdobnego (nr 2 w manualu) tego co jest włącznik świateł awaryjnych. Przy ściąganiu należy uważać aby nie połamać zaczepów, proponuje delikatnie podważyć panel w miejscu gdzie była śrubka a potem delikatnie wyciągać od prawej do lewej strony. Można delikatnie podważać ale nalezy wtedy używać plastikowych specjalnych narzedzi lub po prostu jakiegoś plastiku.
3. zdejmujemy panel radia (nr 3 w manualu) a robimy to poprzez delikatnie podważenie skrajnych miejsc na dole panelu po lewej i prawej stronie, trzeba to robić z wyczuciem aby niczego nie urwać. Jak ściągneliśmy ten panel w górnym lewym rogu pojawi nam się śrubka obudowy licznika - może jej nie być :mrgreen:
Link do forum evolutionm.net gdzie są zdjęcia z demontażu tej strony - można wykorzystać przy wymianie radia

Lewa strona (manual strona 52A-8)
4. teraz delikatnie podważamy panel boczny (oznaczony nr 2 w manualu) ten z przyciskami od ASC i regulacji lamp, podważamy tylko po lewej stronie kolumny kierownicy górną lewą część panelu aż do chwili gdy pojawi nam się cały panel ozdobny który jest powyżej i bedziemy mogli go odczepić
5.delikatnie i równomiernie ściągamy lewy panel ozdobny (nr 3 w manualu)

Obudowa licznika (manual strona 54A-124)
6. odkręcamy śrubkę - jezeli jest - w prawym górnym rogu obudowy licznika (nr 1 w manualu) i delikatnie wyciągamy, można delikatnie podważać, po wyjęciu odczepiamy przewody przycisku INFO.
7. delikatnie ściągamy daszek licznika, można podważyć(nr 2 w manualu)
8. odkręcamy trzy śrubki licznika (nr 3 w manualu :wink: ), jedna śrubka na górze centralnie i dwie na dole po lewej i prawej stronie, odpinamy kostkę z przewodami i tyle z rozbierania. Przy wyciąganiu licznika trzeba go trochę przekrecić górą do przodu albo dołem do przodu - już w tej chwili nie pamiętam. Oczywiście kolumnę kierownicy opuszczamy maksymalnie w dół.

Po podłączeniu i włożeniu nowego/starego licznika proponuje nic nie skręcać i nie składać dalej. Trzeba dokonać sprawdzenia działania wszystkich kontrolek jak i samego obrotomierza i prędkościomierza, można a nawet trzeba dokonać jazdy próbnej.
Jak jest wszystko w porządku to dokonujemy składania w odwrotnej kolejności czyli: licznik, daszek, obudowa licznika, panel ozdobny lewy, panel boczny lewy, panel radia, panel ozdobny i panel boczny prawy.


UWAGA
W zależności od posiadanego manualu do Lancera numeracja stron moze być inna należy wtedy poszukać po tytułach działów czyli rozdział INTERIOR poddział INSTRUMENT CENTER PANEL (powinno być na początku) i rozdział CHASSIS ELECTRICAL poddział COMBINATION METER (powinno być na samym końcu)


UWAGA
Kolejność zastosowanej w manualu numeracji poszczególnych elementów nie jest przypadkowa po prostu w takiej kolejności dokonujemy demontażu - montaż w kolejności odwrotnej.


To tyle, Jak zbnajdę gdzieś zdjęcia to postaram się do każdego punktu wrzucić po zdjątku. :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Nikod_th 
Mitsumaniak


Auto: Carisma / Golf 7
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-10-2015, 18:01   

Wymieniłem dziś swój zegar, bez żadnego problemu, tak jak podałem w linku trzy posty wyżej instrukcję ze zdjęciami, czas około 30minut :)
_________________
Pozdrawiam!
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 22-10-2015, 14:57   

grzesiopol super opis, szkoda że wcześniej go nie przeczytałem. Może powinieneć napisać książkę Sam naprawiam, lub Zrób to sam, :mrgreen:
Też już jestem po wymianie, Lancer odmłodniał o jakieś 91 tyś. km.
W dodatku okazało się że jestem tym szczęśliwcem który nie ma tej śrubki w prawym górnym rogu. Ale wykorzystałem sytuacje i przeczyściłem czujnik od klimatyzacji, wystarczy zdjąć jeszcze jeden panel i jest dostęp. Niezły syf mi się tam zebrał.

Co do tej kontrolki to podpytam Tokyo czy były jakieś fabryczne wiązki do haka, mam moduł haka od Niego i spaloną żarówkę sygnalizuje piszczeniem ,jet to wiązka pod Lancera, ale chyba uniwersalna tylko zaadoptowana pod instalacje, wystarczyło tylko wtyczki powpinać.
_________________

Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 22-10-2015, 17:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-10-2015, 16:05   

Wiedzą o tym co sam robiłem lub zamierzałem robić zawsze się podzielę tym bardziej, że zawsze gdy coś mam robić to czytam o tym wcześniej :wink:

Wracają do kolorowego licznika to nie wiem czy wy też tak macie, ze możecie ustawić jasność wyświetlacza w dwóch przypadkach bez włączonych świateł i z włączonymi światłami, dodatkowo gdy jest ciemno same mi się ściemnia. Nie pamiętam czy to też było w zwykłym liczniku. :roll:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-10-2015, 16:22   

Koledzy, dorzuciliście do kotła :) teraz będę siedział i kombinował nad nowym licznikiem. Mam tylko pytanie, czy ma znaczenie czy samochód (dawca) miał silnik 1.6/1.8 czy była to benzyna czy diesel ?
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-10-2015, 16:34   

Od pojemności silnika raczej nie zależy, ale benzyna czy diesel jest róznica w obrotomierzu - diesel ma do 6 tyś a benzyna do 8 tyś. lub 9 tyś dla EVO. Ale tyku wstawił do benzyny z diesla i też mu działa.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.