 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
MZ ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-10-2015, 18:17 MZ ETZ 150
|
|
|
Witam do dzisiaj zastanawiałem sie gdzie miałem umieścić tą historię czy w Miśkach czy nieMiskach. W końcu padło na nieMiśki więc zaczynam. Dlaczego miałem dylemat czytajcie uważnie to sie dowiecie
Po wielu latach posiadania prawa jazdy kat. "A" w końcu zostałem właścicielem upragnionego motóra i to marki MZ EZT 150 z 1990 roku - dlaczego 150-tka bo był to pierwszy motór na którym się nauczyłem jeżdzić jeszcze zanim miałem prawo jazdy.. W jego posiadanie wszedłem powiedzmy "przypadkowo" po roku czasu od kiedy pierwszy raz się nim kajtnąłem. Była to krótka przejażdżka aczkolwiek potem przy stole podczas polaków normalnych rozmów padła propozycja kupna/sprzedaży (kto pierwszy podrzucił tą myśl tego nie pamiętam). Właścicielem tego zabytku był Mój i Wasz kolega z tego forum Andrew. Przez rok czasu co pewien czas zawracałem mu tematem zakupu motóra jednak on był nieugięty i nie bardzo chciał pozbywać się takiego cuda. Dopiero w tym roku w czerwcu ugiął sie pod moim nieodpartym urokiem i upierdliwością i zdecydował sie na sprzedaż. W miesiącu Lipcu dobiliśmy targu i w ten sposób motór zajechał na moją działkę dzięki uprzejmości Andrzeja.
a to już po wyładunku
No i zaczęło się. Dokładnie wiedziałem co kupiłem tj. w jakim stanie jest motór i postanowiłem, że będę go odnawiał do stanu w jakim wyjechał z fabryki
Na pierwszy ogień poszedł wybór koloru i tutaj nastąpił pierwszy problem jak ma być jak z fabryki to musi być fabryczny kolor i tu pojawił się drugi problem przecież nie może wygladać jak wszystkie inne MZtki. Co robić?
Po wielu debatach i długim przeglądaniu internetu w poszukiwaniu inspiracji wybór w końcu został dokonany. Padło na kolor ........... no jaki ma być skoro przecież ja Mitsumaniak - T70 z palety Mitsubishi zwany Ruri Blue Pearl lub Electric Blue Pearl z EVO 9.
W zwiazku, że w sierpniu miałem urlop zaczęły się prace przy motórze.
Najpierw rozbiórka i mycie
prace trwały krótko bo przecież co tu rozbierać.
Potem przygotowania do malowania
niestety te czynności trwały długo bo i ilość elementów do czyszczenia było dużo to powyżej to tylko część tego co było.
W międzyczasie tworzyła się lista zakupów części. Z zakupem nie było problemów ale w niektórych przypadkach pojawiły sie trudności ze złożeniem części w zwiazku z ich nieprawidłowym wykonaniem, no ale to jest minus zakupu zamienników. Problem wystąpił nawet ze złożeniem sprzęgła gdyż koszyk sprzęgłowy był tak wykonany, że zabierak ocierał o wystające nity. Ale na pomoc przyszedł internet i udało się w końcu złożyć sprzęgło bez dalszych problemów.
Jak to mówią jeden problem to nie problem, sto problemów to już problem. Główny z nich to oczywiście pogoda bo jak tu malować jak temperatura w lakierni czyli na dworze nawet po godz. 20.00 wynosiła 25 stopni Ale ile można czekać trzeba ciąć metal krzesać iskry i malować!!!!
W końcu ile można czekać pare piwek i poszło :
Ten kto chociaż troche lakierował ten wie, że malowanie w temperaturze powyżej 25 stopni to samobójstwo zwłaszcza, że maluje sie na dworze. Jak wyszło tak wyszło a ja uważam, że i tak dobrze ja na takie warunki.
Po lakierowaniu przyszedł czas na składanie i tak po kilku dniach zaczął sie pojawiać znany kształt
i jeszcze składanie silnika i prace przy lakierze
i znowu kilka dni później
niestety z uwagi na pewne okoliczności powiedzmy rodzinne i pracownicze praca przy motórze troche się wydłużyła i na koniec września większość części w końcu została złożona złożona
a i w końcu całość zrobiona
jeszcze tylko najważniejsza czynność
Uffff w końcu po dwóch miesiącach z kawałkiem produkt zszedł ponownie z taśmy produkcyjnej. Efekt końcowy wyglada tak:
a tak dla przypomnienia wyglądał wcześniej
 |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-10-2015, 18:59
|
|
|
Miód malina, brawo Grzesiu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-10-2015, 19:22
|
|
|
Jest klimat. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 22-10-2015, 20:24
|
|
|
Ja maiłem MZ-kę. Ten klimat, ten styl. A w ogóle to szacun za wytrwałość i efekt. To nie jest już tuzinkowy motór. Mój tato też kiedyś mi złożył z rozebranego przeze mnie takie cacko. Byłem dumny jak z owego Mercedesa. Fajnie znów widzieć chęć pracy nad takim projektem. Brawo!!! |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-10-2015, 20:25
|
|
|
Dzięki Panowie dodam tylko tyle:
MZ <----- kliknij i tęsknij za tymi czasami |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
Ostatnio zmieniony przez grzesiopol 22-10-2015, 20:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-10-2015, 20:25
|
|
|
Ładne maleństwo, aż wspomnienia wracają, kiedyś ciągle siedziałem w takich i podobnych zabawkach |
|
|
|
 |
jacekxx
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 255 Skąd: Tarnawatka
|
Wysłany: 22-10-2015, 21:04
|
|
|
Coraz więcej motocyklistów się pojawia na forum mitsumaniaków. Szerokości życzę. |
_________________ Zobacz i oceń mojego gala
 |
|
|
|
 |
mrcng
Forumowicz
Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2015, 12:31
|
|
|
Rewelacja.. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10712 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-10-2015, 14:37
|
|
|
Malowanie amatorsko a wyszło pięknie:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 23-10-2015, 15:28
|
|
|
Fajny sprzet, sam zaczynałem kiedyś od ETZ250 , w Bieszczadach na winklach czuby burtów zostawiłem. Ten klimat. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez brylekVFR 23-10-2015, 15:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-10-2015, 15:50
|
|
|
Super To kiedyś było marzenie |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24-10-2015, 15:13
|
|
|
grzesiopol, stuninguj go metodą z "epoki" i dodaj dodatkowe światło z tyłu
Jeszcze chyba owiwewki były do nich całkiem dobre |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24-10-2015, 18:43
|
|
|
marzyłem kiedys o takiej M-Ztce. Kiedys to mi sie wydawało ze to rakieta
Owiewka koniecznie!!! |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 24-10-2015, 20:23
|
|
|
mkm napisał/a: | grzesiopol, stuninguj go metodą z "epoki" i dodaj dodatkowe światło z tyłu
Jeszcze chyba owiwewki były do nich całkiem dobre |
Jak by coś to chyba nawet mam, musiał bym u rodziców w garażu pogrzebać. Była wersja 250 z dwiema lampami w serii. Ja jak swoją etke kupiłem to miała założona owiewke od zjawy 350TS zamiast szybki miała blachę, w razie czego można było sobie łeb uciąć, miał koleś łeb. |
_________________
 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-10-2015, 13:57
|
|
|
Dzięki za słowa uznania. Prawdę mówiąc bałem sie, ze całość gorzej wyjdzie ale jak na amatora to i tak nieźle. Co do tuningu to raczej pozostanę na tuningu lakierniczym ale owiewkę to może i bym zaryzykował brylekVFR jakbyś miał na zbyciu taką owiewkę to może byśmy się dogadali.
mkm jakoś taka kombinacja bardziej mi pasuje okrągłe światło stop i prostokątne kierunkowskazy. Chociaż prostokątne światło stopu też ma fajny wygląd. Z tego co patrzyłem po instalacji to moja powinna mieć właśnie już to prostokątne. Powinien być też plastikowy błotnik ale mi bardziej się podoba metalowy. Poluje jeszcze na uchwyt tablicy rejestracyjnej bo mój jest trochę spawany i krzywy. Niestety niektórych części nie można dostać od ręki i trzeba się uzbroić w cierpliwość i czekać. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
|
|