Galant Avance Czarna Perła by komarsnk |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-10-2015, 07:45
|
|
|
Ciekawe, że tak się różnią. Na ostatnim zdjęciu wygląda nawet jakby poliftowe było większe. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2015, 10:51
|
|
|
Hugo napisał/a: | Ciekawe, że tak się różnią. Na ostatnim zdjęciu wygląda nawet jakby poliftowe było większe. |
Na polifcie jest więcej"mięsa" Ale wszystko pasuje. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2015, 11:03
|
|
|
Nie mogłem sobie poradzić z wysokością tyłu: na sprężynach z sedana było za nisko (w stosunku do przodu) ale przede wszystkim za miękko, na sprężynach kombi było fajnie sztywno ale za wysoko. Na razie nie szykuje mi się zakup kompletu eibacha tym bardziej, że nie ma 100% pewności, że ten tył będzie działał tak jak należy. Obawiam się, że na Eibach też tył by chciał siadać za mocno. Raz kozie śmierć i postanowiłem obciąć jeden zwój sprężyn z kombi... Efekt powiem całkiem przyzwoity Foty nie mam, tym bardziej nie mam foty przed więc nie będzie bezpośredniego porównania - nie było czasu myśleć o zdjęciach...
Są też graty do wymiany w najbliższym czasie
1. "Mały" rozrząd bo napinacz i pompę zmieniałem ostatnio - teraz jest na pasku Gates coś ok. 60tys. km więc czas najwyższy...
I tu przy okazji pytanie: jak w domowych warunkach sprawdzić napinacz?
W ogóle jak go ścisnąć przed demontażem? Jako, że bez pompy wody to chciałem sobie to zrobić sam no ale nie mam takich special toolów jak w manualu podają
2. Przegub wewnętrzny - na razie jeden - może "obleci" bo już nieciekawie telepie :/
Martwię się tylko, że telepanie nasiliło się po wymianie osłony na krótkiej półosi... :/
Mam nadzieję, że NTY da radę...
No i zestaw naprawczy zacisku - generalnie potrzebuję z niego tylko osłony prowadnic i gumkę na górny pin
Czy do takich opasek są jakieś narzędzia? Czy to się jakoś inaczej rozpina i zapina?
Poza tym zmienione już koła na zimowe - muszę podjechać na wyważenie jednego koła bo widać miejsce po odklejonym odważniku.
Letnie trzeba zdjąć i zrobić małą renowację felunku
"Nowe" opony letnie już czekają |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 11:47
|
|
|
O Boże nty... Masz obniżone czy seryjne zawieszenie?
Te opaski do przegubów są świetne, rozpina się cienkim płaskim śrubokrętem, a zaciska... obcęgami od góry albo kombinerkami od boku i jest jak w oryginale. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-10-2015, 12:44
|
|
|
komarsnk napisał/a: | W ogóle jak go ścisnąć przed demontażem? |
Demontujesz normalnie , przed montażem najwygodniej wcisnąć trzpień w imadle i zabezpieczyć zawleczką lub spinaczem . |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2015, 13:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | O Boże nty... Masz obniżone czy seryjne zawieszenie? |
No co zrobić - są jakieś jeszcze GSP czy coś takiego - to już w ogóle nie wiadomo co. A NTY deejay montuje i mówi, że jest OK to wziąłem
Pchać tam więcej smaru niż w zestawie? I jak to się robi? nawalić smaru w kielich i na to wciskać krzyżak czy większość dać na krzyżak po wsunięciu go? Bo nie wiem
Hugo napisał/a: | obcęgami od góry albo kombinerkami od boku i jest jak w oryginale. |
Ale jak to - za co złapać Ten wystający fragment się jakoś zagniata czy jak?
deejay napisał/a: | Demontujesz normalnie |
Tzn mam odkręcić rolkę i pozwolić "strzelić" napinaczowi? Tzn wysunąć trzpień "ot tak"?
deejay napisał/a: | przed montażem najwygodniej wcisnąć trzpień w imadle i zabezpieczyć zawleczką lub spinaczem . |
OK to czaję. A wiesz może jak ocenić jego sprawność?
Bo niespodzianka z rozrządem to ostatnie czego bym chciał w tym aucie... Już wolę go naprawić po stłuczce niż naprawiać/wymieniać motor |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-10-2015, 14:12
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Na polifcie jest więcej"mięsa" Ale wszystko pasuje. |
To teraz jest lżejszy,i mniej pali
Niech służy jak najlepiej
komarsnk napisał/a: | Ale jak to - za co złapać Ten wystający fragment się jakoś zagniata czy jak? |
Musisz go ścisnąć.Wtedy opaska się zaciśnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2015, 15:13
|
|
|
jacek11 napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Na polifcie jest więcej"mięsa" Ale wszystko pasuje. |
To teraz jest lżejszy,i mniej pali
Niech służy jak najlepiej |
Hahah od razu to czuć - zmienię jeszcze drugi i nie muszę polować na Legnuma
jacek11 napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Ale jak to - za co złapać Ten wystający fragment się jakoś zagniata czy jak? |
Musisz go ścisnąć.Wtedy opaska się zaciśnie. |
Aaaa czyli zaczepiam palcami bez większego stresu i zgniatam ten "wichajster" - wszystko jasne! |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 18:57
|
|
|
Napinacz hydrauliczny nie wystrzeli, po demontażu powoli się wysunie.
Ściska się go w imadle bardzo powoli przez ok. 15 minut. Jak wciśniesz od razu to może się uszkodzić.
Opaskę chwytasz obcęgami z góry za pionowe ścianki i ściskasz aż u góry dostanie garba. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-10-2015, 19:56
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Raz kozie śmierć i postanowiłem obciąć jeden zwój sprężyn z kombi... | to są porzednie czy tylne?
Tależyk z amorka pasuje? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-10-2015, 20:16
|
|
|
Hugo napisał/a: | Napinacz hydrauliczny nie wystrzeli, po demontażu powoli się wysunie.
Ściska się go w imadle bardzo powoli przez ok. 15 minut. Jak wciśniesz od razu to może się uszkodzić.
Opaskę chwytasz obcęgami z góry za pionowe ścianki i ściskasz aż u góry dostanie garba. |
Podziękował - teraz już wiem o co chodzi.
Jeszcze tylko jedno pytanie odnośnie przegubu: a co chodzi z tą niby zawleczką, która jest na wieloklinie tym do skrzyni? Jak w związku z nią demontuję stary i montuję nowy przegub?
Marcino napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Raz kozie śmierć i postanowiłem obciąć jeden zwój sprężyn z kombi... | to są porzednie czy tylne?
Tależyk z amorka pasuje? |
To są normalne seryjne sprężyny tylne z kombi z obciętym górnym zwojem. Oprócz tego, że jest spłaszczony żeby mocowanie leżało dobrze to ma on tą samą średnicę co kilka kolejnych A sama sprężyna od sedanowej różni się grubością drutu. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 20:57
|
|
|
komarsnk napisał/a: | a co chodzi z tą niby zawleczką, która jest na wieloklinie tym do skrzyni? Jak w związku z nią demontuję stary i montuję nowy przegub? | To pierścień sprężysty. Podważasz przegub jakimś łomem zapierając go o obudowę skrzyni i mocnym ruchem "wyrzucasz" przegub wewnętrzny ze skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-10-2015, 20:29
|
|
|
Wczoraj strzelona fota na szybko. Ludziom robię to i jemu coś się dostanie
 |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 31-10-2015, 23:16
|
|
|
teraz dopiero doczytałem temat do końca,wytrwałości i cierpliwości życzę |
|
|
|
 |
|