Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant Avance Czarna Perła by komarsnk
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2015, 07:45   

Ciekawe, że tak się różnią. Na ostatnim zdjęciu wygląda nawet jakby poliftowe było większe.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2015, 10:51   

Hugo napisał/a:
Ciekawe, że tak się różnią. Na ostatnim zdjęciu wygląda nawet jakby poliftowe było większe.

Na polifcie jest więcej"mięsa" :) Ale wszystko pasuje.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2015, 11:03   

Nie mogłem sobie poradzić z wysokością tyłu: na sprężynach z sedana było za nisko (w stosunku do przodu) ale przede wszystkim za miękko, na sprężynach kombi było fajnie sztywno ale za wysoko. Na razie nie szykuje mi się zakup kompletu eibacha tym bardziej, że nie ma 100% pewności, że ten tył będzie działał tak jak należy. Obawiam się, że na Eibach też tył by chciał siadać za mocno. Raz kozie śmierć i postanowiłem obciąć jeden zwój sprężyn z kombi... Efekt powiem całkiem przyzwoity :) Foty nie mam, tym bardziej nie mam foty przed więc nie będzie bezpośredniego porównania - nie było czasu myśleć o zdjęciach...

Są też graty do wymiany w najbliższym czasie :)
1. "Mały" rozrząd bo napinacz i pompę zmieniałem ostatnio - teraz jest na pasku Gates coś ok. 60tys. km więc czas najwyższy...

I tu przy okazji pytanie: jak w domowych warunkach sprawdzić napinacz?
W ogóle jak go ścisnąć przed demontażem? :) Jako, że bez pompy wody to chciałem sobie to zrobić sam no ale nie mam takich special toolów jak w manualu podają :p

2. Przegub wewnętrzny - na razie jeden - może "obleci" bo już nieciekawie telepie :/
Martwię się tylko, że telepanie nasiliło się po wymianie osłony na krótkiej półosi... :/
Mam nadzieję, że NTY da radę... :roll:
No i zestaw naprawczy zacisku - generalnie potrzebuję z niego tylko osłony prowadnic i gumkę na górny pin :)


Czy do takich opasek są jakieś narzędzia? Czy to się jakoś inaczej rozpina i zapina?


Poza tym zmienione już koła na zimowe - muszę podjechać na wyważenie jednego koła bo widać miejsce po odklejonym odważniku.
Letnie trzeba zdjąć i zrobić małą renowację felunku :D
"Nowe" opony letnie już czekają :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-10-2015, 11:47   

O Boże nty... :? Masz obniżone czy seryjne zawieszenie?
Te opaski do przegubów są świetne, rozpina się cienkim płaskim śrubokrętem, a zaciska... obcęgami od góry albo kombinerkami od boku i jest jak w oryginale.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-10-2015, 12:44   

komarsnk napisał/a:
W ogóle jak go ścisnąć przed demontażem? :)


Demontujesz normalnie , przed montażem najwygodniej wcisnąć trzpień w imadle i zabezpieczyć zawleczką lub spinaczem .
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2015, 13:05   

Hugo napisał/a:
O Boże nty... :? Masz obniżone czy seryjne zawieszenie?

No co zrobić - są jakieś jeszcze GSP czy coś takiego - to już w ogóle nie wiadomo co. A NTY deejay montuje i mówi, że jest OK to wziąłem :)
Pchać tam więcej smaru niż w zestawie? I jak to się robi? nawalić smaru w kielich i na to wciskać krzyżak czy większość dać na krzyżak po wsunięciu go? Bo nie wiem :D
Hugo napisał/a:
obcęgami od góry albo kombinerkami od boku i jest jak w oryginale.

Ale jak to - za co złapać :roll: Ten wystający fragment się jakoś zagniata czy jak? :doubt:
deejay napisał/a:
Demontujesz normalnie

Tzn mam odkręcić rolkę i pozwolić "strzelić" napinaczowi? Tzn wysunąć trzpień "ot tak"? :)
deejay napisał/a:
przed montażem najwygodniej wcisnąć trzpień w imadle i zabezpieczyć zawleczką lub spinaczem .

OK to czaję. A wiesz może jak ocenić jego sprawność? :)
Bo niespodzianka z rozrządem to ostatnie czego bym chciał w tym aucie... Już wolę go naprawić po stłuczce niż naprawiać/wymieniać motor :roll:
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 25-10-2015, 14:12   

komarsnk napisał/a:
Na polifcie jest więcej"mięsa" :) Ale wszystko pasuje.

To teraz jest lżejszy,i mniej pali :P
Niech służy jak najlepiej 8)
komarsnk napisał/a:
Ale jak to - za co złapać :roll: Ten wystający fragment się jakoś zagniata czy jak? :doubt:

Musisz go ścisnąć.Wtedy opaska się zaciśnie.
_________________

 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2015, 15:13   

jacek11 napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Na polifcie jest więcej"mięsa" :) Ale wszystko pasuje.

To teraz jest lżejszy,i mniej pali :P
Niech służy jak najlepiej 8)

Hahah od razu to czuć - zmienię jeszcze drugi i nie muszę polować na Legnuma :twisted:
jacek11 napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Ale jak to - za co złapać :roll: Ten wystający fragment się jakoś zagniata czy jak? :doubt:

Musisz go ścisnąć.Wtedy opaska się zaciśnie.

Aaaa czyli zaczepiam palcami bez większego stresu i zgniatam ten "wichajster" - wszystko jasne! :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-10-2015, 18:57   

Napinacz hydrauliczny nie wystrzeli, po demontażu powoli się wysunie.
Ściska się go w imadle bardzo powoli przez ok. 15 minut. Jak wciśniesz od razu to może się uszkodzić.
Opaskę chwytasz obcęgami z góry za pionowe ścianki i ściskasz aż u góry dostanie garba.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-10-2015, 19:56   

komarsnk napisał/a:
Raz kozie śmierć i postanowiłem obciąć jeden zwój sprężyn z kombi...
to są porzednie czy tylne?
Tależyk z amorka pasuje?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2015, 20:16   

Hugo napisał/a:
Napinacz hydrauliczny nie wystrzeli, po demontażu powoli się wysunie.
Ściska się go w imadle bardzo powoli przez ok. 15 minut. Jak wciśniesz od razu to może się uszkodzić.
Opaskę chwytasz obcęgami z góry za pionowe ścianki i ściskasz aż u góry dostanie garba.

Podziękował - teraz już wiem o co chodzi.
Jeszcze tylko jedno pytanie odnośnie przegubu: a co chodzi z tą niby zawleczką, która jest na wieloklinie tym do skrzyni? Jak w związku z nią demontuję stary i montuję nowy przegub?

Marcino napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Raz kozie śmierć i postanowiłem obciąć jeden zwój sprężyn z kombi...
to są porzednie czy tylne?
Tależyk z amorka pasuje?

To są normalne seryjne sprężyny tylne z kombi z obciętym górnym zwojem. Oprócz tego, że jest spłaszczony żeby mocowanie leżało dobrze to ma on tą samą średnicę co kilka kolejnych :) A sama sprężyna od sedanowej różni się grubością drutu.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-10-2015, 20:57   

komarsnk napisał/a:
a co chodzi z tą niby zawleczką, która jest na wieloklinie tym do skrzyni? Jak w związku z nią demontuję stary i montuję nowy przegub?
To pierścień sprężysty. Podważasz przegub jakimś łomem zapierając go o obudowę skrzyni i mocnym ruchem "wyrzucasz" przegub wewnętrzny ze skrzyni biegów.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-10-2015, 20:29   

Wczoraj strzelona fota na szybko. Ludziom robię to i jemu coś się dostanie :p
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 31-10-2015, 23:16   

teraz dopiero doczytałem temat do końca,wytrwałości i cierpliwości życzę :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.