Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-08-2007, 16:28
[EAxx] Wymiana płynu w chłodnicy, spuszczanie płynu z bloku
Autor Wiadomość
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-02-2014, 21:55   

Znalazłem takie schematy w manualu:


Przód:


i tył (dobrze zaznaczyłem?):
_________________


 
 
Pawlacz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 122
Skąd: Włocławek
Wysłany: 04-02-2014, 21:59   

Bardzo dobrze:)
 
 
azbest 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 2.5 V6 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2014, 08:05   

Wielkie dzięki Panowie :) !
_________________
dum spiro, spero
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-04-2014, 10:30   

Koledzy powiedzcie mi proszę czy przy wymianie płynu chłodniczego w 2.0 benzyna trzeba odkręcić ten korek z tyłu bloku silnika czy nie ma takiej potrzeby. Ew czy dojdę do niego z góry ? I z doświadczenia napiszcie ile Wam weszło nowego płynu, wiem że manual podaje 6L ale w praktyce może być różnie.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-04-2014, 12:25   

Jeśli chcesz spuścić cały płyn to trzeba odkręcić. To jest najniższe miejsce z wodą w bloku, więc jak nie spuścisz to jakaś część wody zostanie stara.
_________________


 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 04-04-2014, 17:19   

Dlaczego nie czytacie pierwszych postów :!: wszystko jest jak na dłoni.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-04-2014, 20:04   

czekoladka_1981 napisał/a:
Dlaczego nie czytacie pierwszych postów :!: wszystko jest jak na dłoni.


Czytamy, czytamy ale nie jest nic wprost napisane, po za tym są 4 różne silniki.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2014, 20:32   

Zakładam, że to widziałeś http://forum.mitsumaniaki...p=760606#760606
Wniosek:
- bez wykrecania korka nie spuścisz całego płynu
- pojemnośc układu zalezna od dodatkowego osprzętu (ogrzewanie postojowe/dogrzewacz silnika, LPG, etc.)
- 6litrów plus zbiorniczek wyrównawczy, kup 2x4litry, bedziesz miał na ewentualna dolewkę :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-04-2014, 21:02   

No to trochę dupa bo raczej słabe dojście do tego korka, brać się w ogóle za to bez kanału czy szkoda nerwów ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2014, 21:08   

Alternator demontowałem bez kanału w dodatku mam reduktor LPG na prawym kielichu, a Ty sobie nie dasz rady z mała śrubką :?: :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-04-2014, 21:18   

robertdg napisał/a:
Alternator demontowałem bez kanału w dodatku mam reduktor LPG na prawym kielichu, a Ty sobie nie dasz rady z mała śrubką :?: :P


Alternator jest wyżej :P dobra, przekonałeś mnie :wink:
 
 
sowabrom 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 26-10-2015, 22:37   

Odkopuję.
Jeśli spuszczę płyn z bloku silnika to jak go później dolac do bloku silnika ?
Bo chyba nie poprzez chłodnicę? Chodzi mi o 2.5 v6
pozdrawiam
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 27-10-2015, 06:26   

Przez chłodnice. Pompa rozprowadzi go po całym silniku a układ odpowietrzy się sam. Będziesz po trochę dolewał i włączał silnik aby zaciągnął. Jak już będzie wartość płynu na 3/4 zostawisz włączony na dłuższą chwile aby termostat się otworzył, a później uzupełnisz do poziomu właściwego.
Chyba że mitsu ma odpowietrznik na silniku wtedy wszystko jest prostsze :wink:
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 27-10-2015, 17:06   

Mandrake napisał/a:
Chyba że mitsu ma odpowietrznik na silniku wtedy wszystko jest prostsze :wink:

Nad termostatem ma.
Odkręcamy, wlewamy powolutku (cały czas na równo z krawędzią korka wlewu chłodnicy) do przelania, uzupełniamy zbiorniczek na max. Jeżeli zrobisz wszystko prawidłowo to po kilku, kilkunastu kilometrach dolejesz dosłownie symboliczne ilości płynu do stanu max na zbiorniczku.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
sowabrom 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: kraków
Wysłany: 27-10-2015, 20:54   

pytałem bo sprawa wyglada tak.
obecnie w układnie mam stare borygo plus woda w proporcjach 50/50 (w lecie wymieniałem chłodnice i zalałem ją wodą ((nie spuszczałem borygo z bloku silnika))
Teraz chce spuścic całą chłodnice przez korek i dolać jeden litr koncentratu plus nowe borygo do pełna. Myślicie że cos takiego da radę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.