6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID |
Autor |
Wiadomość |
qnik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DID 4WD 6 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 22 Skąd: Południowe okolice Wwa
|
Wysłany: 22-10-2015, 22:08 6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID
|
|
|
Czy ktoś się orientuje jaka skrzynia automatyczna montowana jest w OIII 2.2 DID ?
Chodzi mi o producenta i oznaczenie typu.
Z góry dzieki. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2015, 09:56
|
|
|
Mitsubishi W6AJA |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
qnik
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DID 4WD 6 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 22 Skąd: Południowe okolice Wwa
|
Wysłany: 04-11-2015, 10:32
|
|
|
Dzieki! |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2022, 12:36
|
|
|
W ustawieniach filmu można włączyć polskie napisy.
Wspomina o maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm dla tej skrzyni, gdy w OIII seryjnie jest 360 Nm... Mitsubishi fabrycznie przekroczyło dozwolony dla tej skrzyni moment?
https://www.youtube.com/w...BD%D0%B3-%D0%9C
[ Dodano: 20-11-2022, 12:39 ]
Myślę o samodzielnej wymianie oleju, więc muszę się dokształcić w tym zakresie |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2022, 14:27
|
|
|
W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.
rajan napisał/a: | Skrzynia to INVECS-II (najprawdopodobniej model W6AJA - Jatco JF613E) - tylko, że to konstrukcja z lat 90-tych i cały czas rozwijana (najpierw były 4-biegowe). Nigdzie nie mogę znaleźć parametrów.
Podobno (znalezione w necie) skrzynia Jatco JF613E siedzi w Renault Latitude 3.0, gdzie jest fabrycznie 450nM momentu... |
źródło:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110628&start=30
PS. Można skopiować link do konkretnego posta? |
Ostatnio zmieniony przez To masz 20-11-2022, 16:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-11-2022, 15:58
|
|
|
To masz napisał/a: | W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.
| Tego nie wiedziałem |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2022, 15:28
|
|
|
Szukając oznaczeń F6AJA i W6AJA stosowanych przez Mitsubishi za wiele się nie dowiemy.
Trochę więcej można znaleźć po symbolach Renault tj. AJ0 i AJ8 i Nissan RE6F01A.
[ Dodano: 28-11-2022, 22:17 ]
Korzystając z wiedzy przekazanej w filmie wnioskuję, że wymiana oleju w skrzyni JF613E nie należy do skomplikowanych czynności. W materiale nie ma mowy o adaptacji skrzyni i nie znalazłem opisu tej czynności w napotkanej w sieci instrukcji PDF.
Wymogiem jest sprawdzenie poziomu oleju przy temperaturze cieczy 40 stopni, więc do tego niezbędne jest urządzenie diagnostyczne.
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo
[ Dodano: 21-12-2022, 12:32 ]
Po powiększeniu zdjęcia widoczny jest symbol C z dwoma kreskami, symbolizujący poziom zimnego oleju. Jak widać w ASO nalali od serca i może być 0,5l jeśli nie 1l ponad stan
Kolor powinien być chyba bliżej czerwonego? 50 000 km zrobione od wymiany.
Wg serwisówki procedura sprawdzenia poziomu przebiega przy użyciu przelewu znajdującego się w korku spustowym przy temperaturze oleju 40 stopni. Natomiast na bagnecie oznaczone są poziom zimnego i ciepłego oleju, więc wydaje mi się, że teoretycznie można się obejść bez urządzenia diagnostycznego.
[ Dodano: 21-12-2022, 21:11 ]
Druga strona bagnetu z oznaczeniem poziomu rozgrzanego oleju. W tym przypadku mamy widełki:
[ Dodano: 24-12-2022, 23:20 ]
Prawdopodobnie jednak poziom nie jest ponad stan. Ze znalezionych, ogólnych informacji dotyczących automatycznych skrzyń wynika, że poziom sprawdza się wyłącznie podczas pracy skrzyni by napełnić konwerter i układ skrzyni. W takim razie poziom na moim begnecie powinien się obniżyć.
[ Dodano: 22-01-2023, 23:12 ]
W zależności od marki/modelu auta, w skrzyni od strony zderzaka można znaleźć:
- zaślepione śrubami wlot i wylot magistrali olejowej,
- wlot i wylot połączone przewodem => zdjęcie przedstawiające moją skrzynię z tym rozwiązaniem,
- chłodniczkę oleju.
Przyczepy nie będę holował, więc chłodniczki nie przewiduję, ale przy wymianie oleju przetnę gumowy przewód i zainstaluję dodatkowy, zewnętrzny filtr oleju
[ Dodano: 23-01-2023, 00:08 ]
Wydaje mi się, że widoczny w filmie korek spustowy:
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo?t=50
w moim przypadku znajduje się w miejscu łapy podtrzymującej skrzynię:
Między łapą, a skrzynią jest niewielki odstęp, przyglądałem się temu miejscu, jednak nie zauważyłem korka spustowego... Macie jakieś pomysły?
Podeprzeć skrzynie i odkręcić łapę w poszukiwaniu celu? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-01-2023, 10:08
|
|
|
Dzięki Bizi78,
jeśli prawidłowo interpretuję manuala to korek spustowy będzie śrubą zaznaczoną kolorem czerwonym...? Dopytuję, żeby nie odkręcić hamulca ręcznego czy innego podzespołu w skrzyni, bo dopiero bym miał zajęcie
Ciekawe, że najpierw zalecają wypompować 3,5l oleju przewodem pokazanym na zdjęciu:
,a następnie odkręcić korek spustowy i zlać 2l oleju czyli łącznie powinno zejść 5,5l.
Podejrzewam, że dynamiczną wymianę, można wykonać podłączając maszynę zamiast gumowego przewodu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2023, 19:00
|
|
|
Nie znam tej skrzyni, ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka. Dynamicznie to się do obu króćców w chłodnicy podpina wężyki i do baniaka na olej wkłada - po odpaleniu silnika pompa przepompowuje tam stary olej. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 555 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2023, 09:59
|
|
|
Kolor oleju po 200 km od wymiany
.... tak, bagnet nie jest suchy tylko cały w oleju
[ Dodano: 07-02-2023, 14:03 ]
Krzyzak napisał/a: | (...)ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka |
Łeb śruby wygląda jak z podkładką uszczelniającą, jednak na śrubie jest oring.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-02-2023, 07:58
|
|
|
Zatem zajrzałbym do odpowiedniego prospektu, gdzie są części rozłożone na detale - tam powinno być oznaczenie fabryczne i będzie wiadomo - czy jest oring czy podkładka uszczelniająca. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-02-2023, 10:27
|
|
|
Jeśli patrzę dobra skrzynię AT to jest oring.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2023, 14:09
|
|
|
To masz napisał/a: | W dieslu jest klasyczny automat |
Jechałem kiedyś takim w Reichu i miał nabite prawie 500 tys km bez nawet 1 wymiany oleju (w automacie), działało to wszystko o dziwo całkiem dobrze , bo tam u nich producent nie zaleca wymiany oleju |
|
|
|
 |
|