Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID
Autor Wiadomość
qnik 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander III 2.2 DID 4WD 6 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Południowe okolice Wwa
Wysłany: 22-10-2015, 22:08   6AT automatyczna skrzynia biegów w OIII 2.2 DID

Czy ktoś się orientuje jaka skrzynia automatyczna montowana jest w OIII 2.2 DID ?
Chodzi mi o producenta i oznaczenie typu.
Z góry dzieki.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2015, 09:56   

Mitsubishi W6AJA
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
qnik 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander III 2.2 DID 4WD 6 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 22
Skąd: Południowe okolice Wwa
Wysłany: 04-11-2015, 10:32   

Dzieki!
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2022, 12:36   

W ustawieniach filmu można włączyć polskie napisy.
Wspomina o maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm dla tej skrzyni, gdy w OIII seryjnie jest 360 Nm... Mitsubishi fabrycznie przekroczyło dozwolony dla tej skrzyni moment? :roll:
https://www.youtube.com/w...BD%D0%B3-%D0%9C

[ Dodano: 20-11-2022, 12:39 ]
Myślę o samodzielnej wymianie oleju, więc muszę się dokształcić w tym zakresie ;)
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-11-2022, 13:39   

To masz napisał/a:

Myślę o samodzielnej wymianie oleju, więc muszę się dokształcić w tym zakresie ;)


https://www.youtube.com/w...list=WL&index=8
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2022, 14:27   

W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.

rajan napisał/a:
Skrzynia to INVECS-II (najprawdopodobniej model W6AJA - Jatco JF613E) - tylko, że to konstrukcja z lat 90-tych i cały czas rozwijana (najpierw były 4-biegowe). Nigdzie nie mogę znaleźć parametrów.
Podobno (znalezione w necie) skrzynia Jatco JF613E siedzi w Renault Latitude 3.0, gdzie jest fabrycznie 450nM momentu...

źródło:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110628&start=30


PS. Można skopiować link do konkretnego posta?
Ostatnio zmieniony przez To masz 20-11-2022, 16:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-11-2022, 15:58   

To masz napisał/a:
W dieslu jest klasyczny automat, a ten film dotyczy benzyny z CVT.

Tego nie wiedziałem :wink:
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2022, 15:28   

Szukając oznaczeń F6AJA i W6AJA stosowanych przez Mitsubishi za wiele się nie dowiemy.
Trochę więcej można znaleźć po symbolach Renault tj. AJ0 i AJ8 i Nissan RE6F01A.

[ Dodano: 28-11-2022, 22:17 ]
Korzystając z wiedzy przekazanej w filmie wnioskuję, że wymiana oleju w skrzyni JF613E nie należy do skomplikowanych czynności. W materiale nie ma mowy o adaptacji skrzyni i nie znalazłem opisu tej czynności w napotkanej w sieci instrukcji PDF.
Wymogiem jest sprawdzenie poziomu oleju przy temperaturze cieczy 40 stopni, więc do tego niezbędne jest urządzenie diagnostyczne.
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo

[ Dodano: 21-12-2022, 12:32 ]
Po powiększeniu zdjęcia widoczny jest symbol C z dwoma kreskami, symbolizujący poziom zimnego oleju. Jak widać w ASO nalali od serca i może być 0,5l jeśli nie 1l ponad stan :doubt:

Kolor powinien być chyba bliżej czerwonego? 50 000 km zrobione od wymiany.

Wg serwisówki procedura sprawdzenia poziomu przebiega przy użyciu przelewu znajdującego się w korku spustowym przy temperaturze oleju 40 stopni. Natomiast na bagnecie oznaczone są poziom zimnego i ciepłego oleju, więc wydaje mi się, że teoretycznie można się obejść bez urządzenia diagnostycznego.

[ Dodano: 21-12-2022, 21:11 ]
Druga strona bagnetu z oznaczeniem poziomu rozgrzanego oleju. W tym przypadku mamy widełki:


[ Dodano: 24-12-2022, 23:20 ]
Prawdopodobnie jednak poziom nie jest ponad stan. Ze znalezionych, ogólnych informacji dotyczących automatycznych skrzyń wynika, że poziom sprawdza się wyłącznie podczas pracy skrzyni by napełnić konwerter i układ skrzyni. W takim razie poziom na moim begnecie powinien się obniżyć.

[ Dodano: 22-01-2023, 23:12 ]
W zależności od marki/modelu auta, w skrzyni od strony zderzaka można znaleźć:
- zaślepione śrubami wlot i wylot magistrali olejowej,
- wlot i wylot połączone przewodem => zdjęcie przedstawiające moją skrzynię z tym rozwiązaniem,
- chłodniczkę oleju.

Przyczepy nie będę holował, więc chłodniczki nie przewiduję, ale przy wymianie oleju przetnę gumowy przewód i zainstaluję dodatkowy, zewnętrzny filtr oleju :)


[ Dodano: 23-01-2023, 00:08 ]
Wydaje mi się, że widoczny w filmie korek spustowy:
https://youtu.be/XAWISAFJ7Mo?t=50
w moim przypadku znajduje się w miejscu łapy podtrzymującej skrzynię:

Między łapą, a skrzynią jest niewielki odstęp, przyglądałem się temu miejscu, jednak nie zauważyłem korka spustowego... Macie jakieś pomysły?
Podeprzeć skrzynie i odkręcić łapę w poszukiwaniu celu? :?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-01-2023, 09:12   

Tutaj masz info z manuala dla rocznika 2013 dla automatu.
http://mmc-manuals.ru/man...00069600ENG.HTM
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2023, 10:08   

Dzięki Bizi78,
jeśli prawidłowo interpretuję manuala to korek spustowy będzie śrubą zaznaczoną kolorem czerwonym...? Dopytuję, żeby nie odkręcić hamulca ręcznego czy innego podzespołu w skrzyni, bo dopiero bym miał zajęcie :lol:

Ciekawe, że najpierw zalecają wypompować 3,5l oleju przewodem pokazanym na zdjęciu:

,a następnie odkręcić korek spustowy i zlać 2l oleju czyli łącznie powinno zejść 5,5l.

Podejrzewam, że dynamiczną wymianę, można wykonać podłączając maszynę zamiast gumowego przewodu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-01-2023, 19:00   

Nie znam tej skrzyni, ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka. Dynamicznie to się do obu króćców w chłodnicy podpina wężyki i do baniaka na olej wkłada - po odpaleniu silnika pompa przepompowuje tam stary olej.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2023, 09:59   

Kolor oleju po 200 km od wymiany 8)


.... tak, bagnet nie jest suchy tylko cały w oleju :)

[ Dodano: 07-02-2023, 14:03 ]
Krzyzak napisał/a:
(...)ale zdaje się ma uszczelkę, zatem może być ta śrubka

Łeb śruby wygląda jak z podkładką uszczelniającą, jednak na śrubie jest oring.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-02-2023, 07:58   

Zatem zajrzałbym do odpowiedniego prospektu, gdzie są części rozłożone na detale - tam powinno być oznaczenie fabryczne i będzie wiadomo - czy jest oring czy podkładka uszczelniająca.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2023, 10:27   

Jeśli patrzę dobra skrzynię AT to jest oring.



_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2023, 14:09   

To masz napisał/a:
W dieslu jest klasyczny automat

Jechałem kiedyś takim w Reichu i miał nabite prawie 500 tys km bez nawet 1 wymiany oleju (w automacie), działało to wszystko o dziwo całkiem dobrze , bo tam u nich producent nie zaleca wymiany oleju :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.