[Carisma] Sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-02-2014, 07:50
|
|
|
gieras1988 napisał/a: | jak znajdę wolną chwilę w sobotę to zalutuję wszystkie po kolei i zobaczymy wtedy czy nie będzie przypadkiem lepiej |
Najlepiej tak jak napisałem powyżej i dopisał plecho1 :
Cytat: | przewody sondy lambda powinny być mocno zaciśnięte tulejką i zaizolowane. |
plecho1 napisał/a: | Kabli od sondy nie powinno się lutować tylko łączyć za pomocą złączek zaprasowywanych |
|
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
rybda1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-04-2014, 18:23 czujnik temperatury
|
|
|
Witam. Czy czujnik temperatury ( nie wskaźnika ) ma wpływ na zużycie paliwa??????? |
|
|
|
 |
areseral
Forumowicz
Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 68 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 03-11-2015, 20:09
|
|
|
Witam
Jakie jest prawdopodobieństwo, że padła mi sonda? Objawy:
- spalanie 10l/100km na dystansie 490km w tym 360km to trasa z śr. prędkością 100km/h
- obroty ma równe, może delikatnie minimalnie dosłownie szarpie
- nie gaśnie po rozgrzaniu, przed na zimnym też nie.
- jedna z dwóch rur jest okopcona jak w dieslu, alee miałem końcówkę na niej nałożoną
Czy bez kabla z ELM327 się nie obejdzie? Bo go mam, ale nie przy sobie, tylko daleko w domu |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2015, 06:56
|
|
|
Masz Carismę starszą niż 2001 więc Elm 327 nie zagada z tym autem ale pocieszę Cię bo do sprawdzenia błędów będziesz potrzebował kawałka kabelka bądź spinacz biurowy którym mostkujesz piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym i włączasz zapłon. Jeśli w komputerze silnika będą zapisane jakieś błędy to kontrolka silnika powinna je wymrugać, tu masz opisane jak to zrobić oraz masz też numery i opisy kodów usterek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli jednak błędów nie będzie to watro by było sprawdzić jak sonda oscyluje, najlepiej w tym celu podłączyć się pod komputer. Można to zrobić za pomocą interfejsu VAG KKL oraz programu Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Napisz też czy masz LPG bo problem z instalacją tez może spowodować wzrost spalania. |
|
|
|
 |
areseral
Forumowicz
Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 68 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 04-11-2015, 11:13
|
|
|
Dokładnie 97r. No to będę próbował ze spinaczem Tylko muszę najpierw znaleźć to złącze, gdzieś czytałem, że jest pod kolumną kierownicy, ale to się okaże.
Czyli VAG KKL łapie to ECU? Mam w domu VAG Commander 3.6, ale nie widzę informacji w necie czy uda się skomunikować z Mitsu.
Nie mam LPG
EDIT:
Oproszę jaka fajna grafika:
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2015, 12:50
|
|
|
Ważne aby interfejs VAG KKL był na czipie FTDI232 oraz potrzebny jest program Evoscan tak jak jest to opisane w podanym wcześniej temacie, błędy i tak trzeba sprawdzać poprzez zwarcie tych pinów bo tym interfejsem da się tylko podejrzeć parametry pracy silnika oraz skasować istniejące błędy.
W interfesie trzeba także zrobić zworkę między pinami 1 i 4 aby połączył się ze sterownikiem silnika. |
|
|
|
 |
areseral
Forumowicz
Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 68 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 04-11-2015, 18:47
|
|
|
Własnie dokładnie ten chip mam w ELM327, bo go kiedyś rozbierałem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-11-2015, 19:35
|
|
|
Ale ELM to inny interfejs i nie podejdzie do Miśków z silnikami benzynowymi wyprodukowanych przed rokiem 2001 bo w tych miśkach jest standard komunikacji którego ELM327 nie obsługuje. Jeśli chcesz mieć podgląd parametrów to tylko VAG KKL np: taki http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html i Evoscan. |
|
|
|
 |
areseral
Forumowicz
Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 68 Skąd: Kolno
|
|
|
|
 |
rozen
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 2002 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Kamień
|
Wysłany: 19-11-2015, 08:47
|
|
|
Witam,
mam mały problem z którym zmagam się już od jakiegoś czasu.
Wymieniłem oryginalną lambdę (Bank 1) na zamiennik. Niestety nie działa jak trzeba i nadal mam 2 błędy P0170 i P0125. Zamiennik był lutowany do istniejących kabelków przez jakiegoś magika Obecny mechanik wskazuje że to może być problem i trzeba by poszukać oryginału. Niestety mój oryginał wylądował na śmietniku. Znalazłem jakieś oferty z odzysku ale nie wiem jak zidentyfikować lambdę. Czy ma ktoś wiedzę jak do tego dojść i co zamówić?
Może wskazali byście mi odpowiednią:
http://allegro.pl/listing...v2-uni-1-3-0907
Auto to Carisma 1.6 16v 2002. Classic.
z góry dziękuję za pomoc! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-11-2015, 11:18
|
|
|
Ciekawe który z tych błędów pojawił się wcześniej? Jeśli ten P0125 to być może winny jest czujnik temperatury silnika przez co skład mieszanki nie jest prawidłowy i wyskakuje P0170. Ciekawe jaką temperaturę podaje dla sterownika silnika czujnik temperatury?
Napisz jakiej firmy jest ten zamiennik sondy. |
|
|
|
 |
Mawashi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 +lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-04-2016, 08:24
|
|
|
Witam
w czasie jazdy wyskoczyła mi kontrolka silnika a po zczytaniu błedów mam 11 i 44
Jaką sondę na tą chwilę polecacie kupić i zamontować?, dodam że autem szarpie na luzie trzęsie i spalnie poszło w górę.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartek16
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: Kamieńsk
|
Wysłany: 12-12-2016, 19:16 kabel
|
|
|
siemka taki kabel bedzie pasowal do mojego sprzeta?
http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
u mnie niby sonda jest dobra tak mi mowil mechanik przynajmniej a wywala mi caly czas blad sondy bylem wyregulowac gaz ale nadal mi wyskakuje a przewaznie jak po stoi cala noc i po jakis 3,4 km zaczyna sie palic i gasnie i sie juz nie pokazuje mozliwe ze to sonda?? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2016, 20:13
|
|
|
Ten interfejs powinien być OK. tylko tym kablem błędów nie sprawdzisz tylko podejrzysz parametry pracy silnika. |
|
|
|
 |
bartek16
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: Kamieńsk
|
Wysłany: 12-12-2016, 20:56
|
|
|
a jaki bylby dobry zeby bledy skasowac? |
|
|
|
 |
|