Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Sonda lambda
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-02-2014, 07:50   

gieras1988 napisał/a:
jak znajdę wolną chwilę w sobotę to zalutuję wszystkie po kolei i zobaczymy wtedy czy nie będzie przypadkiem lepiej

Najlepiej tak jak napisałem powyżej i dopisał plecho1 :

Cytat:
przewody sondy lambda powinny być mocno zaciśnięte tulejką i zaizolowane.

plecho1 napisał/a:
Kabli od sondy nie powinno się lutować tylko łączyć za pomocą złączek zaprasowywanych
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rybda1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Łódź
  Wysłany: 08-04-2014, 18:23   czujnik temperatury

Witam. Czy czujnik temperatury ( nie wskaźnika ) ma wpływ na zużycie paliwa???????
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 03-11-2015, 20:09   

Witam

Jakie jest prawdopodobieństwo, że padła mi sonda? Objawy:
- spalanie 10l/100km na dystansie 490km w tym 360km to trasa z śr. prędkością 100km/h
- obroty ma równe, może delikatnie minimalnie dosłownie szarpie
- nie gaśnie po rozgrzaniu, przed na zimnym też nie.
- jedna z dwóch rur jest okopcona jak w dieslu, alee miałem końcówkę na niej nałożoną

Czy bez kabla z ELM327 się nie obejdzie? Bo go mam, ale nie przy sobie, tylko daleko w domu
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2015, 06:56   

Masz Carismę starszą niż 2001 więc Elm 327 nie zagada z tym autem ale pocieszę Cię bo do sprawdzenia błędów będziesz potrzebował kawałka kabelka bądź spinacz biurowy którym mostkujesz piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym i włączasz zapłon. Jeśli w komputerze silnika będą zapisane jakieś błędy to kontrolka silnika powinna je wymrugać, tu masz opisane jak to zrobić oraz masz też numery i opisy kodów usterek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli jednak błędów nie będzie to watro by było sprawdzić jak sonda oscyluje, najlepiej w tym celu podłączyć się pod komputer. Można to zrobić za pomocą interfejsu VAG KKL oraz programu Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Napisz też czy masz LPG bo problem z instalacją tez może spowodować wzrost spalania.
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 04-11-2015, 11:13   

Dokładnie 97r. No to będę próbował ze spinaczem ;) Tylko muszę najpierw znaleźć to złącze, gdzieś czytałem, że jest pod kolumną kierownicy, ale to się okaże.

Czyli VAG KKL łapie to ECU? Mam w domu VAG Commander 3.6, ale nie widzę informacji w necie czy uda się skomunikować z Mitsu.

Nie mam LPG :-X

EDIT:
Oproszę jaka fajna grafika:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2015, 12:50   

Ważne aby interfejs VAG KKL był na czipie FTDI232 oraz potrzebny jest program Evoscan tak jak jest to opisane w podanym wcześniej temacie, błędy i tak trzeba sprawdzać poprzez zwarcie tych pinów bo tym interfejsem da się tylko podejrzeć parametry pracy silnika oraz skasować istniejące błędy.
W interfesie trzeba także zrobić zworkę między pinami 1 i 4 aby połączył się ze sterownikiem silnika.
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 04-11-2015, 18:47   

Własnie dokładnie ten chip mam w ELM327, bo go kiedyś rozbierałem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2015, 19:35   

Ale ELM to inny interfejs i nie podejdzie do Miśków z silnikami benzynowymi wyprodukowanych przed rokiem 2001 bo w tych miśkach jest standard komunikacji którego ELM327 nie obsługuje. Jeśli chcesz mieć podgląd parametrów to tylko VAG KKL np: taki http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html i Evoscan.
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 07-11-2015, 14:06   

Nie działa chyba u mnie to testowanie ,,na druta". Zapala się check engine i gaśnie tuż po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu. Czekałem chwilę ale nic się nie działo.



EDIT: Chyba nie z tej strony się jednak wpinałem :/

EDIT2:

Błędów nie ma. W sumie jestem niepocieszony tym faktem bo te spalanie mnie dobija ;P https://drive.google.com/file/d/1fnYJtigZqnwWWlc17RdZlfKDYApDc4Dq-Q/view

Info dla potomnych - gniazdo znajduje się za prawym kolanem kierowcy.
https://drive.google.com/file/d/110sxR9JoV4QBSPBBK3Cj6ITcipG8qLOUXw/view?usp=sharing
 
 
rozen 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2002 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Kamień
Wysłany: 19-11-2015, 08:47   

Witam,

mam mały problem z którym zmagam się już od jakiegoś czasu.
Wymieniłem oryginalną lambdę (Bank 1) na zamiennik. Niestety nie działa jak trzeba i nadal mam 2 błędy P0170 i P0125. Zamiennik był lutowany do istniejących kabelków przez jakiegoś magika :) Obecny mechanik wskazuje że to może być problem i trzeba by poszukać oryginału. Niestety mój oryginał wylądował na śmietniku. Znalazłem jakieś oferty z odzysku ale nie wiem jak zidentyfikować lambdę. Czy ma ktoś wiedzę jak do tego dojść i co zamówić?
Może wskazali byście mi odpowiednią:
http://allegro.pl/listing...v2-uni-1-3-0907

Auto to Carisma 1.6 16v 2002. Classic.

z góry dziękuję za pomoc!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2015, 11:18   

Ciekawe który z tych błędów pojawił się wcześniej? Jeśli ten P0125 to być może winny jest czujnik temperatury silnika przez co skład mieszanki nie jest prawidłowy i wyskakuje P0170. Ciekawe jaką temperaturę podaje dla sterownika silnika czujnik temperatury?
Napisz jakiej firmy jest ten zamiennik sondy.
 
 
Mawashi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 +lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-04-2016, 08:24   

Witam
w czasie jazdy wyskoczyła mi kontrolka silnika a po zczytaniu błedów mam 11 i 44

Jaką sondę na tą chwilę polecacie kupić i zamontować?, dodam że autem szarpie na luzie trzęsie i spalnie poszło w górę..
_________________
;)
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 12-12-2016, 19:16   kabel

siemka taki kabel bedzie pasowal do mojego sprzeta?
http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html

u mnie niby sonda jest dobra tak mi mowil mechanik przynajmniej a wywala mi caly czas blad sondy bylem wyregulowac gaz ale nadal mi wyskakuje a przewaznie jak po stoi cala noc i po jakis 3,4 km zaczyna sie palic i gasnie i sie juz nie pokazuje mozliwe ze to sonda??
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-12-2016, 20:13   

Ten interfejs powinien być OK. tylko tym kablem błędów nie sprawdzisz tylko podejrzysz parametry pracy silnika.
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 12-12-2016, 20:56   

a jaki bylby dobry zeby bledy skasowac?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.